Google Analytics to usługa, która pozwala śledzić ruch w witrynie i zachowanie odwiedzających. Takie informacje są szczególnie ważne, jeśli prowadzisz sklep internetowy WooCommerce. Właściwe ich stosowanie nie tylko zwiększy ruch w witrynie, ale także Twoje zyski.
Możesz wykonać zaawansowane śledzenie dla WooCommerce za pomocą wtyczki MonsterInsights i dodatku eCommerce.
Spis treści
Co MonsterInsights pozwala na WooCommerce
Rolą MonsterInsights jest informowanie operatora e-sklepu o wszystkim, czym interesuje się każdy właściciel sklepu. Będziesz miał do swojej dyspozycji:
- Ruch i współczynniki konwersji
- dane o transakcjach, przychodach i średniej wartości zamówienia,
- dane dotyczące popularności produktów
- dostarcza również szczegółowych informacji o ilości towarów dodanych do koszyka oraz ilości towarów usuniętych z koszyka
- ważne dane dotyczące wydajności produktów i ich kategorii, z których będziesz korzystać przy planowaniu asortymentu, a także liczby wyświetleń produktów i tym podobne
- Dowiesz się również o skuteczności tagów i kategorii odpowiednich dla Twojej firmy.
- Możesz także śledzić wydajność kodów kuponów i tym podobnych.
- dowiedz się, którzy partnerzy biznesowi składają największe lub najczęstsze zamówienia.
Statystyki dla sklepu internetowego WooCommerce
Statystyki śledzenia Google Analytics dostarczają bardziej szczegółowych i konkretnych danych , takich jak śledzenie statystyk sprzedaży za pomocą raportów dostępnych bezpośrednio z wtyczki WooCommerce .
Google Analytics pomaga zrozumieć zachowanie odwiedzających Twoją witrynę. Jeśli prowadzisz e-sklep, możesz zwiększyć swoje zyski, stosując znalezione informacje. Będziesz mógł zobaczyć wszystkie informacje o zachowaniach zakupowych odwiedzających sklep bezpośrednio w administracji e-sklepu.
Na ich podstawie nie tylko będziesz mógł skoncentrować się na towarach, które najbardziej interesują klientów. Pomoże Ci to skonfigurować reklamę Google według regionu lub czasu. A także w ulepszaniu projektu i zawartości e-sklepu.
Jak dodać Google Analytics w WooCommerce
Możesz dodać Google Analytics do WooCommerce w trzech prostych krokach. Umożliwi Ci to przeglądanie statystyk Google Analytics bezpośrednio w administracji Twojego e-sklepu.
Zaawansowane śledzenie e-sklepu jest możliwe dzięki wtyczce MonsterInsights i dodatkowi eCommerce. To połączy Twój sklep internetowy z Google Analytics. Przejdźmy przez procedurę:
Najpierw zainstalujesz wtyczkę MonsterInsights zgodnie z instrukcjami Jak zainstalować Google Analytics w WordPress .
Następnie musisz skonfigurować śledzenie bezpośrednio w Google Analytics. Aby włączyć śledzenie e-sklepu, zaloguj się do Google Analytics i wybierz odpowiednią stronę internetową. Zaawansowane śledzenie e-sklepu jest możliwe dzięki pierwszemu wyborowi, jak widać na zdjęciu.
Dodatek eCommerce następuje. W administracji e-sklepu przejdź do Insights ›Addons. Kliknij tutaj Zainstaluj dodatek MonsterInsights eCommerce.
Po zakończeniu instalacji kliknij Aktywuj. Teraz wtyczka MonsterInsights z dodatkiem eCommerce jest gotowa do monitorowania statystyk Twojego e-sklepu.