Użytkownicy WordPress: instrukcje, jak dodać użytkownika, jak wybrać mu odpowiednią rolę, jak ograniczyć jego uprawnienia i jak usunąć wybranego użytkownika.
Prawdopodobnie będziesz miał innych użytkowników na swojej stronie oprócz Ciebie. Po wybraniu opcji Użytkownicy w menu Administracja WordPress wyświetlana jest lista kont witryny. Tutaj możesz także dodawać nowe konta i edytować ich zadania.
Spis treści
Lista użytkowników w WordPress
Na górze listy znajdziesz opcje filtrowania listy użytkowników na podstawie ich roli. Oprócz każdego typu roli wyświetlany jest tam również numer pokazujący, ile kont ma tę szczególną rolę.
Po najechaniu kursorem na nazwę jednego ze swoich kont zobaczysz kilka linków:
Edytuj — ta funkcja umożliwia edycję profilu użytkownika.
Usuń — jeśli wybierzesz tę opcję, usuniesz użytkownika. Nie masz tej funkcji w swoim profilu.
Role użytkowników
Po zainstalowaniu motywu WordPress automatycznie tworzone jest konto administratora. Użytkownicy WordPress mają co najmniej jedną z pięciu ról przypisanych im przez głównego administratora witryny:
Subskrybent — ma tylko dostęp do zarządzania swoim własnym profilem.
Współtwórca — może pisać i zarządzać własnymi wpisami, ale nie może ich publikować.
Autor — autor publikuje i zarządza własnymi wpisami.
Edytor — może publikować i zarządzać własnymi stronami i wpisami. Ponadto może również zarządzać wpisami z innych kont.
Administrator — administrator ma dostęp do wszystkich funkcji administratora..
Uprawnienia ról
Możesz zmienić prawa (capabilities) każdej roli za pomocą wtyczki User Role Editor. Można w nim zmieniać uprawnienia istniejących ról, ale także tworzyć nowe role. Oto podgląd ustawień tej wtyczki:
Dodawanie nowego konta
Aby dodać nowe konto do swojej witryny WordPress, kliknij Dodaj nowy na liście użytkowników. Znajdziesz go na górze strony. Alternatywną procedurą jest kliknięcie Dodaj nowy na pasku bocznym menu administratora.
Zostanie otwarte nowe okno, w którym wypełnisz każdy element:
Nazwa użytkownika — ten element jest wymagany. Wpisz tutaj nazwę osoby. Nazwy tej nie można zmienić po utworzeniu nowego konta.
E-mail — ten element jest również obowiązkowy. Wprowadź adres e-mail osoby. Na ten adres otrzyma powiadomienia o zatwierdzonych komentarzach, które zostaną dodane do jego wpisów.
Imię i nazwisko — wpisz imię i nazwisko osoby, jeśli chcesz. Te pola nie są wymagane.
Adres strony internetowej — tutaj możesz wprowadzić adres URL strony danej osoby.
Hasło — nowe hasło zostanie wygenerowane dla nowego użytkownika po kliknięciu przycisku Pokaż hasło. WordPress automatycznie tworzy silne hasło. Możesz także zmienić to hasło. WordPress nie pozwoli ci na dodanie nowego użytkownika, jeśli nie ustawiłeś średnio silnego hasła. Jeśli zmienisz hasło, użyj symboli takich jak ? € ‹ & ! i tak dalej.
Wysyłanie powiadomienia do użytkownika — możesz zaznaczyć w tej linii, czy chcesz wysłać nowemu użytkownikowi wiadomość e-mail na temat jego konta.
Rola — tutaj wybierasz rolę, którą chcesz przypisać do konta.
Usuwanie użytkownika
Użyj opcji Usuń, aby usunąć konto. Pojawi się pod nazwą konta po najechaniu na niego kursorem. Ta funkcja nie jest dostępna, jeśli użytkownik jest aktualnie połączony z witryną.
W trakcie usuwania konta system zapyta Cię, co chcesz zrobić z postami dodanymi przez tę osobę do Twojej witryny. Oferuje on następujące opcje:
Usuń całą zawartość — usuwa całą zawartość utworzoną przez użytkownika ze strony.
Przypisz całą zawartość do użytkownika – przypisuje całą zawartość użytkownika do innego wybranego konta.
Kliknij Potwierdź usunięcie, aby zakończyć usuwanie konta.
Użytkownicy WordPress – wniosek
Tworząc użytkowników, zwracaj uwagę na wybór właściwej roli i silnego hasła. Pozwala to uniknąć zagrożeń bezpieczeństwa.
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny? Wesprzyj mnie jego udostępnianiem. 👍
w jaki sposób użytkonicy mogą dodawać posty? nie widzę takiej możliwości, administrator ma u góry pasek dzięki któemu loguje się do panelu, nie widzę takiego paska czy panelu dla zwykłego użytkownika