Zaczynasz od sklepu internetowego? Trzymaj się tych 9 punktów

Dzięki WordPress i WooCommerce założenie sklepu internetowego jest o wiele bardziej przystępną sprawą. Na szczęście sprzedaż internetowa nie jest już tylko prerogatywą wielkich marek. Dziś praktycznie każdy i wszystko może sprzedawać przez e-sklep.

Kilka modułów pomoże Ci znacząco założyć e-sklep na WordPress . W tym przypadku mam na myśli w szczególności jedną konkretną. WooCommerce. Jest to najpopularniejszy moduł, który posiada szereg funkcji i jest łatwo rozszerzalny o moduły zewnętrzne.

1. Produkt jako rozwiązanie problemu

188H

Cała sprzedaż internetowa nie dotyczy tylko samego produktu. Co mam na myśli? Chodzi o znalezienie ludzi, którzy szukają rozwiązania problemu. Jak więc dowiedzieć się, o co pytają ludzie i jakich rozwiązań szukają?
Istnieją trzy podstawowe sposoby, aby się dowiedzieć.

  • Odwiedzaj różne fora internetowe i szukaj problemów, które ludzie rozwiązują.
  • Przeanalizuj słowa kluczowe, których ludzie najczęściej szukają.
  • Przeanalizuj konkurencję. Ucz się na błędach i oferuj lepszy produkt lub usługę.

Jeśli już zastanawiałeś się, jaki będzie Twój produkt i komu go zaoferujesz, możesz rozpocząć pracę nad nowym e-sklepem. Zacznij od zainstalowania WooCommerce.

2. Instalacja WooCommerce

WooCommerce będzie musiał zostać zainstalowany. Instalacja jest podobna do instalacji modułów. Na tablicy wybierz opcję „moduły” – „dodaj nowy”, zainstaluj a następnie aktywuj.

3. Konfiguracja WooCommerce

Po aktywacji WooCommerce nadszedł czas na jego dostosowanie. Zaletą jest to, że ma prawie nieograniczone możliwości dostosowywania, w zależności od tego, jak skomplikowany lub łatwy ma być Twój e-sklep.

general options

currency options

4. Wybór tematu

Ważnym krokiem jest wybór odpowiedniego motywu WooCommerce . WordPress.org ma największy wybór tematów, ale możesz także znaleźć inne źródła bezpłatnych tematów WordPress w Internecie. Oprócz wspomnianych źródeł, WooThemes dostarcza również ciekawych tematów. Może wybierasz właśnie tam. Wybierając motyw, pamiętaj, że wygląda on jak najbardziej profesjonalnie i zapewnia dobry UX i UI. Oznacza to, że użytkownicy Twojej witryny powinni mieć możliwość łatwej nawigacji, pozytywnej reakcji na jej zawartość i to, co się na niej dzieje. Te założenia są podstawą dobrego user experience, czyli UX. Techniczne, typograficzne i ikony lub różne elementy interaktywne reprezentują z kolei interfejs użytkownika lub interfejs użytkownika.

5. Tekst, który sprzedaje

copy

Twoja oferta będzie składać się z części wizualnej i tekstowej. Nie do przecenienia. Obsługuj obrazy wysokiej jakości z atrakcyjnym tekstem. Tekst powinien być ciekawy i przemawiać do klienta od momentu przybycia do e-sklepu do momentu potwierdzenia zakupu przyciskiem „kup” .

Myśl jak twój klient. Dobrym narzędziem jest stworzenie osoby. Stwórz typ klienta, który będzie robił zakupy w Twoim e-sklepie, myśl jak on. Zapraszam do nazywania klienta konkretną nazwą. Zastanów się, czego by chciał i co przekonałoby go do zakupu w Twoim e-sklepie.

6. Projekt

grid style layout

Polecam postawić na prostotę i minimalizm. Kieruj się mottem „mniej znaczy więcej”. Nie możesz pozwolić, aby Twój e-sklep wyglądał chaotycznie. Użyj jednej lub maksymalnie dwóch czcionek na białym tle. Pomyśl także o poruszaniu się po stronie. Powinno być jasne i czyste. Poszukaj inspiracji na przykład w płaskiej konstrukcji lub Projekt układu w stylu siatki . Taki projekt jest jednym z najczęściej używanych dzisiaj. Nie lekceważ także projektowania UX i UI .

7. Dodawanie produktów

Dodawanie produktów do e-sklepu jest jak dodawanie nowego artykułu na blogu. Można również dodawać kategorie produktów, marki.. Podobnie jak w przypadku bloga.

8. Planowanie marketingu i komunikacji

socialmedia-sharing

W przypadku uruchomienia nowego e-sklepu warto pomyśleć o płatnej reklamie PPC. To stosunkowo łatwy sposób na pozyskanie nowych leadów do Twojego e-sklepu.

W marketingu i komunikacji skup się głównie na sieciach społecznościowych i e-mail marketingu. Według statystyk nawet 58% osób codziennie rano regularnie sprawdza pocztę e-mail. Dzięki takiej komunikacji budujesz długofalową relację z klientami. Zaletą komunikacji i reklamy w sieciach społecznościowych jest to, że jest stosunkowo tania i skuteczna. Podobny do marketingu e-mailowego. Początki mogą być trudniejsze, ale przyniosą owoce. Zbuduj relację, na przykład wysyłając ładną kartkę urodzinową do swoich klientów lub informując ich o specjalnych zniżkach i nowościach. Ponadto twórz wartościowe treści, do których klienci będą mieli bezpłatny dostęp. Jeśli masz bloga, nie zapomnij zamieścić linków do publikowanych treści. Oczywiście do odpowiednich linków. Google to doceni.

9. Budowanie zaufania

liska a maly princ
Budowanie twojego zaufania to długa droga. Nic nie znika od razu. Dziś polubienia i obserwowanie muszą zasługiwać na marki. Drogą jest publikowanie wysokiej jakości treści i dostarczanie powodów, dla których ludzie wracają do Twojego e-sklepu.

Gdy masz już dobrze przemyślaną ogólną strategię, nadszedł czas, aby uruchomić nowy e-sklep. Podsumowaliśmy, jak zbudować e-sklep. Jak tylko Twój e-sklep będzie aktywny, poinformuj nas o tym. Udostępnij go w sieciach społecznościowych, wyślij znajomym, znajomym. Uczyń go tak świadomym, jak to tylko możliwe. Obserwuj, które produkty i usługi sprzedają się najlepiej, które są najbardziej, ale też najmniej zainteresowane.

Uruchamiając e-sklep pamiętaj, jak ważne jest połączenie świetnego produktu z marketingiem i komunikacją. Samo posiadanie dobrego pomysłu, o którym nikt nie wie, jest bezużyteczne. Mów o sobie, staraj się zdobyć świadomość ludzi, budować relacje i zaufanie.

Nadal będziemy zajmować się e-sklepami. Przygotowujemy kolejne ciekawe artykuły dotyczące WordPress i WooCommerce.

Wierzę, że moje wskazówki i spostrzeżenia Ci pomogły i życzę powodzenia w prowadzeniu Twojego e-sklepu. 🙂

WordPress Návod v PDF

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj