Niezależnie od tego, czy posiadasz prosty blog, czy rozbudowany sklep internetowy , w pewnym momencie po prostu będziesz potrzebować narzędzia graficznego do tworzenia i zarządzania obrazami, ilustracjami i innymi elementami wizualnymi.
Ale co zrobić, jeśli nie jesteś profesjonalnym projektantem lub grafikiem?
W takim przypadku zdecydowanie powinieneś rozważyć narzędzie online Canva – prosty program, za pomocą którego możesz szybko i wygodnie tworzyć banery, posty, a nawet plakaty.
W tym artykule przybliżymy, czym dokładnie jest Canva, jak działa, a także przyjrzymy się kilku przydatnym funkcjom tego narzędzia.
Spis treści
Co to jest Canva?
Canva to internetowe narzędzie do tworzenia różnych elementów graficznych, obrazów i unikalnych projektów.
Z jego pomocą internauci mają możliwość tworzenia i edytowania własnych szablonów, logotypów, banerów do mediów społecznościowych itp.
Canva może być używana w wersji darmowej (z pewnymi ograniczeniami) lub jako pakiet premium (z dodatkowymi opcjami).
Kto powinien korzystać z Canvy?
Jako narzędzie graficzne Canva ma niezliczone zastosowania. Niezależnie od tego, czy jesteś przedsiębiorcą, freelancerem, czy po prostu potrzebujesz stworzyć grafikę na swojej stronie internetowej, Canva zrobi to szybko i łatwo.
Możesz użyć Canvy na przykład do:
- Blog – jeśli jesteś blogerem lub autorem treści, z pewnością docenisz Canvę jako proste narzędzie, za pomocą którego możesz przygotować obrazki poglądowe, wykresy itp. dla Twojej witryny.
- E-sklep – podobnie jak blog, Canva możesz wykorzystać do tworzenia zdjęć produktów, projektowania stron e-sklepu, ikon i wielu innych elementów wizualnych, których po prostu potrzebujesz w e-sklepie.
- Strona firmowa – Canva to również świetne narzędzie do koordynowania projektu strony firmowej. Dzięki Canva możesz zaprojektować logo, grafikę firmową czy posty w sieci, które będą jednolite na wszystkich stronach internetowych .
- Media społecznościowe – jednym z głównych powodów, dla których Canva jest tak popularna, jest właśnie tworzenie ilustracji, obrazów i postów na portalach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. W serwisie Canva możesz wstępnie przygotować szablony, których możesz następnie regularnie używać w swoich postach.
- Ulotki reklamowe i banery — niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem restauracji, sklepu stacjonarnego, czy po prostu organizujesz wydarzenie, Canva pomoże Ci szybko stworzyć ulotki, plakaty, banery lub inne materiały promocyjne.
- Merch – Canva może być również używana do tworzenia wydruków i zdjęć na gadżetach, takich jak koszulki, kubki, kalendarze itp.
Pocztówki, plakietki z nazwiskami itp. – potrzebujesz szybko stworzyć piękną pocztówkę lub zaproszenie dla swojej rodziny i bliskich? W Canvie zrobisz to szybko, łatwo i przede wszystkim za darmo.
Co może zaoferować Canva?
1. Elastyczność funkcji
Canva kryje w sobie niezliczone funkcje, szablony i opcje tworzenia i edytowania własnych grafik. Do najciekawszych funkcji należą np.:
Filtry – za pomocą filtrów możesz dość szybko i łatwo edytować zdjęcia do postów w mediach społecznościowych. media.
Siatka — jeśli planujesz tworzyć kolaże, możesz skorzystać z siatek, które Ci w tym pomogą.
Ikony — Canva oferuje niezliczone ikony i naklejki, które możesz bezpośrednio umieścić na swoich obrazach.
Tworzenie i edytowanie czcionek — w serwisie Canva możesz wybierać spośród szerokiej gamy czcionek lub przesyłać i edytować własną czcionkę.
Administracja zespołem – Canva zapewnia możliwość dodawania użytkowników do Twojego zespołu, dzięki czemu możesz udostępniać i edytować wszystkie niezbędne elementy graficzne dla swojej strony internetowej.
2. Wsparcie językowe
Jeśli nie jesteś biegły w języku angielskim, możesz łatwo ustawić język słowacki lub czeski (lub inny język) w serwisie Canva.
3. Prosty interfejs
Canva jako narzędzie jest bardzo intuicyjne (i fajne). Po rejestracji od razu przywita Cię ciekawy i zabawny interfejs, w którym będziesz mógł poruszać się bez żadnych problemów.
4. Świetne wsparcie
W przypadku jakichkolwiek problemów możesz napisać do działu obsługi klienta Canvy – zwykle będą w stanie odpowiedzieć następnego dnia.
