Uruchomienie strony internetowej: najważniejsza rzecz do przemyślenia

0

Tworzenie strony internetowej w dzisiejszych czasach nie jest nauką, ponieważ nie potrzebujesz już znajomości HTML , CSS czy jakiegoś języka programowania .

Autorem tego artykułu jest ekspert SEO Miroslav Beňo . Jednocześnie pragnę mu podziękować za podzielenie się z nami swoim doświadczeniem w tym gościnnym poście .

Uruchomienie strony internetowej: najważniejsza rzecz do przemyślenia

Za pomocą WordPress możesz szybko stworzyć naprawdę dobrą stronę internetową lub bloga . Wszystko, co musisz zrobić, to znaleźć odpowiedni szablon WordPress , który możesz mieć również za darmo lub użyć cięższego kalibru w postaci szablonów Divi lub Avada , dzięki którym możesz klikać w Internecie więcej niż chcesz.

Tylko w przypadku bardziej skomplikowanych rzeczy potrzebny byłby dobry programista.

Innymi słowy, dziś możesz być online z własną stroną internetową w dosłownie kilka minut . Nie oznacza to jednak, że serwis spełni swoje zadanie.

Jeśli chcesz po prostu spróbować stworzyć stronę internetową, aby ją mieć, nie musisz czytać tego artykułu.

Ale jeśli poważnie podchodzisz do własnej witryny lub bloga , masz co do tego wielkie plany i potencjalnie chcesz ją sprzedać lub zarobić poprzez marketing afiliacyjny .

Ponadto niektóre istotne rzeczy należy zająć się jak najszybciej, inne można odłożyć na czas startu. Niestety, większość ludzi na początku zajmuje się tym, co na początku nie ma żadnego znaczenia, i dociera do najistotniejszych rzeczy dopiero wtedy, gdy jest za późno.

Aby więc zwiększyć swoje szanse na stworzenie udanej strony internetowej, a Twoje wysiłki nie poszły na marne, mam tutaj dla Ciebie najważniejszą rzecz, na którą powinieneś zwrócić uwagę .

Najważniejszą rzeczą

Zanim jeszcze założysz stronę internetową, ważne jest coś zupełnie innego niż to, jak będzie wyglądała Twoja strona, gdzie będzie działał Twój hosting lub u kogo zarejestrujesz swoją domenę.

Najważniejszą rzeczą jest sprawdzenie, czy obszar, w którym chcesz działać, ma potencjał do generowania wysokiego i ukierunkowanego ruchu (co najmniej 10 000+ miesięcznie) . Słowacja jest bardzo małym rynkiem i dlatego nie ma takich opcji jak Ameryka, Chiny, Wielka Brytania czy Niemcy.

Ostatnim razem widziałem reklamę Amerykanina, który sprzedaje kursy koszykówki i uczy ludzi, jak na nie grać. Wątpię, czy w czymś takim można na Słowacji zarobić choćby na podstawowe życie.

W przeciwieństwie do wiecznych obszarów, takich jak:

  • ćwiczenie
  • odżywianie
  • przepisy kulinarne
  • zdrowie
  • relacje
  • finanse
  • motywacja
  • podróż
  • moda
  • styl życia
  • piękno
  • itp.

… nadają się również na Słowacji , ponieważ masz możliwość dotarcia z nimi naprawdę do dziesiątek, jeśli nie setek tysięcy osób.

Istnieją dwa proste sposoby weryfikacji potencjalnej wielkości odbiorców , do których chcesz dotrzeć:

  1. Pierwszym z nich jest znalezienie wyszukiwań słów kluczowych w Google za pomocą Planera słów kluczowych .
  2. Drugim jest ustalenie wielkości odbiorców , do których można dotrzeć poprzez reklamę na Facebooku, kierując się różnymi zainteresowaniami.

Jeśli suma wyszukiwań Google w danym obszarze przekroczy 10 000 lub możesz dotrzeć do 100 000 osób na Facebooku, masz większe szanse na sukces, niż gdybyś udał się w nowy obszar, którym w tej chwili nikt nie jest zainteresowany.

Strona internetowa / nazwa domeny

Twoja witryna i nazwa domeny będą Ci towarzyszyć i prezentować. Chociaż w każdej chwili możesz to zmienić, polecam od początku myśleć długofalowo, aby później uniknąć wielu komplikacji .

Najbardziej idealne jest wymyślenie nazwy, która jest „markowa” . Chociaż nie musisz na początku planować dużej kampanii ani budować silnej marki, nazwa marki pozwoli Ci wyróżnić się z tłumu i zbudować świadomość Twojej witryny lepiej niż tylko słowa kluczowe w Twojej domenie.

Proces dotarcia do dobrych nazwisk jest stosunkowo prosty i ma tylko jedną wadę – jest długotrwały, ponieważ dobre pomysły nie czekają:

  1. zapisz wszystkie słowa, które kojarzą się z Twoim obszarem , emocje, które chciałbyś wywołać w ludziach, słowa wyrażające Twoją wizję itp.
  2. łączyć i dostosowywać słowa lub ich części

Na przykład niedawno założyłem dwa blogi o ćwiczeniach fitnessrevolution.sk i fitadvisor.sk , używając tej samej procedury (ten jest wciąż w fazie tworzenia).

Rekomendowane lektury:
63 wskazówki, jak wybrać nazwę domeny dla strony internetowej
Jak postępować w wyborze najlepszej możliwej domeny dla firmy?

Wybór rozwiązania internetowego

Stronę internetową możesz stworzyć na trzy sposoby:

  1. możesz to dostosować
  2. użyjesz rozwiązania „pudełkowego”
  3. używasz jakiegoś CMS – systemu zarządzania treścią

Posiadanie strony internetowej szytej na miarę jest bardzo korzystne, ponieważ w tym przypadku możesz zaprojektować prawie wszystko, a programista zakoduje to za Ciebie. Takie rozwiązanie jest jednak bardzo kosztowne, ponieważ nie tylko zapłacisz programiście, ale także grafikę, którą strona musi za Ciebie zaprojektować.

Obecnie dostępna jest duża liczba narzędzi (tzw. rozwiązań pudełkowych) do stworzenia strony internetowej bez umiejętności programowania , co sprawia, że zwykłym użytkownikom jest problem z wyborem czegoś: Webnode , Wix , Blogger

Ale ich problem polega na tym, że znacznie ograniczą cię do tego, co możesz zrobić.

Dlatego w 99% przypadków najlepiej wybrać CMS WordPress . Korzystanie z WordPress ma tak wiele zalet, że inne platformy w ogóle go nie łapią i nie pozwalają na robienie tylu rzeczy, ile możesz potrzebować na późniejszym etapie.

Ponadto doświadczony programista może zaprogramować dla Ciebie praktycznie dowolną funkcjonalność lub wtyczkę . W przypadku rozwiązań pudełkowych zwykle nie masz tego luksusu i ograniczasz się do tego, co zapewniają. Jeśli chodzi o wtyczki, wiele z nich jest dostępnych za darmo, więc w każdej chwili możesz samodzielnie dodać sporo funkcjonalności.

Wybór hostingu

Jest taka mądrość – ile chcesz w coś włożyć, tyle i jeszcze więcej do ciebie wróci.

Oczywiście w prawdziwym świecie coś działa, a coś nie. Krótko mówiąc, tak jest i należy to wziąć pod uwagę. Musisz jednak zdać sobie sprawę, że jeśli nic nie włożysz w coś i spróbujesz znaleźć tylko najszybsze i najtańsze sposoby, wpłynie to na jakość, a wynik będzie więcej niż zły.

Wspominam o tym głównie dlatego, że wiele osób na Słowacji oszczędza na wszystkim, nawet na hostingu . Nie mówię, że od razu potrzebujesz własnego wirtualnego serwera, ale zdecydowanie nie uruchamiaj swojej strony na tanim hostingu za kilkadziesiąt centów lub koron czeskich. Nawet na darmowym hostingu. Jakość to nie ten, który w ogóle nie mówi o parametrach technicznych, aby dopracować ładną, nowoczesną witrynę.

Możesz mieć naprawdę dobry hosting na początkową fazę prowadzenia strony internetowej od około dwóch euro miesięcznie , co tak naprawdę nie jest dużo.

Niezależnie od kogo wybierzesz hosting powinien on spełniać przynajmniej podstawowe parametry techniczne takie jak:

  • szybka odpowiedź serwera dla szybkiego ładowania strony
  • data center zlokalizowane na Słowacji, ponieważ strona może ładować się wolniej z zagranicznego serwera
  • możliwość zainstalowania certyfikatu SSL
  • PHP w wersji 7.1+
  • najnowsze wersje baz danych
  • limit pamięci idealnie 512 mb
  • http2 wsparcie
  • Obsługa CMS

Zalecana literatura: Jak wybrać najlepszy hosting WordPress ?

