W WooCommerce masz kilka narzędzi do konfiguracji produktów. Porozmawiamy teraz o ustawieniach, które znajdziesz w administracji swojej witryny w WooCommerce ›Ustawienia .
O tym, jak dodawać produkty do e-sklepu, porozmawiamy w jednym z kolejnych rozdziałów instrukcji.W ustawieniach produktu znajdziesz trzy linijki na górze strony. Będziemy przez nie przechodzić stopniowo.
Spis treści
Ogólne ustawienia produktu
W sekcji ogólnych ustawień produktu ustawiasz jednostkę wagi i rozmiaru, oceny i recenzje.
Jednostki wagi i wielkości wprowadzane są głównie dla transportu towarów, przy obliczaniu wagi przesyłek, obliczaniu wymiarów przesyłki i tym podobnych.
W ustawieniach recenzji i oceny możesz wybrać, czy zezwolić odwiedzającym witrynę na ocenianie produktów. Możesz także ustawić, czy recenzje produktów są opcjonalne, czy nie.
Ponownie, nie zapomnij zapisać zmian.
Ustawienia produktu – magazyn
Ustawienia magazynu są funkcją opcjonalną. Przeznaczone są do zarządzania stanami magazynowymi e-sklepu. Jeśli chcesz korzystać z ustawień magazynu, zaznacz pole w pierwszym wierszu strony: Włącz zarządzanie zapasami .
W ustawieniach magazynu znajdziesz również następujące opcje:
Trzymaj zapasy (w minutach)
Tutaj wybierasz czas, w którym dany produkt będzie przechowywany na stanie od otrzymanego zamówienia do jego zapłaty. Towar jest usuwany z magazynu po utworzeniu zamówienia. Jeśli zamówienie nie zostanie opłacone w określonym terminie, towar zostanie ponownie dodany do magazynu. Jeśli nie chcesz korzystać z tej funkcji, nie wypełniaj pola.
Ostrzeżenie
Następnie zwróć uwagę na dwie linie ostrzegawcze. Możesz wybrać opcję otrzymywania wiadomości e-mail z powiadomieniami o niskim lub wyczerpanym zasobach . W kolejnych polach wpisujesz swój adres e-mail, ilość sztuk towaru, dla której chcesz otrzymać powiadomienie o niskim stanie oraz ilość sztuk, dla której otrzymasz powiadomienie o wyczerpaniu.
W przedostatnim wierszu określasz, czy na stronach e-sklepu mają być wyświetlane pozycje, których nie ma w magazynie.
W ostatniej linii określasz, czy ilość sztuk na stanie będzie również wyświetlana na stronie podczas wyświetlania produktu.
Produkty do pobrania
Na ostatniej stronie ustawień produktu konfigurujesz produkty, które mają zostać pobrane. Będzie dotyczyć towarów takich jak e-booki, oprogramowanie i tym podobne.
Jak pobrać plik
Po kliknięciu strzałki w tym wierszu zobaczysz trzy opcje:
Wymuś pobieranie – gdy ta opcja jest ustawiona, pliki będą pobierane za pomocą skryptu PHP. Ta opcja jest przydatna, jeśli chcesz, aby klient pobrał plik tylko raz po opłaceniu zamówienia. URL pozostanie ukryty.
X-Accel-Redirect / X-Sendfile – ta opcja jest przeznaczona dla większych plików. (Serwer musi obsługiwać te nagłówki, a X-Accel-Redirect jest dostępny na Nginx).
Tylko przekierowanie – po dokonaniu płatności klient zostanie przekierowany na adres URL pliku. Dlatego nie będziesz mieć kontroli nad tym, ile razy faktycznie pobierasz plik.
Ograniczenie dostępu
W ostatniej sekcji ustawień pobierania produktu są jeszcze dwie opcje:
Pobieranie plików wymaga zalogowania – zaznaczenie tego pola spowoduje, że klient będzie mógł pobrać plik tylko wtedy, gdy będzie zalogowany na swoim koncie.
Przyznaj dostęp do produktów do pobrania po dokonaniu płatności – klient będzie mógł pobrać plik natychmiast po dokonaniu płatności, nawet jeśli zamówienie jest jeszcze w trakcie realizacji . Jeśli pozostawisz to pole puste, nie będziesz mógł pobrać plików, dopóki nie będą gotowe .
Jeśli kliknąłeś tutaj ustawienia, pamiętaj, aby ponownie zapisać zmiany.
Więcej informacji można znaleźć w oficjalnej dokumentacji: docs.woocommerce.com
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny? Wesprzyj mnie jego udostępnianiem. 👍