Algorytm wyszukiwania był kilkakrotnie modyfikowany w ciągu ostatnich kilku lat. Zmiany przeniosły się ze ścisłego wyszukiwania słów kluczowych na wyszukiwanie semantyczne oparte na wysokiej jakości treści, odpowiednich słowach kluczowych i frazach.
Czasy, kiedy zajmowaliśmy się tylko dobrze zdefiniowanymi i wydzierżawionymi słowami kluczowymi, które zdecydowanie musieliśmy włączyć do naszych treści, aby osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce Google, już dawno minęły. Dziś musimy myśleć semantycznie.
Znowu trzeba szukać wszędzie może nie tak wyraźnie widocznych połączeń. Jeśli chcesz zagrać w „grę Google” i korzystać ze wszystkiego, co Google ma do zaoferowania, musisz wprowadzić kilka zmian. Te zmiany będą musiały zostać odzwierciedlone w treści. Będziesz musiał myśleć „z pudełka” i spojrzeć na treść z innej perspektywy.
W tym artykule czekamy na ujawnienie wszystkich szczegółów i kontekstów związanych z algorytmem.
Ale dogadujmy się ładnie.
Co oznacza wyszukiwanie semantyczne?
Wyszukiwanie semantyczne w rzeczywistości odnosi się do sposobu działania narzędzi wyszukiwania. Korzystasz z wielu zasobów, aby uzyskać najlepsze wyniki tu i teraz, wyniki w czasie wyszukiwania określonego terminu.
Technopedia to wyszukiwanie semantyczne:
„Technika wyszukiwania danych, która nie skupia się tylko na znajdowaniu odpowiednich słów kluczowych. Jego głównym celem jest określenie kontekstowego znaczenia słowa lub wyrażenia, którego dana osoba użyła w swoim wkładzie. Wyszukiwarki biorą również pod uwagę to, czego ludzie do tej pory szukali i szukają powiązań między wyszukiwaniami”.
Jest to więc zdecydowanie krok naprzód w porównaniu z tradycyjnym sposobem działania wyszukiwarek.
Wyszukiwarki semantyczne to sztuczna inteligencja. Ich algorytm uczy się dopasowywać wyniki wyszukiwania poszczególnych użytkowników na podstawie ich wcześniejszych wyszukiwań.
Forma wyszukiwania semantycznego jest już widoczna w następującym przykładzie:
Jest to dowód na to, że wyszukiwanie semantyczne istniało przed samą aktualizacją Google Hummingbird, która pojawiła się w 2013 roku. Po tej aktualizacji zaczęliśmy dostrzegać bardziej intuicyjne funkcje wyszukiwania.
Możesz nawet porozmawiać z Google. Pytania konwersacyjne działają na zasadzie wyszukiwania semantycznego. Tak więc od czasu aktualizacji Hummingbird Google zwraca uwagę na ogólny kontekst. Nie tylko pojedyncze słowa kluczowe. Jak napisałem na początku, chodzi o kontekst. I pojawiają się właśnie tutaj. Bez tej możliwości algorytmy nie mogłyby istnieć, a pytania konwersacyjne nie byłyby możliwe.
Technopedia dalej pisze:
Wyszukiwanie semantyczne działa na zasadach semantyki języka. W przeciwieństwie do typowych algorytmów wyszukiwania wyszukiwanie semantyczne opiera się na kontekście, intencji i ogólnej koncepcji wyszukiwanego terminu. Wyszukiwanie semantyczne obejmuje również synonimy, aktualne trendy, obecną sytuację, różne odmiany wyrazów, język naturalny.Pojęcia wyszukiwania semantycznego wywodzą się z różnych algorytmów i metod wyszukiwania, w tym słów kluczowych, mapowań, różnych wzorców, wykresów i logiki.
Dlaczego powinniśmy zacząć myśleć semantycznie podczas pisania treści na naszej stronie?
Wskocz do tego jadącego pociągu. To najlepszy czas. Nic nie możesz stracić. Po prostu weź to.
1.) Zwiększ swoją pozycję w wyszukiwarkach
Chociaż były inżynier oprogramowania, Matt Cutts, powiedział w przeszłości, że wyszukiwanie semantyczne nie poprawi pozycji w wyszukiwarce Google, jest minimalne, aby Twoje treści pojawiały się jak najszerszemu gronu odbiorców szukających odpowiednich odpowiedzi.
2.) Popraw swój współczynnik klikalności
Wyszukiwanie semantyczne sprawia również, że wynik jest bardziej atrakcyjny wizualnie.
Tradycyjny widok wygląda mniej więcej tak:
OBR bez i z dziobem.
Fragment zawiera oceny w postaci gwiazdek, migawki strony. Fragment zapewnia, że Twoje treści pojawią się w wyszukiwaniu dokładnie tak, jak tego potrzebujesz. Sieci społecznościowe takie jak Facebook, Twitter, LinkedIn czy Google+ mają własną strukturę semantyczną.
3.) Ułatw dostęp do treści
Twórz jasne i zwięzłe tytuły stron oraz opisy stron.
4.) Znaczenie dla czytelnika
Pomyśl o użytkowniku końcowym, czytelniku i kliencie. Twórz treści związane z kontekstem. Publikuj przydatne i istotne informacje.
Ostatecznie niewiele wiemy o tym, jak działa wyszukiwanie semantyczne. Oczywiście Google trzyma kilka rzeczy zamkniętych w szufladzie. Oczywiste jest jednak, że Google uczy się bardzo szybko i wiele o zachowaniu każdego użytkownika podczas wyszukiwania. Wyniki, które dostarcza nam Google, odzwierciedlają nie tylko nasze nawyki wyszukiwania, ale także zwyczaje wszystkich innych osób. Osoby, które w przeszłości wyszukiwały w Google określone pytania, wyrażenia lub słowa.
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny? Wesprzyj mnie jego udostępnianiem. 👍