Eshop na sprzedaż – na co uważać kupując lub sprzedając?

Szukasz konkretnego e-sklepu na sprzedaż i myślisz o jego zakupie? A może przeciwnie, rozważasz sprzedaż e-sklepu? Przeczytaj nasze wskazówki.

E-sklep na sprzedaż

Zakupy w e-sklepach przez Internet to czasami korzystna , ale też stosunkowo ryzykowna strategia, która może Cię drogo kosztować.

W kolejnych wierszach przyjrzymy się, czy w ogóle warto kupić e-sklep, jakie są plusy i minusy zakupów w e-sklepie, a także na co zwrócić uwagę kupując taki sklep.

Czy warto kupić e-sklep?

Zakup już istniejącego e-sklepu może przynieść Ci ciekawe korzyści w postaci zaoszczędzonego czasu, stabilnego przepływu zysków (w optymalnym przypadku) oraz kontaktów i klientów, których musiałbyś pozyskać już zakładając nowy e- sklep.

1. Zaoszczędzony czas

Jeśli masz choć trochę doświadczenia w zarządzaniu i tworzeniu e-sklepów, na pewno docenisz fakt, że nie będziesz musiał zaczynać „od zera”, że tak powiem.

Powstałe e-sklepy mają zazwyczaj wszystkie aspekty ustawione i zoptymalizowane dawno temu – od stworzonych stron, poprzez marketing i SEO , ustalone metody sprzedaży itp.

Dodatkowo kupując sklep internetowy możesz również uzyskać wskazówki i porady od poprzedniego właściciela, który może wytłumaczyć Ci, jak w praktyce działa jego sklep internetowy, na co uważać, jakie są relacje z klientami, czy nawet tam, gdzie warto byłoby iść ze sklepem internetowym.

2. Kontakty z dostawcami

Jedną z głównych korzyści zakupu istniejącego e-sklepu jest to, że zapewnia on również kontakty do dostawców, a tym samym również do samych towarów.

Jeśli poprzedni właściciel miał dobre relacje z dostawcami, zaoszczędzisz sobie „dużo nerwów” i energii, które w innym przypadku musiałbyś zainwestować w poszukiwanie firm, które pomogą Ci w dostawie towaru.

3. Obecni klienci

Być może największym plusem przy zakupie e-sklepu są stabilni klienci – jeśli dany e-sklep choć trochę odniesie sukces, już na starcie będziesz miał pewien zysk w postaci regularnych zamówień.

Pozyskiwanie nowych klientów jest przeszkodą dla każdego startowego projektu.

Dzięki temu e-sklep, który jest na sprzedaż, może wydawać się bardzo ciekawym sposobem na rozpoczęcie nowego biznesu.

Oczywiście zakupy w e-sklepie niosą ze sobą pewne ryzyko. Każdy zakup w sklepie internetowym, którego dobrze nie znasz, może w najlepszym przypadku kosztować Cię dużo energii i czasu (dopóki nie przekonasz się, że po prostu nie warto), w najgorszym stracisz początkową inwestycję jeśli dokonasz złego zakupu.

W związku z tym zdecydowanie warto porównać e-sklepy na sprzedaż z e-sklepami „pudełkowymi” do wynajęcia.

Eshop na sprzedaż vs. sklep internetowy do wynajęcia

Sklepy internetowe, które są na sprzedaż, mogą być bardzo korzystnym zakupem, ale też bardzo ryzykiem finansowym – na pewno warto zwrócić uwagę na te rzeczy:

  • Niski (lub nieistniejący) zysk – w e-sklepach, które właściciele próbują sprzedać, możesz natknąć się na ludzi, którzy wymachują przesadnymi danymi o zyskach, które po prostu nie są prawdziwe.
  • Negatywne recenzje – jeśli nadałeś danemu sklepowi złą nazwę, lub zła marka, bardzo trudno byłoby ci ją „kopnąć” ponownie, aby ludzie znów jej zaufali.
  • Wysokie koszty – choć wydawałoby się, że z e-sklepem wszystko jest w porządku – ma dobre zyski, nazwę i wszystko działa jak należy – można mocno uderzyć w to, że jego utrzymanie kosztuje dużo pieniędzy. W takich przypadkach z pewnością bardziej opłacałoby się stworzyć własny e-sklep i mieć wszystko pod kontrolą, niż przeciwnie, próbować obniżyć koszty zbyt drogiego e-sklepu.
  • Złe wsparcie techniczne – w niektórych przypadkach można się spotkać z tym, że e-sklep powstał „na kolanie”. Na pierwszy rzut oka może się to nie wydawać problemem (jeśli e-sklep działa dobrze), ale w końcu zaczniesz napotykać problemy techniczne, z którymi Ty lub doświadczony programista nie macie do czynienia.

Jeśli nie odczuwasz żadnego z wymienionych powyżej potencjalnych problemów, alternatywa – wynajęcie sklepu internetowego – może być dla Ciebie zaletą.

Webnode

Webnode to kolejny popularny dostawca wypożyczalni e-sklepów, który pochodzi z Czech.

Dzięki unikalnym funkcjom i interfejsowi działa na rynku od ponad 11 lat. Rejestracja i tworzenie sklepu internetowego w Webnode jest bardzo proste – podajesz dane osobowe, płacisz miesięczną opłatę i możesz zacząć tworzyć własny sklep internetowy.

💡 Wskazówka: Jeśli jesteś zainteresowany rozwiązaniem e-commerce Webnode, możesz przeczytać mój artykuł: Recenzja: Czy warto używać Webnode do tworzenia strony internetowej?

Sklep-szybko

webarea

Sklep-szybko to znane narzędzie do tworzenia e-sklepów działające w kilku krajach UE od 2007 roku.

Ten dostawca może zaoferować bardzo przejrzysty interfejs do tworzenia i zarządzania sklepem, a także możliwość dodawania różnych funkcji, responsywnych szablonów czy ustawiania zamówień.

Dzięki korzystnemu cennikowi może przyciągnąć nawet osoby, które od początku nie chciałyby zbyt dużo inwestować w sklep internetowy.

💡 Wskazówka: Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o funkcjach i cenie tej platformy, możesz przeczytać mój artykuł: Stwórz profesjonalny e-sklep przez Sklep-szybko (Recenzja) .

Eshop-szybkie

eshop-szybko

Eshop-rychlo skupia się przede wszystkim na początkujących, którzy nie mają (jeszcze) dużego doświadczenia w tworzeniu sklepów internetowych.

Oprócz prostego interfejsu dostawca ten oferuje również doskonałą obsługę klienta, regularne aktualizacje, (prawie) nieograniczoną liczbę produktów, które możesz dodać do swojej witryny – krótko mówiąc, wszystko, czego potrzebujesz, aby założyć e-sklep.

💡 Porada: O tym, jak szybko możesz założyć sklep internetowy na tej platformie i jakie funkcje może ona pełnić możesz przeczytać w recenzjach: Szybkie rozpoczęcie działalności z Eshop-rychlo .

Shoptet

Shoptet jest uważany przez niektórych marketerów internetowych za lidera rynku – dzięki prostemu interfejsowi, szerokiej gamie szablonów i „zrozumiałemu” interfejsowi jest szczególnie godny uwagi dla początkujących lub osób, które nie mają jeszcze dużego doświadczenia w tworzeniu sklepu internetowego.

Ta platforma internetowa oferuje e-sklep do wynajęcia w 4 płatnych pakietach – Basic, Business, Profi i Enterprise – z rosnącą opłatą miesięczną za każdy pakiet, obejmując tym samym małe i duże sklepy internetowe, które chciałyby działać na tej platformie.

💡 Wskazówka: Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o platformie Shoptet, koniecznie przeczytaj moją recenzję: Shoptet – czy rzeczywiście jest liderem na rynku? Znajdziesz tu również przydatny ebook.

MioWeb

mioweb

MioWeb to kolejne znane narzędzie internetowe do tworzenia stron internetowych, które powstało w Czechach.

Zakładając sklep internetowy na tej platformie zaczynasz od wyboru szablonu i podstawowych ustawień – proces tworzenia funkcjonalnej strony internetowej zajmuje dosłownie kilka minut (oczywiście będziesz potrzebował znacznie więcej czasu na jej edycję) .

Oprócz 14-dniowej wersji próbnej MioWeb oferuje również interesujące pakiety cenowe (Start i Biznes), które zawierają wszystko, czego potrzebujesz do tworzenia i zarządzania witrynami internetowymi.

💡 Wskazówka: Instrukcje dotyczące korzystania z MioWeb wraz ze wszystkimi jego funkcjami można znaleźć w artykule: MioWeb: recenzja i moje doświadczenia z tym narzędziem

Jeśli nadal nie możesz zdecydować, który dostawca e-sklepu z darmową (lub płatną) wersją byłby dla Ciebie odpowiedni, koniecznie przejrzyj moją listę e-sklepów do wynajęcia .

Na co zwrócić uwagę kupując e-sklep?

1. Spójrz na recenzje

Przede wszystkim przyjrzyj się, jak wybrany przez Ciebie e-sklep jest postrzegany przez klientów i ogólnie osoby w Internecie.

Jeśli od samego początku zobaczysz negatywne recenzje i komentarze na platformach takich jak heureka.sk, będziesz miał pierwszy negatywny sygnał, że coś jest nie tak ze sklepem.

Postaraj się także spojrzeć na media społecznościowe danego sklepu, komentarze i wpisy użytkowników lub zapytać ludzi o ich doświadczenia z danym e-sklepem.

2. Zweryfikuj swoje zyski

Zdecydowanie nie należy zapominać, czy dany e-sklep zarabia realne pieniądze.

Jeśli jesteś zainteresowany zakupem, możesz zapytać właściciela e-sklepu o sprzedaż z ostatnich lat, a także o zyski po opłaceniu wszystkich kosztów prowadzenia strony.

Warto też zajrzeć do danych z rejestru handlowego i finstat.sk, gdzie dowiesz się, jak radzi sobie firma stojąca za danym e-sklepem.

3. Testuje e-sklep

To bardzo prosty krok – po prostu zamów coś w e-sklepie i zwróć uwagę na wszystkie kroki podczas zakupów.

Niezależnie od tego, czy chodzi o przeglądanie produktów, wypełnianie danych, faktyczny zakup, dostawę towaru, czy nawet pomoc ze strony wsparcia w razie problemu – wszystko to pomoże Ci uzyskać lepszy obraz tego, jak dany sklep internetowy (i jego klienci) to robi.

4. Zobacz dane analityczne

Jeśli jest poważnym sprzedawcą, podanie danych o serwisie nie powinno być dla niego problemem.

Bez danych o ruchu na stronie, ilości zamówień czy nawet ilości reklamacji przez cały okres funkcjonowania e-sklepu, po prostu nie będziesz w stanie wywnioskować, czy sklep ma się dobrze, czy wręcz przeciwnie, idzie na marne.

W takim przypadku dane historyczne z Google Analytics , Google Search Console lub innych platform staną się Twoim przyjacielem , co od razu powie Ci, czy e-sklep ma jakiś potencjał, czy nie.

5. Sprawdź dostawców i towary

Dopóki w e-sklepie wszystko wydaje się być w porządku i wygląda obiecująco, możesz przejść do kolejnego kroku – skontaktowania się z dostawcami i sprawdzenia towaru.

Nawet jeśli właściciel e-sklepu ma stabilnych dostawców, to ostatecznie i tak będziesz musiał się z nimi skontaktować i uzgodnić regularne dostawy towaru w przyszłości.

W tym punkcie niezwykle ważne jest, aby dowiedzieć się, jakie doświadczenia mają dostawcy z danym e-sklepem i co mogą zaoferować, jeśli przejmiesz sklep.

Nie zapomnij też o sprawdzeniu towaru i jego ilości – może się zdarzyć, że właściciel sklepu będzie próbował sprzedać e-sklep tylko dlatego, że ma na stanie zbyt wiele rzeczy, których po prostu nie jest w stanie sprzedać.

6. Porozmawiaj z właścicielem (osobiście)

W końcu na pewno będziesz musiał w taki czy inny sposób porozmawiać z właścicielem – ważne jest, aby dana komunikacja nie odbywała się zdalnie, ale osobiście w tym samym pomieszczeniu.

Rozmowa z operatorem sieci powie Ci wiele o danej osobie, a także o powodach, dla których e-sklep sprzedaje.

Ponadto możesz poprosić go o różne praktyczne porady lub wskazówki, których po prostu nie dowiedziałbyś się z daleka.

💡 Wskazówka: Zastanawiasz się, gdzie kupić lub przeciwnie, jak sprzedać e-sklep? Obecnie istnieją dziesiątki portali, na których można zarejestrować sprzedaż swojego e-sklepu lub odwrotnie, przejrzeć ofertę e-sklepów na sprzedaż – takie strony można znaleźć dosłownie po minucie wyszukiwania w wyszukiwarce Google.

Do takich portali sprzedających lub kupujących e-sklepy należą np.:

  • webynapredaj.sk
  • predam-eshop.sk
  • https://expresweb.sk/
WordPress Návod v PDF

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj