Narzędzia SEO: 40 najlepszych narzędzi do optymalizacji witryny

Narzędzia SEO są istotną częścią każdej witryny internetowej i marketera internetowego, który chce zoptymalizować swoją witrynę pod kątem Google tak szybko i skutecznie, jak to możliwe.

Narzędzia SEO

Obecnie istnieją setki różnych narzędzi, które koncentrują się na każdej branży SEO i oferują unikalne dane, które pomogą Ci lepiej ocenić Twoje strategie marketingowe.

Na tej podstawie wybraliśmy 40 popularnych narzędzi SEO, które ułatwią Ci życie podczas optymalizacji witryny – niezależnie od tego, czy jest to analiza słów kluczowych, optymalizacja treści, czy nawet SEO na stronie i techniczne.

Najlepsze narzędzia SEO

Ubersugeruj

Ubersuggest to proste narzędzie SEO do analizy słów kluczowych , dzięki któremu w jednym miejscu znajdziesz niesamowitą ilość przydatnych informacji.

Samo narzędzie oferuje kilka jasnych danych po wpisaniu głównego słowa kluczowego:

  • Ogólny przegląd słów kluczowych – liczba wyszukiwań, wydajność SEO, konkurencyjność w płatnych wynikach wyszukiwania, a także średnia reklam PPC na słowo kluczowe
  • Nowe propozycje słów kluczowych — sugestie, pytania, słowa kluczowe „długi ogon”, a także różne kombinacje, które mogą pomóc w znalezieniu innych tematów dla Twojej „niszy”
  • Pomysły na nowe treści — generowanie konkurencyjnych witryn internetowych, które pomogą Ci umieścić słowa kluczowe w wyszukiwaniu

Ponadto Ubersuggest pokazuje również przybliżony ruch na konkurencyjnych stronach, liczbę posiadanych przez nie linków zwrotnych, a także liczbę udostępnień w mediach społecznościowych.

Ubersuggest oferuje darmową, ale również płatną wersję swojego narzędzia – w wersji darmowej użytkownik może skorzystać z 3 analiz dla określonych słów kluczowych dziennie.

Oczywiście w wersji płatnej narzędzie oferuje znacznie bardziej złożone i szczegółowe dane.

Ahrefs

Ahrefs to solidny zestaw narzędzi SEO „wszystko w jednym”, który obejmuje prawie wszystko, czego potrzebujesz do analizy i optymalizacji witryny.

Ahref jako taki składa się z 5 głównych narzędzi:

  • Audyt Strony – narzędzie przeznaczone do analizy wydajności Twojej strony pod kątem SEO na stronie. Site Audit oferuje niewiarygodnie dużą ilość przydatnych danych – szybkość i wydajność ładowania strony, analizę tagów HTML, wykrywanie stron osieroconych, przekierowania i wiele innych ważnych informacji.
  • Site Explorer – z jego pomocą możesz zanurzyć się w profilu linków zwrotnych i ruchu organicznego dowolnej witryny lub strony. Narzędzie zapewnia użytkownikom ankietę ruchu organicznego (lub na jakie słowa kluczowe wyświetlają się twoi konkurenci), kontrolę linków zwrotnych (skąd witryna pobiera zewnętrzne linki zwrotne) i płatne badanie ruchu (lub jakie płatne kampanie reklamowe wykorzystuje witryna).
  • Keywords Explorer – to jedno z największych narzędzi do wyszukiwania i analizy słów kluczowych. Narzędzie dostarcza tysiące pomysłów na słowa kluczowe dla dziesiątek krajów i języków, a także przydatne dane, takie jak liczba wyszukiwań, złożoność słów kluczowych, przepustowość wyszukiwania słów kluczowych i wiele innych ważnych danych.
  • Content Explorer – to narzędzie SEO po prostu pomoże Ci odkryć i przeanalizować najlepsze i najpotężniejsze treści w Twojej „niszy”. Dzięki narzędziu Content Explorer możesz poznać szacowany ruch dla danej treści, liczbę linków zwrotnych i domen, które prowadzą do danego tematu lub treści, liczbę udostępnień w sieciach społecznościowych itp.
  • Rank Tracker – dzięki niemu możesz szybko i skutecznie monitorować wydajność swojej witryny w wyszukiwarce Google i porównywać ją z wynikami konkurencji. Narzędzie monitoruje ranking Twoich treści zarówno na urządzenia mobilne, jak i stacjonarne, pozycję Twojej witryny dla poszczególnych słów kluczowych oraz formę, w jakiej pojawiasz się w wynikach wyszukiwania – a wszystko to w przejrzystych tabelach i wykresach ułożonych w różne grupy i segmenty.

Jednak oprócz powyższych płatnych narzędzi SEO, Ahrefs oferuje również dużą liczbę bezpłatnych narzędzi, takich jak:

  • Ahrefs Webmaster Tools – oferuje ograniczony dostęp do Site Explorera i Site Audit, co pozwala na monitorowanie wydajności witryny, analizę linków zwrotnych i analizę słów kluczowych.
  • Backlink Checker – darmowe narzędzie do analizy linków zwrotnych i domen wraz z metrykami siły i złożoności linków.
  • Strona internetowa „Autorytet” Checker – proste narzędzie do oceny „autorytetu”, ewent. „Siła” Twojej domeny.
  • Sprawdzanie trudności słowa kluczowego – Narzędzie do szybkiej i wydajnej oceny skuteczności wyszukiwania słowa kluczowego w Google
  • Keyword Rank Checker – możesz go użyć, aby łatwo dowiedzieć się, na jakiej pozycji znajduje się Twoja witryna dla danego słowa kluczowego.

Oprócz wyżej wymienionych darmowych narzędzi SEO, Ahrefs oferuje również wiele innych, takich jak Generator Słów Kluczowych , Kontroler SERP , Pasek Narzędzi SEO , Wtyczka WordPress , Kontroler Stron Internetowych , itp.

Mangoole

Mangools to zestaw 5 kompleksowych narzędzi SEO, które szybko i sprawnie pomogą Ci z analizą słów kluczowych, stron internetowych, jak również z analizą konkurencji w wynikach wyszukiwania.

Główną zaletą narzędzi Mangools jest ich wizualna prezentacja i łatwość użycia – nie musisz być ekspertem SEO, aby móc odnaleźć się w każdym narzędziu i wiedzieć, jak z niego korzystać.

Każde narzędzie oferuje unikalne funkcje:

  • KWFinder – to jedno z najpopularniejszych narzędzi firmy Mangools, które oferuje analizę słów kluczowych z jasnymi danymi dotyczącymi liczby wyszukiwań, trudności, historii trendów słów kluczowych i wielu innych ważnych danych.
  • SERPChecker – narzędzie do analizy witryn w Google, które dostarcza przejrzyste tabele poszczególnych wyników wyszukiwania – liczba linków zwrotnych dla każdej witryny, autorytet poszczególnych domen wraz z metrykami wydajności ( DA , PA , CF , TF ) itp.
  • SERPWatcher – Narzędzie służy do monitorowania wydajności Twojej witryny w wyszukiwarce Google. SERPWatcher może dostarczać codzienne aktualizacje pozycji witryny dla określonych słów kluczowych, indeksu wydajności witryny, podglądy poszczególnych witryn Google oraz monitorowanie wyników w poszczególnych witrynach.
  • LinkMiner – to narzędzie przeznaczone do sprawdzania linków zwrotnych. Dzięki niemu będziesz mógł ” wydobyć ” ważne informacje o sile linków zwrotnych konkurencji i Twojej witrynie, aktualne pozycje linków wstecznych na poszczególnych stronach, wraz z metrykami o sile każdego zewnętrznego linku zwrotnego – wszystko pod jednym dachem w przejrzystych tabelach i tabele.
  • SiteProfiler – Narzędzie SEO dla dowolnej strony internetowej. Dzięki niemu uzyskasz przydatne informacje o autorytecie domeny, metryki z MOZ i Majestic, liczbę udostępnień w mediach społecznościowych, analizę popularnych treści i wiele innych świetnych informacji.

💡 Wskazówka: Oprócz płatnych narzędzi SEO, Mangools oferuje również kilka przydatnych, bezpłatnych narzędzi:

  • Rozszerzenie przeglądarki — proste rozszerzenie dla Twojej przeglądarki, które może podsumować wszystkie ważne dane w jednym miejscu
  • Symulator SERP – poręczne i proste narzędzia do symulacji wyników wyszukiwania Google. Dzięki niemu możesz wypróbować i przetestować różne wersje tagów tytułów i opisów meta, wraz z adresami URL i danymi strukturalnymi, oraz porównać je z aktualnymi wynikami Google dla dowolnego słowa kluczowego.
  • Zmienność SERP – proste narzędzie online, które możesz sprawdzić w dowolnym momencie, aby upewnić się, że nie ma większych zmian w algorytmie Google, które mogłyby znacząco wpłynąć na wyniki wyszukiwania Google.

BYĆ MOŻE

MOZ to jedno z najbardziej znanych programów SEO, z których korzystają setki użytkowników na całym świecie.

Narzędzie to skupia się na kilku branżach w SEO – od analizy ruchu na stronie, przez poprawę pozycji w Google, po widoczność w wynikach wyszukiwania.

MOZ oferuje kilka pakietów, z których każdy koncentruje się na różnych branżach w branży SEO:

  • Moz Pro – Jest to pakiet ” wszystko w jednym ” narzędzi SEO, który obejmuje wszystkie niezbędne usługi do analizy i optymalizacji – od wyszukiwania i analizy słów kluczowych, monitorowania pozycji Twojej witryny w wynikach wyszukiwania, poprzez audyt witryny, aż po wyszukiwanie linków możliwości.
  • Moz Lokalny – koncentruje się przede wszystkim na lokalnym SEO i zarządzaniu lokalnym biznesem w wyszukiwarce Google, ale także w mediach społecznościowych. Oferuje również solidny system zarządzania recenzjami w Google i Facebooku, przejrzysty raport na temat odwiedzających, kliknięć itp.
  • STATYSTYKA – Usługa monitorowania umożliwiająca sprawdzanie i analizowanie tysięcy słów kluczowych, konkurencyjnych witryn i stron w wyszukiwarce Google.

Semrush

Semrush należy do gigantów w dziedzinie narzędzi SEO, który działa od 2008 roku.

W związku z tym marka obejmuje dziesiątki przydatnych narzędzi dla marketerów, które obejmują wszystko, czego potrzebujesz do marketingu online:

  • Analiza i optymalizacja SEO – od wyszukiwania i analizy słów kluczowych, przez SEO na stronie i techniczne, po monitorowanie każdego aspektu SEO Twojej witryny
  • Marketing treści – badanie nowych tematów, strategia treści oraz zarządzanie nowymi treściami – wszystko pod jednym dachem
  • Reklama PPC – Nowe sugestie dotyczące reklam PPC, a także ulepszenia istniejących płatnych kampanii Google.
  • Monitorowanie konkurencji — SEMrush oferuje wiele sposobów śledzenia konkurencji i ich witryn internetowych — niezależnie od tego, czy chodzi o SEO, zewnętrzne linki zwrotne, strategie dotyczące treści czy płatne reklamy.

krzycząca żaba

Screamingfrog to brytyjska agencja marketingowa, która opracowała jedno z najpopularniejszych narzędzi w dziedzinie technicznego SEO – Screaming Frog SEO Spider .

Jest to narzędzie, które pomoże Ci przeprowadzić audyt i analizę technicznego SEO Twoich stron.

Screamingfrog oferuje bezpłatną (pobierz i sprawdź do 500 adresów URL) oraz płatną wersję swojego narzędzia.

SEO Spider Tool może skutecznie odwiedzać Twoją witrynę jako robot indeksujący i wydobywać duże ilości ważnych dla Ciebie danych, takich jak:

  • Przerwane linie
  • Sprawdź przekierowanie na stronie
  • Analiza tagów tytułów i opisów meta na stronie
  • Wyszukaj duplikaty treści
  • Sprawdź polecenia dla botów Google
  • Generowanie mapy witryny XML
  • Sprawdzanie i renderowanie elementów JavaScript
  • I wiele innych aspektów SEO

Oprócz tego narzędzia Screamingfrog oferuje również Log File Analyzer – przydatne narzędzie do weryfikacji tożsamości botów na stronie, ich zachowania i aktywności na Twojej stronie.

Majestatyczny

Majestic to firma, która zasłynęła w dziedzinie SEO dzięki dwóm ważnym metrykom – Citation Flow (CF) i Trust Flow (TF) , które wciąż są wykorzystywane przez dziesiątki narzędzi SEO do pomiaru siły i wartości linków zwrotnych i domen. .

Jednak Majestic opracował również ciekawe narzędzia SEO:

  • Podgląd Eksploratora Witryny – to pakiet różnych narzędzi SEO, dzięki którym wykonasz kompleksową analizę swojej strony internetowej, audyt wydajności i treści, analizę anchor textu, ilości linkujących domen, itp.
  • Majestic Million – oferuje ogromną bazę danych ważnych stron internetowych i witryn, z listą wskaźników wydajności, które są niezbędne dla agencji marketingowych (i różnych narzędzi SEO).

Ponadto Majestic oferuje również wtyczkę do przeglądarki (zorientowaną na Firefox i Chrome), za pomocą której można bezpłatnie analizować poszczególne strony internetowe (np. liczbę linkowanych witryn i domen, siłę i wiarygodność linków, ogólny profil linków zwrotnych itp.).

Siteliner

Siteliner to proste narzędzie online, które może skanować i znajdować zduplikowane treści w Twojej witrynie — ważny aspekt optymalizacji stron pod kątem Google

Siteliner oferuje między innymi analizę uszkodzonych linków, wyszukiwanie najpotężniejszych stron w Twojej witrynie oraz przejrzysty raport na temat kluczowych informacji dla każdej strony.

Siteliner oferowany jest swoim użytkownikom w wersji bezpłatnej (analiza do 250 stron miesięcznie) i płatnej (25 000 stron w dowolnym momencie).

Współpracować

Collabim jest uważany za najpopularniejsze narzędzie SEO na Słowacji i w Czechach.

Po prostu rejestrując się i umieszczając swoją witrynę, możesz błyskawicznie uzyskać niewiarygodną ilość ważnych danych, co jest niezbędne do optymalizacji wyszukiwarki Google.

Collabim może Ci pomóc w kilku obszarach SEO:

  • Ranking słów kluczowych – Dowiedz się, jak możesz uszeregować słowa kluczowe w wyszukiwarce Google
  • Monitorowanie reklam PPC – otrzymujesz przegląd konkurencji pod kątem określonych terminów w obszarze PPC.
  • Analiza witryny i witryny – wyświetla wszystkie ważne tagi do optymalizacji (tagi tytułów, opisy meta, H1 – tytuły itp.)
  • Analiza konkurencji — Collabim zapewnia przejrzyste dane o konkurencyjnych witrynach i porównuje je z wydajnością Twojej witryny.
  • Sprawdzanie linków zwrotnych – monitoruje i aktualizuje wszelkie zmiany zachodzące na Twojej stronie internetowej, ewent. zmiany w linkach zwrotnych do Twojej witryny.
  • Znajdowanie możliwości budowania linków — korzystając z narzędzia Site Finder w Collabime, możesz dowiedzieć się, które witryny mogą zapewnić Ci wartościowy link do Twojej witryny.

Chociaż Collabim jest instrumentem płatnym jako taki, oferuje również 14-dniową limitowaną darmową wersję, dzięki której będziesz mógł zdecydować, czy ta usługa Ci się opłaci, czy po prostu wypróbuj każdy aspekt tego narzędzia.

Marketingowy Górnik

Marketing Miner jest popularnym narzędziem SEO, PPC i treści na Słowacji, ale także w Czechach dzięki kompleksowej analizie stron internetowych, z którego mogą korzystać osoby z różnych środowisk internetowych – od freelancerów, przez copywriterów, po specjalistów SEO lub administratorów stron internetowych.

Samo narzędzie składa się z tzw. „ minerałów – każdy z nich skupia się na innych aspektach SEO witryny. MarketingMiner oferuje ponad 40 minerałów, z których najpopularniejsze to:

Ponadto Marketing Miner obejmuje również profil dla linków zwrotnych (a także możliwość uzyskania linków zwrotnych), analizę konkurencji i jej treści, kontrolę technicznego SEO na stronie i wiele innych ważnych danych.

EasySEO

W pewnym sensie EasySEO od Websupport można uznać za pomocnika, lub narzędzie, które dosłownie poprowadzi Cię przez całą optymalizację witryny SEO dla Google.

Jest to niezwykle przydatne zwłaszcza dla początkujących i średnich przedsiębiorców, którzy muszą być „ bezpieczni ” i samodzielnie i bez problemów wykonywać pozycjonowanie.

EasySEO nie tylko pomoże Ci lepiej zrozumieć pojęcie SEO i optymalizacji strony, ale także stworzy plan z zadaniami „ krok po kroku ”, dzięki którym możesz samodzielnie zoptymalizować swoją stronę.

Ponadto to narzędzie SEO oferuje również wybór odpowiednich słów kluczowych , które będą potrzebne do optymalizacji witryny.

Oczywiście narzędzie to sprawdza czynniki SEO on-page i off-page, na podstawie których od razu widać wszelkie niedociągnięcia, które mogą wystąpić na Twojej stronie.

To narzędzie może również porównać Cię z konkurencją, ewent. jak sobie radzisz pod względem optymalizacji.

ContentKing

ContentKing to narzędzie SEO, które specjalizuje się w audycie SEO i monitorowaniu stron internetowych w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę.

Jako platforma w chmurze oferuje swoim klientom wyjątkową możliwość wykrywania i monitorowania wszelkich zmian, które mogą mieć miejsce w sieci i poza nią.

Do mocnych stron tego narzędzia należą:

  • Audyt strony internetowej – ContentKing stale monitoruje i ocenia zmiany wprowadzane na stronie internetowej oraz zgłasza wszelkie błędy i sugeruje ulepszenia.
  • Monitoring SEO 24/7 – skoro Google nigdy nie śpi, więc nawet ContentKing nie może spać i musi stale monitorować sytuację na Twojej stronie.
  • Alerty SEO – W przypadku problemów technicznych lub nieoczekiwanych zmian w treści, ContentKing natychmiast powiadomi Cię o katastrofie i pomoże rozwiązać problemy, zanim Google lub odwiedzający witrynę zauważą.
  • Przejrzysty raport — ContentKing zbiera niesamowitą ilość danych z Twojej witryny, niezależnie od tego, czy są to najnowsze wersje, migawki poprzednich wersji, liczba odwiedzających, kliknięć itp. – To narzędzie SEO zbiera je wszystkie i wyświetla w przejrzystych wykresach i tabelach.

ContentKing jest usługą płatną, ale oferuje również bezpłatną wersję próbną dla niepewnych lub ciekawskich potencjalnych klientów.

Sistrix

Sistrix to oprogramowanie SEO typu „ wszystko w jednym ”, które koncentruje się na poprawie widoczności w wynikach organicznych dla wyszukiwarki Google, analizie konkurencji w Google, poprawie wydajności strony internetowej, a także optymalizacji pod kątem innych komercyjnych wyszukiwarek, takich jak Amazon, Instagram itp.

Do głównych zalet tego oprogramowania należy prosta i intuicyjna obsługa, dzięki której można uzyskać stosunkowo szybki przegląd działania dowolnej witryny lub konkretnej strony.

Sistrix oferuje tzw moduły skupiające się na analizie i optymalizacji kilku branż marketingowych. Obejmują one:

  • SEO
  • Profil linku
  • Reklamy PPC
  • Media społecznościowe
  • Rynek

Narzędzie propozycji słów kluczowych

Narzędzie propozycji słów kluczowych to proste narzędzie SEO do badania słów kluczowych i ogólnej analizy.

To narzędzie jest świetne dla zupełnie początkujących i służy jako alternatywa dla Planera słów kluczowych Google – ponieważ generuje trafniejsze słowa kluczowe.

Urok tego narzędzia tkwi w jego prostocie: Narzędzie propozycji słów kluczowych generuje dużą liczbę „ długich ” słów kluczowych, które zbiera z Autouzupełniania Google – sugestii pojawiających się podczas wpisywania określonych wyszukiwanych haseł.

W rezultacie możesz znaleźć setki odpowiednich terminów, które mogą być przydatne w ogólnej analizie Twojej „ niszy ”.

Narzędzie propozycji słów kluczowych oferuje darmową wersję, dzięki której możesz uzyskać wiele odpowiednich słów kluczowych (+ trochę danych dla głównych słów kluczowych), a także płatną wersję Narzędzia słów kluczowych Pro, w której nie jesteś praktycznie niczym ograniczony.

Odpowiedz opinii publicznej

Answer The Public to popularne darmowe narzędzie do generowania setek słów kluczowych, pytań lub fraz powiązanych z danym słowem kluczowym.

Po wpisaniu głównego słowa kluczowego to narzędzie wyświetli listę automatycznych sugestii Google wraz z różnymi frazami, pytaniami, wyrażeniami, a czasem nawet pełnymi zdaniami, które Google wpisuje do wyszukiwania.

Ponadto możesz wybrać określone kraje i języki, do których mają się łączyć słowa kluczowe .

Odpowiedź The Public oferuje darmową wersję dla każdego (z ograniczeniem liczby wyszukiwań), ale także wersję ” Pro ” bez żadnych ograniczeń.

Copyscape

Copyscape to darmowe i bardzo proste narzędzie do sprawdzania plagiatów w Internecie .

Jego głównym zadaniem jest wyszukiwanie treści, które mogą znajdować się na innych stronach niż Twoja, a tym samym weryfikacja ich oryginalności.

Copyscape jest używany przez tysiące ludzi na całym świecie ze względu na swoją prostotę – narzędzie skanuje treść z wpisanego adresu URL, porównuje ją z innymi dostępnymi witrynami i generuje listę stron, w których pasuje, lub. gdzie jest bardzo podobnie.

Samo narzędzie jest darmowe – choć w przypadku jego darmowej wersji dostarcza tylko ograniczone dane.

W celu głębszej analizy „skradzionych” lub zduplikowanych treści na stronie zaleca się skorzystanie z jej płatnej wersji Copyscape Premium.

Planer słów kluczowych Google

Planer słów kluczowych Google jest prawdopodobnie najbardziej znanym narzędziem, które może istnieć w SEO.

Jest to stosunkowo prosta i bezpłatna usługa, z której korzystają tysiące marketerów na całym świecie.

Google Keyword Planner skupia się przede wszystkim na tworzeniu i optymalizacji kampanii PPC, ale może być również używany do analizy słów kluczowych.

Aby korzystać z narzędzia, potrzebujesz rejestracji, która daje dostęp do wyszukiwania i planowania słów kluczowych, odkrywania nowych fraz, wyceny słów kluczowych dla reklam PPC oraz szacowanej liczby osób, które używają tych słów kluczowych do wyszukiwania.

Google Analytics

To narzędzie od Google to, że tak powiem, „chleb powszedni” niemal każdego marketera na świecie.

Google Analytics to bardzo skuteczne narzędzie, które oferuje niesamowitą ilość danych o witrynach internetowych – wszystko za darmo.

Po zarejestrowaniu się w tej usłudze musisz osadzić w swojej witrynie kody śledzące, które pozwolą Google Analytics pozyskiwać i monitorować różne ważne dane – ruch na Twojej stronie, liczbę kliknięć, długość odwiedzin witryny czy nawet konwersja odwiedzających do klientów.

Dlatego Google Analytics jest niezbędnym narzędziem do uzyskania pełnego obrazu wydajności Twojej witryny.

💡 Wskazówka: Jeśli zastanawiasz się nad użyciem tego narzędzia, koniecznie przeczytaj nasz szczegółowy artykuł na temat instalacji Google Analytics w WordPress !

Konsola wyszukiwania Google

Google Search Console to podstawowe narzędzie każdego administratora sieci czy specjalisty SEO, bez którego po prostu nie da się funkcjonować.

To narzędzie SEO zawiera wiele przydatnych informacji na temat stanu technicznego i wydajności Twojej witryny – da Ci przegląd tego, jak Twoja witryna postrzega Google, na jakie słowa kluczowe jest wyświetlana i ile osób w nią kliknie. .