Jak korzystać z Canvy?
Aby korzystać z Canva, musisz się najpierw zarejestrować – oczywiście rejestracja jest bezpłatna i zajmuje tylko kilka sekund:
1. Odwiedź stronę główną Canvy .
2. Kliknij przycisk „ Zarejestruj się za darmo ”.
3. Podczas rejestracji masz możliwość rejestracji za pomocą poczty elektronicznej lub innej platformy (np. Facebook, Apple, Microsoft itp.).
4. Uzupełnij dane rejestracyjne (adres e-mail).
5. Podaj nazwę konta i potwierdź rejestrację na adres e-mail (za pomocą kodu rejestracyjnego)
Canva utworzy wtedy dla Ciebie konto i możesz rozpocząć pracę! Przyjrzyjmy się teraz podstawowemu przeglądowi w serwisie Canva.
Przegląd
W darmowej wersji Canvy zostaniesz powitany prostym paskiem narzędzi, którego będziesz używać podczas tworzenia projektu. Obejmują one takie funkcje, jak:
- Dokumenty – podstawowy dokument do tworzenia treści wizualnych w dokumentach.
- Stół – tworzenie prostych i pięknych stołów.
- Prezentacje – tutaj możesz przygotować różnego rodzaju prezentacje w różnych rozmiarach.
- Media społecznościowe – tworzenie obrazów i edycja zdjęć, które można wykorzystać w popularnych mediach społecznościowych. sieci takie jak Instagram, Facebook czy Linkedin.
- Filmy – choć Canva skupia się głównie na grafice statycznej, można go również używać do tworzenia i edytowania prostych filmów, które następnie można wykorzystać w mediach społecznościowych i YouTube.
- I wiele więcej – w Canva masz niezliczone formaty, których możesz użyć, po prostu kliknij przycisk „Dalej”, a zobaczysz różne opcje projektowania i formaty.
Oprócz głównego menu projektowania masz również panel boczny, który pomaga zarządzać grafiką i udostępniać swój projekt innym użytkownikom:
- Strona główna — prosty przycisk, który umożliwia powrót do głównego przeglądu Canvy z dowolnego miejsca.
- Szablony – to szeroki asortyment „szablonów” – motywów, z których możesz wybierać zarówno w wersji darmowej, jak i płatnej.
- Projekty – folder administracyjny, w którym możesz dowolnie zapisywać i kategoryzować poszczególne elementy graficzne. Chociaż darmowa wersja ma również tę funkcję, masz tylko ograniczoną liczbę folderów, które możesz utworzyć.
- Marka – funkcja premium, ale możesz wypróbować ją za darmo przez 30 dni. To narzędzie pomaga stworzyć spójny wygląd marki, kolorów, czcionek, logo i innych elementów wizualnych.
- Harmonogram treści – także funkcja premium, dzięki której możesz zaplanować publikację treści na różnych platformach zgodnie z kalendarzem.
- Odkryj aplikacje – bibliotekę z różnymi małymi funkcjami, których możesz użyć podczas tworzenia i edycji zdjęć.
- Smartmockupy – szablony, czyli modele obiektowe, które możesz dowolnie wstawiać i modyfikować w swojej grafice.
- Stwórz zespół – funkcja łącząca poszczególnych użytkowników Canvy w jedno miejsce. Daje to możliwość udostępniania i edytowania treści innym osobom oraz wydajnego zarządzania grafiką.
- Kosz – prosta funkcja służąca do wyrzucania niechcianych treści.
Prosty przykład w Canva
Zobaczmy teraz, jak łatwo możesz stworzyć i edytować logo w ciągu kilku sekund:
- Wpisz nazwę „ logos ” w wyszukiwarce Canva .
- Następnie wybierz jeden z szablonów, który Ci się podoba.
- Po wybraniu kliknij przycisk „ Dostosuj ten szablon ”.
- W tym przykładzie masz możliwość edycji poszczególnych elementów logo (tło, nazwa, czcionka, podtytuł itp.).
- Możesz również dodać dodatkowe elementy bezpośrednio z komputera, klikając przycisk „ Przesłane pliki ” w panelu po lewej stronie.
Dodatkowo Canva oferuje niezliczoną ilość elementów i tekstów, które możesz wykorzystać przy tworzeniu logo.
Cennik Canvy
Canva może być używana w 3 wersjach:
- Canva Free – darmowa wersja Canva, z której może korzystać praktycznie każdy od razu po rejestracji (ale z ograniczonymi możliwościami).
- Canva Pro Trial — bezpłatna wersja premium Canva, którą możesz wypróbować przez 30 dni za darmo.
- Canva Pro (11,99 €/miesiąc) — wersja premium Canva bez żadnych ograniczeń.