Chcesz poznać ruch w Twojej witrynie? Zainstaluj Google Analytics w WordPress i śledź statystyki bezpośrednio z administracji strony.
Spis treści
Co to jest Google Analytics
Google Analytics (GA) to narzędzie internetowe dla każdego, kto potrzebuje zbierać i analizować informacje o użytkownikach swojej witryny. Dzięki GA dowiesz się, kto odwiedza Twoją witrynę, skąd pochodzą odwiedzający, czy coś od Ciebie kupili lub co zrobili na Twojej stronie.
Zebrane informacje powiedzą Ci więcej o lokalizacji geograficznej odwiedzających, sposobie korzystania z przeglądarki, rozdzielczości ekranu i wielu innych przydatnych informacjach.
Co możesz obejrzeć?
GA rejestruje wiele ważnych danych. Warto wspomnieć chociażby:
- kto odwiedził Twoją witrynę?
- jaka jest lokalizacja geograficzna Twoich odbiorców
- jakiej przeglądarki użyto
- jaki był język przeglądarki
- jaka była rozdzielczość ekranu
- niezależnie od tego, czy był to telefon komórkowy, czy komputer stacjonarny
- co odwiedzający robią na Twojej stronie
- kiedy masz najwięcej odwiedzających
- gdzie odwiedzający odwiedzili Twoją witrynę
Do czego wykorzystasz te informacje?
Dzięki swojej wszechstronności Google Analytics będzie wykorzystywać witryny o różnej orientacji , od e-sklepów przez blogerów po internetowe gazety lub czasopisma. To narzędzie dostarcza ważnych informacji dotyczących optymalizacji witryny lub kampanii reklamowej .
Rozpoznając zachowania swoich klientów na stronie, wyróżnisz swoją grupę docelową spośród wszystkich odwiedzających Internet. Lepiej zrozumiesz, jakimi treściami się interesują i jakie są ich zakupy lub inne oczekiwania.
Pomoże w edycji projektu
Zebrane dane są ważne dla sugestii modyfikacji projektu strony internetowej lub dostosowania jej rozdzielczości, aby była wygodniejsza dla odwiedzających witrynę. Jeśli na przykład stwierdzisz, że większość użytkowników nie korzysta z obsługi Flasha, będziesz wiedział, że nie musisz dodawać treści do witryny korzystającej z tej wtyczki.
Pomaga ulepszyć treść
Znajdź informacje o treści osób, które są naprawdę zainteresowane informacjami o ruchu w Twojej witrynie. Pomoże Ci to przy dodawaniu nowych artykułów. Zmniejszy to współczynniki odrzuceń i zwiększy liczbę odsłon.
Dowiedz się, kiedy najlepiej dodać nowe treści
GA zbiera dane o ruchu przez cały dzień. Dzięki temu dowiesz się, kiedy Twoja witryna jest najczęściej odwiedzana. Następnie możesz zaplanować dodanie nowej zawartości w tym momencie.
Budynek łączący
Zebrane dane obejmują również informacje o tym, jak użytkownicy znaleźli Twoją witrynę. Czy to przez wyszukiwarki, sieci społecznościowe, czy przez bezpośrednie linki. Pomoże Ci to w tworzeniu nowych linków do Twojej witryny z innych witryn.
Jak zarejestrować się w Google Analytics
GA jest dostępne dla każdego za darmo. Wszystko, czego potrzebujesz, aby z niego korzystać, to konto Google lub Gmail. Rejestracja składa się z kilku prostych kroków.
1. Zaloguj się na swoje konto
Przejdź najpierw do strony Google Analytics pod tym linkiem . Zaloguj się na swoje konto Google tutaj. Jeśli nie masz jeszcze konta Google, musisz je najpierw utworzyć:
2. Zarejestruj się w Google Analytics
Po zalogowaniu zostaniesz przeniesiony na następną stronę, aby dowiedzieć się, jak będzie wyglądał cały proces:
Kliknij Zarejestruj, aby kontynuować.
3. Wpisz swoje dane
Przed tobą jest strona, na której będziesz musiał wypełnić swoje dane. Najpierw wybierz opcję Witryna.
Następnie wprowadź nazwę konta. Oznacza to, że wpisujesz nazwę profilu GA dla swojej witryny lub wielu stron, które chcesz śledzić. Następnie podaj inne informacje, takie jak nazwa witryny, adres URL, branża, kraj i strefa czasowa.
Na koniec kliknij przycisk Uzyskaj identyfikator śledzenia. Znajdziesz go na dole strony.
Zostaniesz poproszony o zaakceptowanie Warunków korzystania z usługi Google Analytics, aby zakończyć.
4. Kod śledzenia
Skopiuj kod śledzenia z wyświetlonej strony. Musisz go wprowadzić na swojej stronie WordPress .
Pozostaw stronę kodową otwartą na razie, aby mieć kod. Jeśli zamkniesz kartę i będziesz potrzebować kodu później, otrzymasz go po zalogowaniu się na swoje konto Google. Przejdź do Zarządzaj kontem —> Informacje o śledzeniu —> Kod śledzenia.
Zainstaluj Google Analytics za pomocą wtyczki MonsterInsights
Możesz pobrać MonsterInsights jako wtyczkę premium lub wersję darmową . Wersja premium jest wzbogacona o kilka funkcji, takich jak śledzenie reklam, śledzenie podstron według autora czy śledzenie popularnych postów i stron.
Oto jak zainstalować Google Analytics za pomocą bezpłatnej wersji wtyczki MonsterInsights , którą można znaleźć w repozytorium WordPress jako wtyczka Google Analytics Dashboard do WordPress od MonsterInsights .
Procedurę przejdziemy w kilku krokach:
1. Zainstaluj wtyczkę MonsterInsights
Najpierw zainstaluj wtyczkę MonsterInsights. Nową wtyczkę możesz zainstalować po zalogowaniu się do administracji strony w zakładce Wtyczki ›Dodaj nową . Po aktywacji wtyczki zostaniesz przekierowany na stronę pokazaną na poniższym obrazku. Jednocześnie w menu strony tworzony jest nowy element Insights .
Na tej stronie wybierasz kategorię dla swojej witryny. Kliknij Zapisz i kontynuuj .
Na następnej stronie kliknij Połącz z MonsterInsights.
2. Ustawienia konta Google
Widzisz teraz stronę Konta Google. Musisz się zalogować lub, jeśli jesteś już zalogowany, wybierz konto Google.
Następnym krokiem jest umożliwienie wtyczce MonsterInsights dostępu do konta GA. Kliknij przycisk Zezwól , aby zezwolić.
Teraz wybierzesz profil, który chcesz obserwować. Wybierz swoją witrynę i kliknij Zakończ połączenie.
3. Ustawienia strony
Po zainstalowaniu wtyczki na swojej stronie wybierzesz zalecane ustawienia dla strony. W większości witryn najlepiej zachować ustawienia domyślne. Jeśli jednak korzystasz z wtyczki linków afiliacyjnych, dodaj również śledzenie linków. Kliknij przycisk Zapisz i kontynuuj, aby zapisać ustawienia.
Jeśli chcesz uaktualnić do płatnej wersji MonsterInsights, możesz to zrobić na następnej stronie. Aby skorzystać z bezpłatnej wersji, po prostu pomiń ten krok, klikając Zapisz i kontynuuj .
4. Instalowanie WPForms (opcjonalnie)
Dotarłeś do strony, na której możesz zainstalować wtyczkę WPForms, która służy do tworzenia formularzy kontaktowych. Jeśli nie chcesz z niego korzystać, możesz pominąć ten krok.
Pomyślnie zainstalowałeś MonsterInsights. Za chwilę otrzymasz wyniki śledzenia pierwszej strony. Kliknij Zakończ konfigurację i wyjdź z kreatora, aby zakończyć.
Wyświetl raporty GA
Raporty GA będą dostępne za każdym razem, gdy odwiedzisz swoją witrynę. Wystarczy udać się do jego administracji. Swoje raporty znajdziesz w sekcji Statystyki.
Dodaj Google Analytics za pomocą wtyczki nagłówki i stopki
Możesz także użyć wtyczki Insert Headers and Footers do śledzenia raportów Google Analytics. Oprócz osadzania kodu Google Analytics ta wtyczka umożliwia również osadzenie niestandardowego kodu CSS lub innego kodu w nagłówku i stopce strony WordPress .
Najpierw zainstaluj wtyczkę Headers and Footers. Po zainstalowaniu i aktywacji wtyczki wkleisz kod Google Analytics na stronie Administracja »Wstaw nagłówek i stopkę.
Instalowanie GA bez użycia wtyczki
Dodaj kod do header.php
Jednym ze sposobów użycia tego jest wklejenie kodu do pliku header.php. Ta metoda jest zalecana tylko wtedy, gdy wiesz, jak pracować z kodami stron.
Jeśli wkleisz kod śledzenia do nagłówka, zostanie on załadowany na każdej stronie. Używając motywu potomnego, pamiętaj, że te zmiany należy wprowadzić w motywie potomnym. Abyś nie zgubił się podczas aktualizacji strony.
Wklej kod Google Analytics skopiowany do pliku header.php po< ciało> . Zapisz zmiany na serwerze.
Dodaj kod za pomocą zestawu funkcji
Możesz również dodać kod Google Analytics do pliku function.php. To doda kod do każdej podstrony serwisu.
function vj_google_analytics() { ?> <script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-11111111-1"> </script> <script> window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-11111111-1'); </script> <?php } add_action( 'wp_head', 'vj_google_analytics', 10 );
Jeśli posiadasz sklep internetowy, przeczytaj ten przewodnik, jak zainstalować Google Analytics w WooCommerce .
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny? Wesprzyj mnie jego udostępnianiem. 👍