Dlaczego potrzebujemy strony internetowej? Czy w ogóle jej potrzebujemy? Podsumowałem 17 powodów, które mogą pomóc Ci zdecydować, czy będzie to dla Ciebie korzystne.
Spis treści
1. Prezentacja online
Podobnie jak wielu właścicieli małych firm, możesz pomyśleć, że Twoja firma nie może czerpać korzyści z witryny lub że witryna nie mieści się w Twoim budżecie. To nieporozumienie. Twoja firma potrzebuje profesjonalnej strony internetowej, bez względu na jej wielkość.
Firmy i osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą wydają dużo pieniędzy na tworzenie wizytówek, ulotek, broszur i ich dystrybucję. Posiadając stronę internetową, możesz obniżyć te koszty. Twoi potencjalni klienci mogą dowiedzieć się o Tobie i niektórych Twoich produktach ze strony internetowej.
2. Wpływ na inne obszary potencjalnych klientów
Z Internetu codziennie korzysta ponad 2,4 miliarda ludzi, a około 90% z nich robi zakupy i kontaktuje się za jego pośrednictwem z firmami. Posiadając stronę internetową, możesz także dotrzeć do obszarów potencjalnych klientów, do których nie dotarłbyś innymi środkami komunikacji.
W Internecie otworzył się zupełnie nowy świat marketingu, którego wcześniej nie było. Twoja strona internetowa może przyciągnąć nowych ludzi.
3. Komunikacja z klientami
Możesz powiadamiać klientów o najnowszych ofertach, produktach, promocjach, wydarzeniach, zdjęciach lub innych treściach za pośrednictwem swojej witryny lub bloga. Jesteś również w stanie wpływać na decyzje ludzi i edukować ich jako swoich klientów – co oznacza, że masz na nich większy wpływ.
4. Bezpośrednia informacja zwrotna
Jeśli posiadasz formularz kontaktowy lub możliwość komentowania na stronie, możesz bezpłatnie otrzymać cenne informacje zwrotne od klientów. Czy wiesz, jak wspaniale jest, gdy klienci chwalą Twoją pracę? Możesz się dowiedzieć, mając stronę internetową.
5. Pomaga w osiąganiu celów biznesowych
Przygotowując treść dla swojej witryny, musisz ponownie wyjaśnić rzeczy dotyczące swojej firmy, na które być może nie miałeś czasu. Najprawdopodobniej ponownie rozważysz swoje cele biznesowe.
6. Obsługa klienta
Możesz znacznie obniżyć koszty obsługi klienta, mając witrynę z formularzami lub nawet po prostu FAQ (sekcja często zadawanych pytań) w swojej witrynie.
7. Własny adres e-mail
Są na to inne sposoby, ale posiadając stronę internetową z własną domeną, możesz mieć również własny adres e-mail z nazwą strony lub firmy (imię.nazwisko@mojastrona.com). Wygląda bardziej profesjonalnie i jest łatwiejszy do zapamiętania. Wiem, że uwielbiasz swój adres e-mail janko345@gmail.com, ale tak naprawdę nie działa on dla klientów godnych zaufania i profesjonalnych.
8. Prezentacja hobby
Lubisz sporty? A może fotografia, samochody, piesze wycieczki czy zwierzęta? Wtedy masz możliwość posiadania tematycznej strony internetowej/bloga, na której możesz pisać o swoim hobby. Internet to przestrzeń dla nieograniczonej liczby specjalistycznych blogów, które mogą przyciągnąć ruch i ewentualnie zarobki. Po prostu wybierz coś, co kochasz i zacznij o tym pisać.
9. Wzmacnianie wiarygodności
Dobrze skonstruowana strona internetowa może natychmiast zwiększyć wiarygodność wśród klientów, którzy podejmują decyzje i szukają informacji w Internecie. Znajdując witrynę internetową Twojej firmy, mogą ustalić reputację swojej firmy.
10. Może ci pomóc w znalezieniu pracy
Strona może być również wykorzystywana jako CV online. Wiem, że niektóre firmy i HR również rozważają taką prezentację dla osób poszukujących pracy. Strona internetowa może również pomóc w skontaktowaniu się z Tobą.
11. Strona internetowa oszczędza pieniądze
Jako właściciel małej firmy prawdopodobnie myślisz, że nie stać Cię na profesjonalną stronę internetową, ale jest odwrotnie – nie możesz pozwolić sobie na to, aby jej nie mieć. Chociaż koszt uzyskania strony internetowej może być wyższy, kiedy już ją masz, kosztuje to kilka euro miesięcznie (za hosting, domenę i ewentualną konserwację). W niektórych przypadkach do 10 euro.
W porównaniu z kosztami reklamy prasowej, biorąc pod uwagę potencjalny rynek, możesz osiągnąć wydajniejszy i tańszy sposób promowania swojej firmy za pomocą strony internetowej.
12. Twoja firma zyska wiarygodność
Obecnie coraz więcej klientów korzysta z Internetu, aby znaleźć produkt lub usługę, której potrzebują. Twoja mała firma zyska wiarygodność dzięki posiadaniu strony internetowej. Bez tego Twoi potencjalni klienci trafią do Twoich konkurentów, którzy ich mają.
Jeśli masz już stronę internetową, ale jest ona tylko słabo (ręcznie wykonana), to profesjonalnie przeprojektowana strona może zapewnić Twojej firmie profesjonalny wizerunek, który wzbudzi jeszcze większe zaufanie.
Dla małych (krajowych) firm jest to szczególnie korzystne, ponieważ nie mają sklepu, w którym można by promować swoje produkty lub usługi.
13. Strona pozwoli Ci na bieżąco informować klientów
Pomyśl o swojej witrynie jak o broszurze lub katalogu online. O wiele łatwiej, szybciej i taniej jest aktualizować informacje o swoich produktach i usługach na swojej stronie internetowej niż w prasie.
Jest to skuteczny sposób informowania klientów o pojawieniu się nowych produktów, nadchodzących wydarzeniach, wydarzeniach specjalnych lub jakichkolwiek nowych usługach, które obecnie oferujesz.
W przeciwieństwie do reklam prasowych, które szybko stają się przestarzałe, Twoja witryna zawsze zawiera aktualne informacje i aktualności.
14. Strona jest zawsze dostępna dla klientów
Serwis jest dostępny dla stałych i potencjalnych klientów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Zapewniają klientom możliwość wygodnego przeglądania produktów i usług w dowolnym momencie. Nawet gdy Twój sklep lub biuro jest zamknięte. Dzięki temu zawsze możesz być dostępny dla swoich klientów.
W dzisiejszym gorączkowym stylu życia strona internetowa jest świetnym punktem sprzedaży przy podejmowaniu decyzji o zakupie.
15. Witryna umożliwia dotarcie do szerszego rynku
Niezależnie od tego, czy dostarczasz produkty, czy usługi, Twoja witryna internetowa zapewnia alternatywną przestrzeń do sprzedaży. Dla sprzedawców Twoja witryna (nazywana również witryną eCommerce) jest doskonałym miejscem do wprowadzenia produktów na szerszy rynek.
Ponadto usługi mogą być udostępniane na całym świecie. Nie wierzysz, że będziesz mógł sprzedawać swoje produkty lub usługi online? Pamiętaj, że nawet samochody i domy sprzedają się z powodzeniem online!
16. Strona pozwoli Ci zaoszczędzić czas
Udzielanie informacji klientom zajmuje trochę czasu, czy to telefonicznie, twarzą w twarz, w broszurze czy w e-mailach. W katalogu online możesz podać wiele informacji o swoich produktach i usługach. Kiedy już masz stronę internetową, jest ona dostępna dla Twoich klientów przez nieprzerwany okres czasu, co pozwoli Ci zaoszczędzić czas. A czym jest czas? Czas to pieniądz!
17. Strona poprawia obsługę klienta
Może sprzedajesz produkty ekologiczne i chciałbyś podzielić się wskazówkami, jak poddać recyklingowi, a może jesteś biurem rachunkowym i chcesz doradzić swoim klientom, jak uprościć ich praktyki księgowe.
Dołączając sekcję pytań i odpowiedzi, dodając artykuły lub przesyłając filmy, możesz odpowiadać na wszystkie pytania klientów i informować ich na bieżąco.
Czy istnieje lepszy sposób świadczenia usług o wartości dodanej niż udostępnianie informacji w witrynie?
Wniosek
Wierzę, że wymienione powyżej zalety strony internetowej pomogą Ci zdecydować, dlaczego potrzebujesz strony internetowej i czy w ogóle. Jeśli masz inne korzyści, bardzo chętnie podzielisz się nimi w komentarzach.
Chcesz mieć profesjonalną stronę internetową, która podąża za najnowszymi trendami? Napisz do mnie e-mail, a polecę Ci dostawcę wysokiej jakości .
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny? Wesprzyj mnie jego udostępnianiem. 👍