Wybór szablonu

Możesz myśleć o szablonie jako o domyślnym wyglądzie Twojej witryny. Wystarczy wrzucić treść, a szablon zadba o ładny wygląd i funkcje.

Kiedyś wybór był bardzo prosty – wybierałeś to, co najbardziej Ci się podobało. Chociaż jest to nadal konieczne kryterium, istnieje kilka innych, które należy wziąć pod uwagę dzisiaj:

  • Projekt a UX – oprócz ładnego wyglądu należy zwrócić uwagę przynajmniej na podstawowe zasady UX (user experience) takie jak czytelna nawigacja, łatwa orientacja w serwisie, prosty proces rejestracji itp.
  • Funkcjonalności szablonów – każdy szablon jest w jakiś sposób zaprogramowany i dlatego ma predefiniowane opcje. Dlatego musisz wybrać szczególnie, czy szablon poradzi sobie z tym, czego potrzebujesz.
  • Zgodność szablonów — nie każdy szablon musi być zgodny z nowymi aktualizacjami CMS lub wtyczkami innych firm.
  • Jakość kodu — niewłaściwie zaprogramowany szablon może nie tylko spowolnić ładowanie strony, ale może również stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa.
  • Responsywność – szablon powinien być odpowiedni również na urządzenia mobilne, gdyż w wielu przypadkach nawet połowa z nich odwiedza sieć.

Zalecana literatura: Jak wybrać najlepszy szablon WordPress

Ruch w witrynie

Uruchomienie strony nie spowoduje automatycznego zwiększenia ruchu na stronie. Surowa prawda jest taka, że prawie nikt nie wchodzi na twoją stronę, chyba że zrobisz to na początku . Z tego powodu powinieneś znać najskuteczniejsze źródła ruchu, wybrać jedno na początku i wykorzystać je w pełni.

Na Słowacji najbardziej opłaca się skupić się na tych źródłach odwiedzin :

  • SEO (Search Engine Optimization) – Chodzi o zwiększenie pozycji w wynikach wyszukiwania dla słów kluczowych, których ludzie szukają. Im wyższy jesteś, tym większy ruch dostaniesz.
  • Sieci społecznościowe – Facebook czy Instagram to świetne sposoby na zbudowanie bazy fanów, pokazanie się i skierowanie ludzi na swoją stronę.
  • Marketing e-mailowy — im większa i bardziej ukierunkowana baza danych kontaktów e-mail, tym do większej liczby osób możesz dotrzeć i poinformować ich o nowych produktach, usługach i treściach w Twojej witrynie.
  • Płatna reklama – Możesz „włączyć” reklamę i promować swoje treści oraz produkty lub usługi w dowolnym momencie za pośrednictwem Google lub na Facebooku i Instagramie. Zaletą jest to, że możesz uzyskać natychmiastowy ruch, ale po wyłączeniu reklamy nie będziesz wystarczająco pusty w swojej witrynie.

Żadne z tych źródeł wizyt same w sobie nie jest lepsze ani gorsze. Najlepiej byłoby, gdybyś był w stanie złapać je wszystkie naraz, jeśli pozwalają na to czas lub pieniądze.

Ponieważ mam duże doświadczenie w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, jestem konsultantem SEO i wiem, jak pisać artykuły, dlatego na początek wybrałem SEO dla mojej nowej strony internetowej, chociaż portale społecznościowe, obecnie głównie Instagram, są dla tego segmentu.

Zalecana literatura: Najlepszy przewodnik WordPress SEO

Analityka

Aby sprawdzić, czy Twoja witryna posuwa się do przodu, musisz od samego początku skonfigurować co najmniej te dwa podstawowe narzędzia analityczne :

  • Google Analytics – narzędzie, które pozwala śledzić ruch na Twojej stronie, w jaki sposób jest raportowany, z jakich źródeł pochodzi, a także mierzyć cele takie jak liczba wypełnionych formularzy kontaktowych czy pobranych e-booków.
  • Google Search Console – przydatne narzędzie, zwłaszcza do wyszukiwania słów kluczowych, z których użytkownicy trafili na Twoją witrynę.

Jakość i wartościowa treść

Ponieważ na całym świecie istnieją setki milionów stron internetowych, a na Słowacji możemy również policzyć około 150 000 (szacunkowo na podstawie całkowitej liczby zarejestrowanych domen .sk), nie można zakładać, że ludzie będą wykazywać zainteresowanie , jeśli Twoje treści nie są przynajmniej klasą lepsze i bardziej wyrafinowane.