Oprócz perspektywy marketingowej Google Search Console może zgłaszać problemy techniczne w Twojej witrynie (jeśli występują) – od indeksowania po renderowanie treści.

Samo narzędzie jest bezpłatne , ale musisz najpierw zarejestrować się w usłudze i wkleić wygenerowany specjalny kod do swojej witryny, aby zweryfikować własność.

Menedżer tagów Google

Menedżer tagów to kolejne popularne narzędzie Google, za pomocą którego możesz zintegrować różne typy tagów ze swoją witryną bez konieczności edytowania samych kodów witryny.

Google Tag Manager pomaga skutecznie mierzyć konwersje w witrynie, znajdować potencjalne błędy techniczne i bezpieczeństwa oraz wspierać wielokrotne testowanie różnych strategii marketingowych.

Ponadto Menedżer tagów współpracuje z innymi typami tagów firm zewnętrznych, co może zwiększyć wydajność i zaoszczędzić czas podczas pomiaru lub wdrażania nowych elementów w witrynie.

Google Trends

Google Trends to stosunkowo proste narzędzie o bardzo ważnych funkcjach – potrafi określić popularność i występowanie słów kluczowych na świecie.

Dzięki temu narzędziu dowiesz się, w jakim stopniu dana osoba, marka lub inna rzecz jest modna w określonym czasie lub sezonowo i odpowiednio zoptymalizujesz swoje kampanie.

Trendy Google mogą również dostarczać różnych interesujących danych na temat występowania słów kluczowych i popularności w różnych regionach, a także dostarczać sugestie dotyczące powiązanych tematów wyszukiwania.

Narzędzie jest bardzo proste w obsłudze i całkowicie darmowe – dzięki czemu cieszy się nim tysiące ludzi na całym świecie.

Statystyki Google PageSpeed

PageSpeed Insights to bezpłatne narzędzie SEO, które pomaga mierzyć szybkość ładowania i wydajność Twoich stron internetowych.

Ponieważ szybkość sieci jest jednym z najważniejszych czynników dla Google, PageSpeed Insights jest uważany za jedno z podstawowych narzędzi, z których możesz korzystać podczas konfigurowania swojej witryny.

PageSpeed Insights ocenia wydajność witryny w skali od 0 do 100 i na podstawie kilku wskaźników może dokładnie określić, jak szybko działa.

Ponadto może zaoferować kilka rozwiązań lub. Sugestie dotyczące poprawy wydajności witryny, dzięki czemu możesz poprawić optymalizację techniczną dla Google (ale także dla samych odwiedzających).

💡 Wskazówka: jeśli nie możesz pomóc zoptymalizować szybkości witryny, koniecznie przeczytaj nasz ostateczny przewodnik po przyspieszeniu witryn WordPress !

Test optymalizacji mobilnej Google

Test optymalizacji mobilnej to przyjazne dla użytkownika narzędzie, które pomaga natychmiast ocenić optymalizację witryny pod kątem urządzeń mobilnych.

W dzisiejszych czasach witryna „ przyjazna dla urządzeń mobilnych ” jest istotną częścią SEO, ponieważ Google ocenia zawartość stron internetowych zgodnie z tym, jak są wyświetlane na urządzeniach mobilnych.

Test przyjazności dla urządzeń mobilnych od Google jest więc bardzo przydatnym oprogramowaniem, ponieważ może zmierzyć stopień optymalizacji witryny pod kątem innych urządzeń niż standardowy komputer , ocenić elementy wizualne na stronie, zrobić zrzut ekranu witryny dla telefonu komórkowego ekran i podaj wynik optymalizacji wraz z propozycjami jej ulepszenia.

Studio danych Google

Google Data Studio to świetne narzędzie do wizualizacji do tworzenia interaktywnych tabel, raportów i wykresów – a to wszystko za darmo!

Większość funkcji tego narzędzia jest bardzo łatwa w użyciu i przydatna do udostępniania między poszczególnymi członkami zespołu marketingowego.

Google Data Studio wygląda jak Google Analytics – ale na sterydach.

Główne zalety tego narzędzia to trendy wizualne i porównania skuteczności kampanii lub witryny w różnych okresach czasu, ale także mierzenie kluczowych KPI – zarówno dla Ciebie, jak i Twoich klientów.

Chociaż nie jest to narzędzie SEO, Google Data Studio jest używane przez wielu marketerów ze względu na swoją prostotę.

Pomocnik Google Markup

Dane strukturalne (czyli schema.org innymi słowy) są nieodzowną częścią niemal każdej witryny z prostego powodu – znacznie zwiększają widoczność stron w wyszukiwarce Google.

Dane te są szczególnie ważne dla e-sklepów, ponieważ mogą wyświetlać ważne informacje o produktach (takie jak ceny, rozmiary, przydatne linki itp.) w wynikach wyszukiwania.

Jednym ze sposobów zaimplementowania uporządkowanych danych w witrynie jest Google Markup Helper .

To dość proste narzędzie pomoże Ci dosłownie oznaczyć poszczególne fragmenty treści, które mogą pojawiać się w wyszukiwarce Google jako „ fragmenty rozszerzone ”.

Po otagowaniu możesz wygenerować kod HTML, który możesz po prostu wkleić do nagłówka swojej strony HTML.

Narzędzie jest całkowicie bezpłatne i bardzo intuicyjne dla każdego – jego główną zaletą jest to, że nie musisz być ekspertem w dziedzinie HTML, ponieważ to narzędzie pomoże Ci wybrać dokładnie takie dane strukturalne, jakich potrzebujesz.

Test wyników bogatych

Wdrażanie uporządkowanych danych to jedno, ale testowanie ich funkcjonalności to drugie.

Zalecamy, aby najpierw przetestować wszelkie zmiany w danych strukturalnych dla każdej witryny, aby sprawdzić, czy są one poprawnie napisane i czy wyświetlają się „fragmenty rozszerzone” zgodnie z Twoimi wyobrażeniami.

Na tej podstawie powstało oficjalne narzędzie od Google – Rich Results Test – które pomoże Ci bardzo szybko przetestować Twoje strony pod kątem uporządkowanych danych i dowiedzieć się, jak będą wyglądać w wyszukiwarce Google.

Na potrzeby testowania wystarczy wkleić adres URL do narzędzia lub skopiować dane strukturalne ze strony i przeprowadzić testowanie.

Walidator znaczników schematu

Schema Markup Validator (wcześniej znany jako „Narzędzie do testowania danych strukturalnych”) to kolejne narzędzie firmy Google, które służy do testowania danych strukturalnych.

Jednak z jedną zasadniczą różnicą – zamiast testować tylko te dane, które mają jedynie na celu wizualne wzbogacenie wyników wyszukiwania dla Google, narzędzie to testuje praktycznie wszystkie typy danych strukturalnych z biblioteki schema.org.

Inne rodzaje danych strukturalnych mogą pomóc w zwiększeniu trafności Twojej witryny dla wyszukiwarek innych niż Google lub „ wyjaśnić ” wyszukiwarkom, o czym jest Twoja witryna.

Schemat walidatora znaczników, podobny do Testu wyników bogatych, jest bardzo łatwy w użyciu.

Po prostu wklej wymagany adres URL do narzędzia i uruchom testowanie — narzędzie pokaże wtedy wszelkie błędy kodu lub wykryte elementy, które zna z schema.org.

SEOprofil

SEOprofiler to jeden duży pakiet kompleksowych narzędzi SEO, które pomogą Ci zwiększyć widoczność w wyszukiwarce Google, a także ogólną optymalizację.

To narzędzie obejmuje prawie wszystkie branże SEO:

  • Wyszukiwanie i analiza słów kluczowych
  • Analiza i budowanie backlinków
  • Sprawdź swoją pozycję w wyszukiwarce Google
  • Audyty SEO
  • Monitorowanie stron internetowych
  • Analityka internetowa
  • Lokalne SEO

Ponadto marka ta oferuje również optymalizację na stronie i poza nią, z różnymi sugestiami, jak ulepszyć witrynę.

SEOprofiler stawia również na pozycjonowanie mobilne, co pozwala poprawić pozycję Twojej strony na urządzeniach mobilnych.

Chociaż SEOprofiler jest płatnym zestawem narzędzi, oferuje również bezpłatną wersję próbną w wersji 7-dniowej, dzięki czemu możesz wypróbować jego usługi i sprawdzić, czy jest dla Ciebie odpowiedni.

💡 Wskazówka: SEOprofiler oferuje również bezpłatne narzędzie OpenLinkProfiler , dzięki któremu możesz wyszukiwać i analizować zewnętrzne linki zwrotne do dowolnego adresu URL w dowolnym momencie.

Śledczy Link Xenu

Xenu jest, że tak powiem, „ starym szkolnym ” narzędziem SEO, które jest z nami od ponad 10 lat.

Jest to stosunkowo prosty program komputerowy, który sprawdza uszkodzone linki na stronach internetowych.

Xena musi zostać pobrana i zainstalowana, wtedy możesz używać jej do regularnego sprawdzania wszystkich swoich adresów URL – narzędzie będzie w stanie zgłaszać się do Ciebie, kiedy tylko będziesz tego potrzebować.

Chociaż przypomina oprogramowanie z epoki lodowcowej w swoim UX, spełnia swoją rolę kontroli łączy płynnie i wydajnie – nie wspominając o tym, że jest to bezpłatne narzędzie, z którego każdy może korzystać.

BuzzSumo

BuzzSumo to jedno z popularnych narzędzi do identyfikacji trendów lub popularnych tematów w content marketingu.

Od 2013 roku pomaga twórcom treści na strony internetowe dowiedzieć się, czego szukają ludzie i czym wykazują największe zainteresowanie w poszczególnych niszach.

BuzzSumo składa się z 4 kluczowych komponentów, które mogą pomóc Ci w marketingu treści i zmaksymalizować Twoje kampanie:

  • Content Discovery — jest to wyszukiwanie słów kluczowych wraz z miesięcznym ruchem dla określonych terminów, trendów czasowych, a także identyfikacja kluczowych trendów w różnych regionach.
  • Analiza treści — oprócz wyszukiwania słów kluczowych BuzzSumo może identyfikować najpopularniejsze typy formatów dla danego tematu, porównywać treści w różnych okresach i odkrywać popularne treści u konkurencji.
  • Influencer Search — ponieważ BuzzSumo koncentruje się na treściach, które „ pasują ”, oferuje również możliwość wyszukiwania znanych osób w danym temacie lub niszy, które mogą służyć jako potencjalni partnerzy w promowaniu Twoich treści.
  • Monitorowanie trendów – oprócz generowania pomysłów na treści, Buzzsomu może również stale monitorować wszelkie zmiany w Twojej konkurencji, marce lub w obrębie danej ” marki „.

BuzzSumo oferuje swoje usługi w kilku płatnych pakietach – każdy z nich zapewnia coraz więcej wyszukiwań lub analiz (według potrzeb klienta).

Ponadto oferuje również „darmowy plan” z bezpłatnym użytkowaniem przez 10 wyszukiwań miesięcznie (+ kilka dodatkowych korzyści).

BuzzStream

BuzzStream to platforma PR do budowania linków, która może pomóc Ci znaleźć influencerów, perspektywy na zewnętrzne linki zwrotne lub promować Twoje treści w innych grupach w Internecie.

W zasadzie jest to bardzo skuteczne narzędzie, które może uprościć wyszukiwanie potencjalnych linków zwrotnych, zarządzać kontaktami i stopniowo tworzyć bazę danych e-mail.

BuzzStream opiera się na 4 podstawowych zasadach, z których każda jest wbudowana w platformę:

  • Wyszukiwanie i badanie linków do budowania — narzędzie pomaga nawigować i sprawdzać broszury pod kątem linków zwrotnych i automatycznie znajduje bezpośrednie kontakty wraz z przydatnymi informacjami i wskaźnikami dotyczącymi zewnętrznych stron internetowych
  • Komunikacja e-mail – BuzzStream może segmentować listę wyżej wyszukiwanych kontaktów i filtrować te, których potrzebujesz wraz z zarządzaniem samymi e-mailami, szablonami e-maili, czasem wysłania e-maili według broszur itp.
  • Zarządzanie kampanią — sprawdzanie i monitorowanie kampanii jest niezbędne, podobnie jak BuzzStream. Dzięki niemu możesz mieć stały podgląd swoich kontaktów lub innych kampanii, które aktualnie prowadzisz ze swoim zespołem
  • Raport kampanii — wreszcie BuzzStream oferuje przejrzyste wyniki dotyczące kampanii budowania linków i ocenę ich sukcesu.

BuzzStream to płatna platforma oferująca kompleksowy pakiet usług, dzięki którym możesz bardzo efektywnie zarządzać możliwościami nawiązywania nowych kontaktów online.

Oprócz płatnych pakietów podzielonych przez liczbę użytkowników oferuje również bezpłatne korzystanie z jej usług przez pierwsze 2 tygodnie!

Secockpit

Secockpit to jedno z popularnych narzędzi SEO do wyszukiwania i analizy słów kluczowych.

Tysiące firm ufa temu narzędziu, jeśli chodzi o optymalizację pod kątem Google, Bing lub innych wyszukiwarek internetowych.

Secockpit może pomóc w analizie słów kluczowych:

  • Wyszukując najlepsze słowa kluczowe – ponieważ to narzędzie pobiera dane z różnych źródeł (takich jak Google Keyword Planner, Youtube i Amazon), oferuje kompleksowy przegląd tego, co i jak ludzie przeszukują Internet
  • Monitorowanie Twoich pozycji — Secockpit ma również wbudowany tracker rankingowy, który może codziennie monitorować i aktualizować Twoje pozycje w Google lub monitorować konkurencję
  • Analiza PPC – oprócz odpowiednich słów kluczowych Secockpit może odfiltrować słowa kluczowe, które byłyby odpowiednie cenowo dla Twoich kampanii PPC

Chociaż Secockpit jest płatnym narzędziem, oferuje również bezpłatny 7-dniowy okres próbny.

Nie musisz niczego instalować, aby korzystać z tego narzędzia – po prostu zarejestruj się i możesz z niego korzystać przez przeglądarkę.

CognitiveSEO

CognitiveSEO to zestaw narzędzi, który gwarantuje pomoc w optymalizacji stron internetowych.

Niezależnie od tego, czy jesteś specjalistą ds. SEO, agencją marketingową czy marką produktową, CogniviteSEO może pomóc Ci w różnych branżach: od zwiększania ruchu, przez monitorowanie witryny po analizę linków zwrotnych.

Ten zestaw narzędzi SEO obejmuje wszystko, czego potrzebujesz do optymalizacji:

  • Analiza słów kluczowych i treści – niezależnie od tego, czy potrzebujesz znaleźć odpowiednią treść do copywritingu, czy dowiedzieć się, co kryje się za słowem kluczowym, „Narzędzie do optymalizacji treści” pokaże Ci wszystkie niezbędne dane.
  • Audyt SEO i optymalizacja na stronie – CognitiveSEO oferuje również narzędzia do wykrywania słabości w Twojej witrynie i przedstawia zalecenia dotyczące poprawy optymalizacji pod kątem wyszukiwarek
  • Analiza linków zwrotnych – pozwoli Ci znaleźć linki zwrotne dla Twojej konkurencji lub linki, które byłyby w stanie zwiększyć Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

Ponadto CognitiveSEO oferuje wiele innych narzędzi, takich jak wykrywanie nienaturalnych i potencjalnie szkodliwych linków, lokalne śledzenie dla wszystkich regionów i języków, unikalne dane do analizy strategii konkurencji i wiele więcej.

POŁUDNIE

SEMOR to jedno z ciekawszych czeskich narzędzi SEO, które może ułatwić Ci analizę słów kluczowych lub sprawdzanie linków zwrotnych.

To narzędzie oferuje kilka funkcji, które odróżniają je od reszty konkurencji:

  • Datamining – SEMOR może znaleźć informacje o domenach, które mogą nawet nie należeć do Ciebie.
  • Sprawdzanie linków zwrotnych – za pomocą tego narzędzia możesz szybko i łatwo uzyskać, pobrać i przeanalizować raport linków zwrotnych dla dowolnej domeny
  • Wyszukiwanie i analiza słów kluczowych – SEMOR dostarcza informacji na temat wyszukiwania słów kluczowych dla Google oraz Seznam.cz, dzięki czemu możesz rozszerzyć swój przegląd popularności słów kluczowych również na rynku czeskim. Narzędzie specjalizuje się również w wyszukiwaniu słów kluczowych przy użyciu wskaźnika „ Złoty współczynnik słów kluczowych ” (KGR) , który jest obliczany na podstawie wyszukiwania słowa kluczowego i ilości rzeczywistych wyników wyświetlanych dla tego słowa kluczowego w Google.

Kolejną ciekawą cechą narzędzia SEMOR jest sposób płatności – nie musisz płacić miesięcznej opłaty, aby z niego korzystać, ale płacisz tylko za te funkcje, których naprawdę potrzebujesz i z których korzystasz.

SurferSEO

SurferSEO to unikalne narzędzie do optymalizacji treści na stronach internetowych, aby mogło konkurować z najlepszymi wynikami w wyszukiwarce Google.

Jest to jedna z nielicznych platform, która wykorzystuje niesamowitą ilość algorytmów do analizy konkurencyjnych treści, dzięki czemu w kilka minut uzyskasz kompleksowy przegląd tego, jak i co powinieneś poprawić na swojej stronie internetowej.

SurferSEO oferuje niesamowicie dużą liczbę funkcji, obejmującą między innymi:

  • Przygotowanie strategii treści – dzięki SurferSEO zaoszczędzisz dziesiątki godzin przygotowań do optymalizacji treści i tworzenia strategii treści
  • Zarys treści — za pomocą tego narzędzia możesz w kilka minut ulepszyć treść, nagłówki, podtytuły, akapity, a nawet ton pisania.
  • Sugestie ulepszenia treści – SurferSEO może analizować konkurencyjne strony internetowe i oferować Ci wiele ważnych informacji – czy to rozmiar treści, ilość zdjęć na konkurencyjnej treści, struktura treści, użyte słowa kluczowe itp.
  • Audyt treści – oprócz tworzenia samej treści, możesz ją również sprawdzić, aby dowiedzieć się, jakich tematów nie poruszasz, lub znaleźć „ dziurę ” w konkurencyjnych treściach.

Dzięki wyżej wymienionym korzyściom nigdy nie będziesz musiał zawracać sobie głowy ręcznym analizowaniem artykułów w Internecie i szukaniem ulepszeń, które normalnie zajęłyby Ci godziny.

SurferSEO oferuje 3 płatne pakiety swoich usług (BASIC, PRO i BUSINESS) z 30-dniową gwarancją zwrotu pieniędzy w przypadku niezadowolenia z narzędzia.

Laboratoria władz

Authority Labs to narzędzie śledzące SEO, które dostarcza rzetelnych i dokładnych danych na temat słów kluczowych, pozycji lokalnych i mobilnych w wynikach Google , a także dostarcza słów kluczowych, których po prostu nie możesz znaleźć.

To narzędzie specjalizuje się w kilku branżach SEO:

  • Monitoruje wydajność SEO Twojej witryny w Google
  • Zapewnia bardzo dokładne dane o lokalnych wynikach wyszukiwania nawet dla bardzo małych regionalnych słów kluczowych
  • Pokazuje również wyniki wyszukiwania dla urządzeń mobilnych
  • Oferuje globalne śledzenie witryn lub domen w dowolnym regionie lub języku obsługiwanym przez Google, Bing, a nawet Yahoo!

Chociaż Authority Labs jest płatnym narzędziem, oferuje również bezpłatną wersję próbną dla każdego, kto nie jest pewien użyteczności tego narzędzia.

Spotibo

Spotibo to agencja SEO, która oferuje również ciekawe narzędzie do audytu SEO umożliwiające szybką i łatwą analizę treści na stronach wraz z różnymi szczegółami technicznymi (np. problemy z indeksowaniem, przekierowania stron, duplikaty treści itp.).

Wystarczy wpisać adres URL, aby od razu zobaczyć, czy dana strona ma jakieś problemy techniczne.

Spotibo analizuje witryny z kilku technicznych perspektyw SEO, takich jak:

  • Problemy z tagiem tytułu
  • Problemy z nagłówkami i podtytułami
  • Opisy meta
  • Kino
  • Polecenia przekierowania
  • Zduplikuj treść za pomocą znaczników kanonicznych
  • Linki i ich implementacja
  • Problemy z indeksowaniem i indeksowaniem
  • Problemy z serwerem

Dzięki Spotibo i jego analizie na stronie zaoszczędzisz dziesiątki godzin czasu i dosłownie uzyskasz przegląd potencjalnych problemów z Twoją witryną za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

Spotibo oferuje swoje narzędzie przez jeden miesiąc za darmo (z ograniczonymi usługami), a następnie możesz z niego nadal korzystać za stosunkowo niewielką opłatą.

Słowa kluczowe wszędzie

Keywords Everywhere to dodatek do przeglądarek Chrome i Firefox, który po prostej instalacji pomoże Ci wyświetlać słowa kluczowe wraz z ich liczbą wyszukiwań w miesiącu, ceną za kliknięcie oraz danymi o konkurencyjnych stronach i ich słowach kluczowych.

Jego unikalną zaletą jest to, że pozwala zaoszczędzić sporo czasu podczas analizy słów kluczowych – zamiast tracić czas na kopiowanie danych z jednej strony i porównywanie ich z danymi z innej, Keywords Everywhere po prostu pomoże Ci je wyświetlić.

To narzędzie pobiera dane z różnych źródeł (takich jak Google i Bing) i wyświetla inne przydatne dane oprócz słów kluczowych, takie jak:

  • Dane „Ludzie też szukają” wraz z liczbą wyszukiwań
  • Historyczna liczba wyszukiwań (dzięki danym pobranym z Google Trends)
  • Liczba odwiedzających witrynę z wyszukiwarki Google

Narzędzie oferuje wersję płatną, ale także darmową, dzięki czemu możesz wypróbować je przed faktyczną implementacją.

Głębokie indeksowanie

Deepcrawl to techniczna platforma SEO, która może pomóc Ci znaleźć opcje rozwoju i ochrony Twojej witryny – jest to popularne narzędzie SEO używane przez wiele odnoszących sukcesy firm, takich jak Adobe, Microsoft, a nawet Paypal czy Disney

Deepcrawl dzieli swoje funkcje SEO na 3 główne kategorie:

  • Wykrywanie głębokiego indeksowania – Jest to centrum SEO Analytics, które pomoże Ci uzyskać przegląd stanu technicznego Twojej witryny dzięki własnemu robotowi indeksującemu (SEO Spider), który przegląda i analizuje Twoje dane.
  • Ochrona przed głębokim indeksowaniem – Jest to zautomatyzowane centrum SEO, które przeprowadza testy w Twojej witrynie i szuka potencjalnie niebezpiecznych błędów SEO, które mogą negatywnie wpłynąć na Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania.
  • Deepcrawl Connect – przydatny hub do konsolidacji pozyskanych danych, które następnie możesz zintegrować z innymi narzędziami (np. PowerBi czy Tableau).

Algoro

Algoroo to bardzo proste, ale przydatne narzędzie SEO online – wykrywa wszelkie zmiany lub wahania w wynikach wyszukiwania Google.

Wszelkie pozytywne lub negatywne zmiany są zatem wizualnie wyświetlane na osi czasu wraz z tzw wartość ” roo ” – wartość, która wskazuje, ile zmian lub aktualizacji zaszło w algorytmach Google.

Dzięki temu zawsze możesz śledzić, czy zmiany w wynikach wyszukiwania są tylko Twoje, czy globalną aktualizacją.

Ponadto Algoroo rejestruje również oficjalne aktualizacje osi czasu, o których poinformował Google.

💡 Wskazówka: Jeśli oprócz narzędzi SEO interesują Cię również wtyczki SEO bezpośrednio do WordPress , koniecznie przeczytaj nasz artykuł o najlepszych wtyczkach do WordPress , które możesz spotkać w każdej sytuacji !

WordPress Návod v PDF

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj