Wybór odpowiedniego dostawcy do stworzenia strony internetowej może być mylący dla osób i firm, zwłaszcza jeśli nie mają z tym praktycznego doświadczenia. Dlatego postanowiłem w tym artykule wyjaśnić proces wyboru dostawcy i dodać kilka porad i wskazówek.
Spis treści
1. Wybierz typ produktu
Zasadniczo istnieją dwa główne sposoby tworzenia witryny — strona niestandardowa, strona wypożyczania (taka jak Webnode ) i strona składająca się z komponentów innych firm. W poniższej tabeli podsumowałem ich indywidualne zalety i wady:
Strona niestandardowa | Strona złożona z komponentów | |
Cena | W kolejności tysięcy euro (od 1000 € w górę). | W setkach euro. Możliwe jest uzyskanie strony internetowej do 1000 €. |
Zbliżać się | Na podstawie wymagań dostawca stworzy dla klienta projekt graficzny strony internetowej i po ujednoliceniu finalnego projektu zaprogramuje daną stronę w zasadzie od początku – na zielonym polu. | Wybrane zostaną istniejące komponenty – takie jak platforma WordPress , jej wtyczki oraz motyw, który będzie tworzył wygląd strony. Witryna może być dostosowana do wymagań klienta, ale każda zmiana podnosi cenę. |
Stosowność | Szczególnie nadaje się dla klientów i firm z większym budżetem, których celem jest posiadanie unikalnego projektu i strony idealnie dopasowanej do ich potrzeb. | Nadaje się dla klientów i firm o niższym budżecie, które wymagają dobrego stosunku ceny do rezultatu. |
Zalety i wady | Unikalny design
Wyższa cena Dłuższy czas potrzebny na ukończenie | Doskonały stosunek ceny do wyniku
Niższa cena Krótszy czas na zakończenie |
2. Podsumuj swoje kryteria i wymagania
Dobrym pomysłem jest wyjaśnienie kryteriów i wymagań dotyczących Twojej witryny przed skontaktowaniem się z dostawcami. Pomoże to obu stronom mieć jasny pomysł, a tym samym lepiej oszacować czas potrzebny na realizację i cenę.
Wskazówka dotycząca kryterium – Obecnie ponad 50% osób odwiedza witrynę za pośrednictwem urządzeń mobilnych i tabletów, więc jeśli nie chcesz stracić niektórych odwiedzających, nalegaj na responsywność witryny. Widziałem tysiące euro wykonanych na miarę, które nie spełniały tego podstawowego wymogu – wyglądały pięknie na monitorze o tradycyjnej rozdzielczości, ale nie nadawały się do oglądania na urządzeniach mobilnych.
3. Dokładnie przetestuj dostarczoną stronę
Polecam dokładnie przetestować dostarczoną stronę, jej wygląd i zachowanie. I to nie tylko na monitorze, ale na wszystkich typach urządzeń i rozmiarach ekranu – czyli także na urządzeniach mobilnych i tabletach.
Porady na koniec
Jeśli jesteś osobą lub firmą z małym budżetem na stronę, najpierw rozważ utworzenie go z istniejących komponentów, które dostawca może szybko i szybko dostosować. Obecnie dostępnych jest wiele różnych komponentów w rozsądnych cenach.
W tym artykule podsumowałem tylko podstawowe spostrzeżenia, na ten temat można by napisać całą książkę. Podane przeze mnie informacje są jedynie orientacyjne. Moim celem było stworzenie podkładu, od którego możesz się odbić. Zapraszam w komentarzach na Wasze opinie, doświadczenia i inne wskazówki.
Chcesz mieć profesjonalną stronę internetową, która podąża za najnowszymi trendami? Napisz do mnie e-mail, a polecę Ci dostawcę wysokiej jakości .
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny? Wesprzyj mnie jego udostępnianiem. 👍