Wielkie marki tworzą własną czcionkę. Jakie będą czcionki?

Według szacunków do 2017 r. będzie posiadać ponad 1/3 światowej populacji smartfonów. 42% z nich to produkty Apple (iPhone, iPad, inne…). Tendencja ta jest związana z zainteresowaniem tzw. czytelnikami, które w ostatnich czasach gwałtownie rośnie. Dziś na przykład Amazon ma w obiegu ponad 43 miliony czytników KINDLE.

Apple i Google wraz z Amazonem złapały nowy wiatr w żagle i zaczęły kręcić się wokół typografii. W ten sposób genialnie starają się wyróżnić na scenie technologicznej i jednocześnie potwierdzają innowacyjność lidera na rynku znanych marek.

Amazon stworzył czcionkę Bookerly . Jest specjalnie zaprojektowany dla czytelników KINDLE.

Kindle-amazon

Google wprowadził nową czcionkę Product Sans .

produkt bez google

Firma Apple wymyśliła swoją pierwszą niestandardową czcionkę San Francisco podczas premiery Apple Watch.

sanfrancisco

Przeciętnie człowiek spędza do 11 godzin dziennie patrząc na monitor jednego z wielu rodzajów sprzętu elektrycznego. Biorąc pod uwagę ten ważny fakt, nie powinniśmy się dziwić, że firmy te zaczęły skupiać się na typografii i piśmie.

Wybrałem 7 najgorętszych trendów w typografii, które będą nam towarzyszyć w 2016 roku.

1. Płaska konstrukcja
Płaskie wzornictwo nie jest nowością, którą trzeba prezentować w szczególny sposób. Opisują go dwa najważniejsze atrybuty. Czysty i minimalistyczny. Jest to silnie związane z projektowaniem interfejsu użytkownika. Koncentruje się głównie na doświadczeniu użytkownika.
Krój, który jest często używany w połączeniu z tym bardzo aktualnym projektem, jest odważny, prosty, bezpośredni z silnym naciskiem na odpowiednie kolory.

płaska konstrukcja

2. Skrypt
Jest to nadal popularny faworyt i krój pisma, który ma wiele odmian. Skrypt przypomina rękopis. Jest to raczej elegancki krój pisma. Najbardziej nadaje się do stron internetowych, które służą przede wszystkim do prezentacji firmy lub jej własnego portfolio. Świetne na stronę z jedzeniem, modą lub muzyką.

scenariusz

3. Ręcznie rysowany typ
Szukasz specjalnego kroju pisma? Hand Drawn nadaje witrynie magiczny klimat i osobowość. Strona tchnie elegancją i stylem, który każdy zapamięta. Z jednej strony ten krój może wydawać się mniej poważny, ale z drugiej sprawia wrażenie bardziej osobistego. Nadają się do odręcznego projektowania i układu stron internetowych. Coca Cola użyła tej czcionki również w jednej ze swoich kampanii. Nie sądzę, żeby to był krok na bok.

Zrzut ekranu 2016-02-17 o 19.51.37
ręcznie rysowane

4. Nakładki na zdjęcia

Są to czcionki, z którymi spotykamy się na co dzień, zwłaszcza w sieciach społecznościowych. Często tworzą tekst towarzyszący obrazom memów. Są używane w połączeniu z uczuciami lub gatunkami naturalnymi, które również stanowią bardzo popularną komunikację w komunikacji w sieciach społecznościowych. Nie musisz być ekspertem od Photoshopa, aby publikować posty podobne społecznie, jak pokazano poniżej. Pomoże Ci w tym świetne narzędzie, Canva. Tekst, którego użyjesz w takiej pozycji, powinien być minimalistyczny. Nie ryzykuj niepotrzebnego zamieszania wizualnego. Pamiętaj też, że za tekstem nie powinno być zbyt wiele elementów wizualnych. To może sprawić, że tekst będzie nieczytelny.

foto-nakładki

5. Geometryczny wzór

Popularne są również tak zwane geometryczne style czcionek. Z tymi czcionkami musisz bardzo uważać, gdzie ich używasz. Czcionka charakteryzuje się czystymi liniami i idealnie zaokrąglonymi rogami. Stwarza wrażenie kompletności projektu. Każda litera tego kroju pisma przypomina kształt geometryczny. Stał się popularny w przypadkach, gdy strona internetowa chciała elegancji i nowoczesności. W tym przypadku w tytule wybierany jest projekt geometryczny. W tekście jest używany w znacznie mniejszym stopniu. Czcionki o geometrycznych wzorach należą do czcionek o czystych i eleganckich kształtach, które zapewniają doskonałą hierarchię wizualną.

geometryczny wzór
Zrzut ekranu 2016-02-17 o 22.05.46

6. Druk literowy
Najczęściej reprezentuje stylistykę retro, popularną zwłaszcza w zeszłym roku. Czcionki w tym projekcie są zwykle łączone w jedną całość.

typografia

7. Czcionki ikon
Jeśli zdecydujesz się budować w oparciu o projekt ikon, prawdopodobnie będziesz cierpieć z powodu czegoś niezwykłego. Ikony mogą być właściwym wyborem. Zaletą czcionek ikon jest to, że są wektorami, więc możesz nadążyć za ich rozmiarem, nie martwiąc się o jakość ikon. Ten rodzaj czcionki nie jest tak często używany, jednak wymaga pewnej odwagi. Trzeba też wziąć pod uwagę fakt, że nie każdy serwis może sobie na to pozwolić. Dlatego ten krok musi być bardzo dobrze przemyślany.

graficzny-font

Obecnie istnieje kilka narzędzi, które pozwalają dostosowywać lub nawet tworzyć własne czcionki. Tak jak wspomniany serwis Canva może pomóc w stworzeniu akceptowalnego graficznie posta na Facebooku lub Instagramie, aplikacja Gryphs może pomóc w tworzeniu własnych odmian czcionek. Projekt Faces, Prototypo czy FontArk to także świetne wskazówki. Pamiętaj, że czcionki, które utworzysz, prawdopodobnie nie będą na tak wysokim poziomie.

literówka
WordPress Návod v PDF

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj