Spojrzmy prawdzie w oczy. Nie ma już sensu lekceważyć siły, jaką ma dziś marketing. Nie rób z niego zła koniecznego ani nawet wroga. Uczyń go swoim sojusznikiem i pracuj z nim. Jeśli robisz dobry marketing, to ci pomoże. Jeśli robisz zły marketing, może cię to zranić bardziej niż myślisz. Gorzej niż brak marketingu w tym przypadku jest po prostu zły marketing.
Ale porozmawiajmy bardziej konkretnie. Terminy „indound” i „outbound marketing” mogą Ci się wydawać obce, ale w rzeczywistości najprawdopodobniej wolisz jedną z tych metod w swoich rozwiązaniach marketingowych. W wersji angielskiej inbound marketing definiuje się jako „ tworzenie i udostępnianie treści światu. „W darmowych tłumaczeniach mówimy o marketingu przychodzącym o tworzeniu i udostępnianiu treści światu. W 2006 roku o marketingu przychodzącym mówiło się głośniej niż jako o skutecznej metodzie marketingu internetowego.
Spis treści
Jakie są różnice między marketingiem przychodzącym a wychodzącym?
Tworzenie kluczowych treści to kluczowy aspekt marketingu przychodzącego . Efektem publikowania ciekawych treści powinno być zdobycie i przyciągnięcie uwagi klienta. Bądź ostrożny, ale nic. Ten, który znajdzie w naszych treściach dokładnie to, czego szuka.
Marketing przychodzący jest specyficzny dzięki wykorzystaniu postów na blogu, filmów, e-booków, biuletynów, optymalizacji SEO i PPC. To wszystko narzędzia, które pomagają nam budować świadomość marki, komunikować się i budować relacje z naszymi klientami.
Z drugiej strony marketing wychodzący działa poprzez reklamę (ATL i BTL), PR i sprzedaż. W tej formie często spotykamy się ze zbyt dużą presją, spamem, direct mailingiem czy telemarketingiem, który działa naprawdę minimalnie. Dużym problemem związanym z kampaniami marketingu wychodzącego jest to, że są one jednokierunkowe i, jak wspomniałem, niepotrzebnie przymusowe.
Masz już jasne wyobrażenie o tym, do którego marketingu przychodzącego lub wychodzącego podejdziesz w ramach swojej strategii.
Istnieje 8 głównych elementów, które są charakterystyczne dla działania marketingu przychodzącego:
Przyciągnij uwagę, uchwyć
Chcesz przyciągnąć odpowiednich ludzi do swojej witryny. Tych, którzy będą do niego wracać regularnie i chętnie oraz tych, którzy wykonają na nim wymagane czynności. Sposobem na to jest rozpoczęcie regularnego blogowania, skonfigurowanie działającego SEO i zaangażowanie się w komunikację w mediach społecznościowych. Udostępniaj na nich wysokiej jakości treści, które Twoi fani będą dobrowolnie i chętnie przenosić. Porozmawiaj z nimi w ich naturalnym języku i spróbuj skłonić ich do działania.
Utrzymywanie uwagi
Kolejnym ważnym aspektem jest utrzymanie klienta. Pomogą Ci w tym wezwania do działania, subskrypcje biuletynów lub zoptymalizowane strony docelowe.
Bliskość
Teraz musisz zmienić lead na klienta lub stałego klienta. Możesz to zrobić za pomocą CRM, regularnej komunikacji i przypomnień.
Proszę swojego klienta
Przeczytajcie, zaskoczcie, przygotujcie dla nich coś wyjątkowego i nie zapomnijcie ich nagrodzić. Zaangażuj ich jak najwięcej w komunikację. Sieci społecznościowe poradzą sobie z tym bardzo dobrze.Spróbuj zaoferować klientom to, czego szukają. A co najważniejsze, słuchaj swoich klientów!
Przed rozpoczęciem przygotuj plan treści.
Zanim zaczniesz tworzyć lub przeprojektować stronę internetową, w pierwszej kolejności przygotuj treści, które zamieścisz na swojej stronie. Często zdarza się, że treść jest zaniedbywana i nie nadaje się jej dostatecznej wagi. Należy zauważyć, że czasy, w których treść nie ma znaczenia, już dawno minęły. Ludzie stają się coraz bardziej wymagający. Chcą wysokiej jakości treści, które przekażą im informacje, których szukają, i obietnicę, którą im dajesz. Jednocześnie treść powinna być angażująca i ciekawie napisana. Tak, wiem, że to wszystko, co prawdopodobnie słyszałeś wcześniej, ale z ręką na sercu, czy naprawdę za nimi podążasz?
Nie można przegapić responsywnego projektu
Optymalizacja mobilna to kluczowy aspekt tworzenia nowej strony internetowej. Dziś ponad połowa użytkowników przegląda strony internetowe na urządzeniach mobilnych. Stworzenie mobilnej wersji Twojej strony internetowej jest więc koniecznością. Niektóre motywy WordPress bezpośrednio oferują tę opcję. Warto na początku dowiedzieć się, czy jest to możliwe również z Twoim.
Umieść kontakt w widocznym miejscu
Umieść informacje kontaktowe, aby odwiedzający witrynę nie musieli ich szukać. Ustaw je tak, aby były wyraźnie widoczne. Oprócz swoich danych kontaktowych nie zapomnij umieścić na stronie formularza kontaktowego, który pozwoli odwiedzającym witrynę szybko, łatwo i natychmiast skontaktować się z Tobą. Nie zapominaj o zasadzie, że nie spędzasz godzin, a może nawet minut, wypełniając formularz. Zapytaj go tak naprawdę tylko o najbardziej podstawowe informacje.
Udostępnianie w sieciach społecznościowych
Sieci społecznościowe odgrywają ważną rolę w każdej strategii marketingowej. Utwórz konto na Facebooku dla swojej witryny. Połącz to konto z witryną. Daj czytelnikom możliwość udostępniania i polubienia Twoich treści. Pomoże Ci w tym kilka modułów. (przykłady)
Głęboko wierzę, że od teraz terminy marketingu przychodzącego i wychodzącego będą dla Ciebie łatwiejsze do zdefiniowania. Z drugiej strony uważam, że nie ma znaczenia, czy potrafisz profesjonalnie nazwać swoją strategię marketingową. Ważne jest, abyś sam jasno określił, co chcesz osiągnąć i oczywiście, w jaki sposób chcesz to osiągnąć.
Jakiego rodzaju marketingu używasz w swojej firmie? Byłbym szczęśliwy, gdybyś podzielił się z nami swoim doświadczeniem w komentarzach pod artykułem. 🙂
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny? Wesprzyj mnie jego udostępnianiem. 👍