Jak zarządzać komentarzami w WordPress: instrukcje, jak używać narzędzi do zarządzania i zatwierdzania komentarzy, aby automatycznie identyfikować i usuwać spam.
Spis treści
Do czego służą komentarze?
WordPress pozwala ustawić komentarze (odpowiedzi) na wpisy na Twojej stronie. Komentarze są używane przez odwiedzających witrynę do odpowiadania na wpisy i inne artykuły. Dzięki tym odpowiedziom goście mogą omówić temat. Komentarze służą również do tworzenia interakcji między Tobą a użytkownikami witryny.
Lista komentarzy
Jeśli chcesz zobaczyć listę wszystkich odpowiedzi, wyszukaj możliwość Komentarze w Administracji WordPress. Kliknij, aby przejść do listy wszystkich komentarzy, które są obecne w Twojej witrynie.
Filtrowanie komentarzy
Na górze listy znajdziesz linki do filtrowania odpowiedzi odwiedzających. Możesz wybrać komentarze do wyświetlenia: wszystkie, oczekujące, zatwierdzone, spam lub komentarze znajdujące się w koszu. Możesz również filtrować odpowiedzi odwiedzających za pomocą opcji Filtr. Możesz wyszukać konkretne odpowiedzi w oknie Szukaj w komentarzach.
Jak zarządzać komentarzami w WordPress
Po przejściu do określonej linii odpowiedzi użytkownika na liście komentarzy zobaczysz linki do kilku funkcji. Użyj tych funkcji do zarządzania komentarzami na swojej stronie WordPress.
Odrzuć – ta funkcja umożliwia odrzucenie odpowiedzi użytkownika. Reakcja nie pojawi się więcej na stronie po akcji.
Odpowiedz – kliknięcie tej opcji otworzy okno, w którym napiszesz odpowiedź na komentarz.
Szybka edycja – tutaj edytujesz nazwę użytkownika, który pozostawił odpowiedź, jego adres e-mail lub adres URL, a także sam komentarz.
Edytuj – oprócz informacji, które możesz edytować w Szybkiej edycji, możesz wybrać status komentarza oczekującego, zatwierdzonego lub spamu. Możesz także edytować datę i godzinę odpowiedzi.
Spam – za pomocą tej funkcji oznaczasz komentarz jako spam.
Zaniechać – wybierz tę opcję, aby przenieść reakcję do kosza. Te znajdujące się w koszu można przywrócić lub usunąć na zawsze.
W WordPress możesz oceniać i filtrować komentarze spamowe przez wtyczkę Akismet. Akismet jest instalowany w każdej nowej instalacji WordPress. Aby go użyć, wyszukaj Akismet na liście wtyczek i zaznacz pole wyboru Aktywuj.
Działania masowe
Aby wykonać tę samą akcję przy wielu komentarzach, użyj przycisku Działania masowe. Użyj pola wyboru, aby wybrać odpowiedzi, do których odnosi się wybrana akcja. Następnie kliknij Działania masowe. Tutaj możesz wybrać, co chcesz zrobić z wybranymi komentarzami: Odrzuć, Zatwierdź, Zaznacz jako spam lub Przenieś do kosza. Kliknij Zastosuj, aby wykonać akcję.