Jak prawidłowo skonfigurować ustawienia WordPress dla poszczególnych części, takich jak komentarze, hasło, trwałe linki, indeksowanie, kategorie, obrazy i GDPR.
Sekcja Ustawienia WordPress oferuje możliwość konfiguracji ustawień strony. Zazwyczaj konfigurację strony należy wykonać tylko raz – po uruchomieniu witryny. Można je jednak zmienić także później.
WordPress – ustawienia ogólne
W obszarze Ustawienia ogólne możesz wybrać podstawowe atrybuty strony. Obejmuje to tytuł strony, hasło, adres URL i adres e-mail administratora witryny. Ponadto wybierasz język strony, strefę czasową oraz datę i godzinę. Możesz także ustawić rolę nowych użytkowników witryny. Pamiętaj, aby zapisać zmiany, klikając Zapisz zmiany.
Ustawienia pisania
Ustawienia pisania mają kilka opcji, które odnoszą się do zawartości strony internetowej. Możesz wybrać domyślną kategorię i format artykułów lub publikować artykuły pocztą elektroniczną. Kliknij Zapisz zmiany, aby zapisać zmiany.
Czytanie
Ta funkcja pozwala skonfigurować sposób wyświetlania strony. Możesz wybrać wyświetlanie strony głównej lub najnowszych artykułów tutaj.
Co więcej, możesz edytować, ile wpisów pojawia się w RSS i czy wyświetlane są pełne wpisy lub tylko ich podgląd – polecam wyświetlać tylko streszczenia, ponieważ w ten sposób nikt nie kradnie twoich wpisów. Niektórzy spekulanci kradną treść RSS tą drogą automatycznie.
Ostatnim wyborem jest widoczność dla wyszukiwarek. Jeśli zaznaczysz pole w tej linii, Twoja strona pozostanie ukryta przed wyszukiwarkami – to znaczy nie będzie indeksowana przez Google i inne roboty wyszukiwarek. Pole musi pozostać puste, aby strona była widoczna dla wyszukiwarek.
Ustawianie komentarzy w WordPress
W tej sekcji administracji ustawiasz komentarze. Utworzysz również interakcję między swoją stroną a innymi blogami. Ponadto tutaj istnieją ustawienia dla Pingbacks i Trackbacks. Istnieje również opcja zezwalająca odwiedzającym witrynę na publikowanie komentarzy do wpisów i innych ustawień komentarzy, na przykład obowiązek gościa do zarejestrowania się, jeśli chce komentować wpis, itp.
W ustawieniach komentarzy możesz również wybrać opcje, takie jak powiadomienia e-mail o nowym komentarzu, zatwierdzanie komentarzy przed wyświetleniem na stronie oraz czarna lista komentarzy.
Ustawienia obrazów (multimedia)
W ustawieniach multimedialnych wybierasz rozmiar obrazu, który zostanie utworzony podczas przesyłania obrazu na stronę. Możesz określić rozmiar miniatury, średni i duży rozmiar obrazu.
Następnie tutaj określisz, czy pliki multimedialne będą zapisywane według miesiąca i roku publikacji. Powinieneś zostawić to zaznaczone, ponieważ jeśli masz dużo obrazów i wszystkie z nich zostaną zapisane w jednym folderze, spowolniłoby to obciążenie strony. W takim przypadku serwer będzie musiał za każdym razem szukać poprawnego obrazu wśród wielu z nich.
Stałe linki
Ustawienia stałych linków (permalinków) umożliwiają skonfigurowanie adresu URL łącza do strony. Możesz wybrać jedną z kilku opcji formatu.
Nie polecam używania prostych stałych linków, ze względu na SEO. Wybierz format adresu URL, który informuje użytkowników Internetu o Twojej witrynie lub treści wpisów. Ten format zostanie automatycznie użyty przez WordPressa, gdy utworzysz nową stronę lub dodasz nowy wpis do swojej witryny.
Po przewinięciu strony znajdziesz także opcję ustawiania kategorii i tagów URL (zwanych także znaczniki). Pamiętaj, aby zapisać wszystkie wprowadzone zmiany.
Ochrona danych
Jako właściciel strony internetowej musisz przestrzegać ogólnego rozporządzenia o ochronie danych Unii Europejskiej (GDPR). Zobacz mój wpis o GDPR, aby uzyskać więcej informacji.
W ustawieniach administracyjnych WordPress masz krótki przewodnik po tworzeniu strony prywatności. Jeśli klikniesz przycisk Utwórz nową stronę, zostaniesz przeniesiony na stronę, na której możesz edytować wstępnie przygotowaną stronę polityki prywatności.
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny? Wesprzyj mnie jego udostępnianiem. 👍
Witam
Jak na razie Twoja strona jest mi bardzo pomocna w mojej pierwszej budowie strony w WP. Jednak mam problem.
Chciałbym wgrać dodatkowe fonty i nie mam pewności jak a nie chciałbym czegoś zepsuć.
Stąd moje pytanie. Czy dodatkowe fonty wgrywam poprzez FTP czy jest może możliwość poprzez panel administracyjny WP ?
Pozdrawiam
Cześć, w zależności od użytego szablonu umożliwia wybranie / załadowanie własnej czcionki.
Dzięki za informację.
A możesz mi podpowiedzieć jak to zrobić ?
Czy jeśli załaduję fonty do motywu przed wgraniem go oczywiście zmieniając nazwę fontów na taki jaki jest w motywie aby nie grzebać w CSS-ie to powinno zadziałać ? Czy może ładować czcionki przez FTP do WP ? I gdzie wgrywać do motywu czy do WP na serwerze ?
Przykro mi, ale to są rzeczy bardzo techniczne do wyjaśnienia.
Dzięki ale już dałem radę.
Witam Pana, poszukuje pomocy w ustawieniu na stronie do opracowania do opracowania nie moge ( nie potrafie) wlaczyc ustawieniach strony pasek z funkcjami – Plik Edycja Wstaw Widok Format Tabela Narzędzia – ponizej „dodaj medium”, mam natomiast tylko ikony pomocne do pisania, zaznaczania tekstu itd. Jak moge to ustawic na stronie? Dziekuje za Pana uprzejma pomoc.