W WooCommerce dostępnych jest kilka rodzajów produktów. Niezbędne ustawienia znajdziesz podczas dodawania nowego produktu do strony e-sklepu w oknie Dane produktu .
Gdzie ustalamy typy produktów
W górnej części okna Informacje o produkcie znajdują się dane, które nie należą do żadnej zakładki. Tutaj ustawiasz określone typy produktów. W polu Prosty produkt kliknij strzałkę na końcu. Zobaczysz więcej opcji. Teraz szczegółowo omówimy poszczególne typy produktów.
Prosty produkt w WooCommerce
Prostym produktem mogą być towary fizyczne i wirtualne, a także towary do pobrania. Są to towary sprzedawane osobno.
Produkt zgrupowany
Typy produktów obejmują również pogrupowany produkt. Są to produkty pogrupowane w zestaw. Produktu zgrupowanego nie można kupić osobno. Klient będzie mógł go nabyć jedynie w ramach zestawu, do którego jest przeznaczony. Ponadto produkt klastrowany nie może być produktem wirtualnym ani produktem do pobrania. Dla mojego przykładu wybrałem towarową folię do prasowania na koszulkę.
Jeśli wybierzesz opcję produktu zgrupowanego, zmieni się okno danych produktu. Nie będziesz mieć tutaj zakładki z danymi ogólnymi. Pierwsza zakładka to zakładka Magazyn .
Ukrywanie zgrupowanego produktu w katalogu e-sklepu
Ponieważ w tym przypadku nie będzie to osobny produkt w katalogu produktów e-sklepu, musisz go najpierw ukryć. Przejdź do okna Publikuj w prawym górnym rogu ekranu i kliknij link Edytuj w wierszu Widoczność katalogu: Biznes i wyniki wyszukiwania . Zobaczysz tę ofertę:
Wybierz Ukryte . Wrócimy teraz do tabeli Dane produktu .
Przypisanie zgrupowanych produktów
W oknie Informacje o produkcie otwórz kartę United Products. W oknie Zgrupowane produkty wybierz produkt, do którego należy zgrupowany produkt. W mojej przykładowej koszulce do naprasowania na folii wybrałem produkt w postaci białej koszulki. Spowoduje to wybranie wszystkich produktów, które chcesz pogrupować.
Produkt zewnętrzny/powiązany
Inne rodzaje produktów w WooCommerce są produktem zewnętrznym lub powiązanym. Jest to produkt, który nie jest oferowany przez e-sklep, ale jest powiązany z Twoim towarem. Aby dodać zewnętrzny produkt do strony e-sklepu, wybierz opcję Zewnętrzny / Powiązany produkt w oknie Dane produktu . Tabela wprowadzania danych produktów nieznacznie się zmieni.
URL produktu – na zakładce ogólnych danych produktu masz teraz okno do wpisania adresu URL produktu. Adres URL przeniesie klienta do strony, na której będzie mógł kupić towar.
Tekst przycisku – towar na Twojej stronie nie będzie mógł zostać dodany do koszyka, ale link z linkiem do innej strony. Wypełnij tekst w tej linii przyciskiem zakupu towaru.
Zakładka Magazyn zmieni się również z innych danych. Z oczywistych względów nie będziesz w stanie zarządzać magazynem tego produktu.
Produkt zmienny
Produkt zmienny to produkt, który ma kilka wariantów. Może to być np. koszulka, która jest dostępna w kilku kolorach. Dzięki ofercie na stronie produktu klient będzie mógł wybrać jaki kolor chce kupić.
Ustawienia danych dla zmiennego produktu
Jeśli wybrałeś opcję Produkt zmienny w górnym wierszu okna Informacje o produkcie , musisz najpierw przejść do zakładki Właściwości . Tutaj wybierasz jedną z wprowadzonych właściwości produktu. O tym jak wprowadzić właściwości produktu piszę w artykule Właściwości produktu i zaawansowane ustawienia produktu.
Aby wybrać właściwość produktu, kliknij strzałkę w oknie Właściwości produktu określone przez użytkownika:
Wybrałem czarny. Kliknij przycisk Dodaj . Pojawi się następujące okno:
Aby móc używać produktu jako produktu zmiennego, na karcie Właściwości kliknij pole Używane dla wariantów . Teraz produkt będzie wyświetlany w e-sklepie z dostępnymi wariantami w innym, na moim przykładzie w kolorze czarnym. W ten sam sposób możesz dodać inne warianty towaru. Pamiętaj, aby dodać wartość dla każdej odmiany i kliknij przycisk Zapisz właściwości , aby zapisać zmiany.
Produkt zmienny – zakładka wariant
W przypadku produktu zmiennego masz jedną dodatkową zakładkę w tabeli danych produktu. To jest zakładka Warianty .
Tutaj wybierasz dodawanie wariantów jeden lub więcej na raz. Wybrałem jeden wariant. Po kliknięciu na Execute pojawi się okno do uzupełnienia dodatkowych danych:
Kliknij w link Rozwiń i wypełnij poszczególne pola: numer katalogowy, cena, cena promocyjna, waga, wymiary, czy produkt jest w magazynie, klasa wysyłki, stawka podatku i inne. Bardziej szczegółowy opis poszczególnych pól znajdziesz w artykułach Dodawanie nowego produktu – ogólne dane produktowe i magazynowe oraz Transport produktów i powiązanych produktów w WooCommerce .
Produkty wirtualne i do pobrania
Inne rodzaje towarów, które możesz sprzedawać w swoim sklepie internetowym to produkty wirtualne i do pobrania. Jeśli sprzedajesz którykolwiek z tych typów produktów, zaznacz pole w górnej części okna Informacje o produkcie , w zależności od produktu.
Jeśli zaznaczysz oba pola, zarówno wirtualne, jak i do pobrania , będą to pliki takie jak e-booki, mp3 i tym podobne. Jeśli zaznaczysz tylko opcję pobierania, może to być pobieranie dostępne dla jednego ze sprzedawanych produktów.
Ustawienia danych dla produktów wirtualnych i do pobrania
Produkty wirtualne — jeśli wybierzesz opcję Produkty wirtualne , zauważ, że ruch zniknął z zakładek danych produktów. Pozostałe zakładki są takie same.
Produkty do pobrania — jeśli jest to produkt do pobrania, zmieni się okno Ogólne informacje o produkcie . Spójrzmy na pola, które będą się różnić od innych produktów. Pola, które pozostają takie same jak dla towarów fizycznych zostały opisane w artykule Dodanie nowego produktu – ogólne informacje o produkcie i magazynie.
Pliki do pobrania — tutaj wpisujesz nazwę i adres URL pobieranych plików. Po kliknięciu przycisku Dodaj plik pojawią się pola do wpisania nazwy pliku i adresu URL.
Limit pobierania – w tym wierszu ustawiasz ile razy klient będzie mógł pobrać towar. Jeśli nie chcesz ograniczać liczby pobrań, pozostaw to pole puste.
Wygaśnięcie pobierania — ta informacja określa, po ilu dniach wygaśnie opcja pobierania produktu.
Więcej informacji można znaleźć w oficjalnej dokumentacji: docs.woocommerce.com
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny? Wesprzyj mnie jego udostępnianiem. 👍