Chociaż jakość i wartość są pojęciami subiektywnymi, istnieje kilka obiektywnych założeń dotyczących pracy z takimi treściami :

Musi być fajnie – jeśli napiszesz coś mocno, to odczuje to z tekstu, nawet zawodowy copywriter, któremu nie spodobałoby się Twoje zadanie, nie napisze tekstu, który będzie promieniował entuzjazmem. To po prostu niemożliwe.

Potrzebujesz obszernej znajomości tematu i ogólnego zarysu – tylko przy takim założeniu możesz napisać coś, co nie będzie kompilacją innych artykułów i nie będzie wyglądało jak każdy inny opublikowany artykuł.

Idealnie powinieneś mieć również praktyczne doświadczenie w terenie – świetnym przykładem jest obszar ćwiczeń i zdrowia. W magazynach lifestylowych znajdziesz artykuły na temat jednego kopyta od copywriterów, którzy albo nie trenują często, albo wcale. Co gorsza, wolę nie wspominać, że prawie nie mają wiedzy o tym, jak faktycznie działa ludzkie ciało. Szczerze współczuję ludziom, którzy ją przeczytali, ponieważ są bardzo rozczarowani i nigdzie nie dochodzą.

Opublikuj coś, czego ludzie po prostu nie mogą znaleźć – na szczęście wszystko jest w Internecie, a nie w słowackim Internecie. Nie chcę nikogo urazić, ale większość treści na stronie jest w zasadzie identyczna. Jedna informacja jest przejmowana, a wielu copywriterów pisze treść, łącząc ze sobą niektóre artykuły innych copywriterów.

Właściwie to nawet mi to nie przeszkadza, bo kiedy to sobie uświadomiłem, odkryłem ogromną dziurę w słowackim Internecie – bardzo mało osób włoży trud, aby coś dokładnie zbadać, uzasadnić fakty, wskazać przykłady itp.

Dzięki temu udało mi się w ciągu 18 miesięcy zwiększyć ruch z Google o 1063% na stronie wy.sk (głównie za pośrednictwem bloga) .

Strona techniczna serwisu

Bezpieczeństwo

  • Certyfikat SSL (np. certyfikat Lets Encrypt jest dostępny bezpłatnie u większości dostawców usług hostingowych)
  • przekierowanie (tzw. przekierowanie 301) do bezpiecznego protokołu https

Prędkość ładowania

Kompletnym fundamentem przy uruchamianiu strony internetowej powinno być:

  • odpowiednio zaszyfrowana strona internetowa / szablon do szybkiego ładowania
  • optymalizacja i kompresja obrazu
  • chachovanie
  • powolne ładowanie

Zalecana literatura: Jak przyspieszyć witrynę WordPress

Co wystarczy rozwiązać po uruchomieniu serwisu

Logo

Jeśli masz już zaprojektowane logo, to tylko plus. Jeśli jeszcze go nie masz, na początku nie musisz się tym martwić. Szczerze mówiąc, przy pierwszej wizycie nikt nie zainteresuje Twojego logo . Wystarczy, że napiszesz jakąś ładną czcionką nazwę domeny lub swojego projektu i ustawisz ją jako logo na stronie.

Strona kontaktowa / strona o nas

Te dwie strony są niezbędne i nie powinno ich zabraknąć na żadnej stronie. Ale jeśli dopiero zaczynasz, możesz się bez nich obejść za tydzień lub dwa. Zwłaszcza jeśli zaczynasz bloga. O wiele ważniejsze jest napisanie treści pierwszej jakości.

Nie dotyczy to tylko sytuacji, w której Twoja reklama była włączona od początku i coś sprzedałaś. W jakiś sposób klienci nadal muszą się z Tobą kontaktować. Ponadto strona nie wyglądałaby wiarygodnie.

Zbieranie e-maili

Jak wspomniałem powyżej, baza danych e-mail jest jednym z najlepszych kanałów do promowania Twojej witryny i powinieneś zacząć jak najszybciej . Jednak tydzień lub dwa po uruchomieniu witryny nie jest to naprawdę konieczne, chyba że włączyłeś płatne reklamy. Prawie nikt i tak nie odwiedzi Twojej witryny.

Podobnie jak w przypadku strony kontaktowej / strony o nas, lepiej na początku stworzyć wysokiej jakości artykuły, a następnie skupić się na innych ważnych rzeczach, takich jak zbieranie e-maili.

WordPress Návod v PDF

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj