W WooCommerce możesz ustawić wysyłkę e-maili w przypadku zmiany statusu zamówień Twoich klientów lub konta użytkownika. Ustawienia poczty e-mail w WooCommerce pozwalają również określić, które wiadomości chcesz wysyłać oraz wygląd samych wiadomości e-mail.
Ustawienia poczty e-mail można znaleźć w narzędziach WooCommerce w administracji witryny w WooCommerce ›Ustawienia .
Ustawienia poczty e-mail w WooCommerce – lista
Na stronie e-mail masz listę wszystkich e-maili, z których korzysta WooCommerce . W tabeli możesz zobaczyć, które e-maile są dozwolone i kto jest odbiorcą. Na końcu każdej linii znajdziesz przycisk Zarządzaj . Ten przycisk przeniesie Cię do strony edycji w celu wysłania określonego e-maila. Możesz również przejść do strony edycji wiadomości e-mail, klikając nazwę wiadomości e-mail.
Zamów e-maile dla administratora strony
Pierwsze trzy pozycje na liście to wiadomości e-mail wysyłane do administratora witryny. Wszystkie dotyczą statusu zamówienia. Informują o utworzeniu nowego zamówienia, anulowaniu zamówienia przez klienta oraz o niepowodzeniu zamówienia.
E-maile dla klienta e-sklepu
Istnieje kilka rodzajów e-maili przeznaczonych dla klienta. Pierwsza grupa dotyczy zamówień. Możesz przesłać mu następujące informacje:
Zamówienie zawieszone — wiadomość e-mail jest wysyłana, jeśli zamówienie zostało zawieszone.
Trwa realizacja zamówienia – Wiadomość ta jest wysyłana po otrzymaniu płatności w trakcie realizacji zamówienia.
Kupione zamówienie — wysyłane po oznaczeniu zamówienia jako zrealizowanego. Zwykle dzieje się tak, gdy wysyłasz towar.
Zamówienie zwrócone – wysyłane, gdy oznaczysz zamówienie jako zwrócone, tj. gdy klient anuluje zamówienie i zażąda zwrotu pieniędzy.
Komentarze klientów — ten e-mail jest wysyłany do klienta, gdy dodasz komentarze do zamówienia. Mogą to być na przykład notatki o opóźnieniach.
Ostatni e-mail dotyczący procesu składania zamówienia to:
Faktura klienta/Szczegóły zamówienia — Ta wiadomość e-mail zawiera szczegóły faktury lub zamówienia. W takim przypadku nie można ustawić automatycznego wysyłania. Musisz je wysłać ręcznie.
Ostatnie e-maile do klienta dotyczą jego konta. Oni są:
Resetowanie hasła — ta wiadomość e-mail jest wysyłana do klientów proszących o zresetowanie hasła.
Nowe konto – wiadomość jest wysyłana w momencie otwarcia nowego konta klienta. Zawiera informacje o koncie.
Ustawienia nadawcy e-maili
Ustawienia poczty e-mail w WooCommerce kontynuujemy poprzez ustawienie nazwy i adresu nadawcy wiadomości e-mail, które będą wyświetlane w wiadomościach e-mail wysyłanych przez Twój sklep.
Szablon e-maila
Ostatnia część strony dotyczy ustawienia wyglądu samej wiadomości e-mail.
Obraz nagłówka — wklej tutaj adres URL obrazu, który pojawi się w nagłówku wiadomości e-mail. Na przykład Twoje logo jest odpowiednie. Prześlij obraz do swojej biblioteki multimediów.
Tekst w stopce — wprowadź tekst, który pojawi się w stopce wiadomości e-mail. Na przykład dane kontaktowe sklepu internetowego.
Kolor podstawowy — wybierz kolor, jaki będzie miał nagłówek wiadomości e-mail.
Kolor tła — wybierz kolor pozostałej części strony za treścią wiadomości e-mail.
Kolor tła strony — wybierz kolor tła tekstu wiadomości.
Kolor tekstu strony – kolor czcionki w wiadomościach e-mail.
Ustawienia wysyłania określonego e-maila
Ustawienia poczty e-mail pozwalają dostosować wysyłanie określonej wiadomości e-mail. Aby edytować, kliknij przycisk Zarządzaj w określonym wierszu. Zostaniesz przeniesiony na stronę, na której możesz edytować wysyłkę określonej wiadomości.
W pierwszym wierszu możesz wybrać, czy chcesz, aby WooCommere wysyłał tego typu wiadomości. Jeśli zaznaczysz pole w linii Włącz / Wyłącz , powiadomienia e-mail zostaną włączone i na odwrót.
Dalej znajdziesz wiersze tutaj:
Odbiorca (y) — wprowadź tutaj adresy odbiorców oddzielone przecinkami.
Temat – tutaj tekst będzie wyświetlany w e-mailach – przykład z obrazka, będzie to nowy numer i data zamówienia. Tutaj możesz zmienić tekst w środku, czyli tekst między kodami. W moim przypadku Nowy Porządek.
Nagłówek wiadomości – nagłówek to tekst, który będzie wyświetlany w nagłówku wiadomości.
Typ wiadomości e-mail — możesz ustawić format na html lub zwykły tekst. Zalecam pozostawienie domyślnego ustawienia html.
Szablon HTML – w tej linii możesz edytować swój szablon HTML.
Kliknij Zapisz zmiany, aby zapisać zmiany w ustawieniach.
Więcej informacji można znaleźć w oficjalnej dokumentacji: docs.woocommerce.com
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny? Wesprzyj mnie jego udostępnianiem. 👍