Aby dodać nowy produkt w WooCommerce , kliknij przycisk Dodaj produkt u góry strony z listą produktów. Możesz również wybrać Produkty ›Dodaj nowy na pasku bocznym menu administracyjnego strony.
Dodaj produkt w WooCommerce
Na stronie osadzania produktu dostępnych jest kilka okien. Pokrótce opiszemy, do czego służą. W następnych artykułach zajmę się również niektórymi oknami ze względu na wiele oferowanych przez nie funkcji.
Dodaj produkt – nazwa i opisy
Wypełniasz te okna w następujący sposób:
Nazwa produktu – wpisz nazwę produktu w pierwszym wierszu strony.
Długi opis produktu – w okienku znajdującym się tuż pod wprowadzoną nazwą produktu wprowadź długi opis produktu. Długi opis produktu zostanie wyświetlony na stronie e-sklepu pod zdjęciem produktu.
Krótki opis – oprócz długiego opisu towaru, towar powinien posiadać również krótki opis. Aby dodać krótki opis produktu, przewiń stronę w dół. Ten opis pojawi się obok zdjęcia produktu na stronie sklepu.
Wprowadzając zarówno długie, jak i krótkie opisy produktów, możesz wybrać, w jakim edytorze chcesz pracować. Masz edytor wizualny i tekstowy, podobny do wstawiania nowego artykułu. Więcej o pracy w tych edytorach piszę w artykułach Jak pracować w edytorze wizualnym WordPress oraz Jak pracować w edytorze tekstu .
Szczegóły Produktu
Pomiędzy okienkami do wpisania długiego i krótkiego opisu produktu znajduje się okno Dane produktu . Tutaj stopniowo skonfigurujesz wszystkie dane produktu, takie jak typ produktu, cena, podatek, dane zarządzania zapasami, wysyłka, linki do produktów i inne ustawienia.
Pomiędzy okienkami do wpisania długiego i krótkiego opisu produktu znajduje się okno Dane produktu . Tutaj stopniowo skonfigurujesz wszystkie dane produktu, takie jak typ produktu, cena, podatek, dane zarządzania zapasami, wysyłka, linki do produktów i inne ustawienia.
Wszystkie szczegółowo opisuję w innych artykułach dotyczących dodawania produktu w WooCommerce.
Publikować
Na stronie Dodaj produkt znajdziesz okno publikowania w prawym górnym rogu strony. Funkcje w tym oknie są podobne do funkcji dodawania nowego artykułu lub strony.
Tutaj ustawiasz status, widoczność, publikację i widoczność produktu w katalogu . W każdym wierszu masz możliwość ustawienia poszczególnych funkcji, klikając link Edytuj . Poszczególne funkcje szerzej opisuję w artykule WooCommerce – dodawanie produktu do serwisu .
Kategorie i marki
Możesz kategoryzować i markować wszystkie produkty w swoim sklepie internetowym. Kategorie i marki pomogą lepiej zorientować klientów w e-sklepie, a także pomogą im w wyszukiwaniu towarów.
Różnica między kategoriami a tagami polega na tym, że kategorie mogą tworzyć hierarchię. Istnieje między nimi pewien związek w hierarchii. Na przykład kategoria T-shirtów może obejmować podkategorię T-shirty z krótkim rękawem lub T-shirty damskie i tym podobne.
Tagi (lub tagi) również opisują produkt. Różnią się od kategorii tym, że nie mają hierarchii. Zajmę się również kategoriami i markami w osobnych artykułach Kategorie produktów w WooCommerce i Jak przypisywać marki do produktów WooCommerce.
Zdjęcie produktu i galeria
Zaleca się wstawienie zdjęcia dla każdego przedmiotu w WooCommerce . Dla lepszego podglądu produktu masz również możliwość wstawienia galerii dodatkowych zdjęć. Zdjęcia produktów są przesyłane z biblioteki multimediów. Procedura jest prosta. Szczegółowo opiszemy to w artykule jak dodać zdjęcie i galerię zdjęć do produktu .
Więcej informacji można znaleźć w oficjalnej dokumentacji: docs.woocommerce.com
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny? Wesprzyj mnie jego udostępnianiem. 👍