Czy już to rozgryzłeś? Okrutna prawda, którą po prostu tworzą dobry artykuł lub strona internetowa to za mało, a sama się nie promuje?
Masz burzę mózgów i stworzyłeś plan, jakie podstrony umieścić na swojej stronie, a także plan na content marketing i artykuły na bloga. Ale czytelników nie ma tłumów i nadal zastanawiasz się, dlaczego ruch na Twojej stronie i Twoich artykułach jest niski?
Dlatego w tym artykule znajdziesz instrukcje krok po kroku, jak zoptymalizować swoje podstrony lub blog, aby przyciągnąć więcej czytelników dzięki Google. Znajdziesz też wiele innych sposobów jak zwiększyć ruch na stronie , ale nie możesz przegapić Google, ponieważ każdego dnia tysiące ludzi szuka rozwiązań problemów, w których możesz im pomóc.
Marketing internetowy zmienia się z roku na rok, zmieniają się strategie, zmieniają się procedury. Ale jedna rzecz powoli się zmienia. Oni są ludźmi. A jeśli będą szukać odpowiedzi, trafią też do wyszukiwarki i będą szukać odpowiedzi na nurtujące ich pytania.
O ile to się nie zmieni, Google będzie bardzo przydatnym źródłem ruchu. I możesz być pewien, że w najbliższej przyszłości nie będzie inaczej. Przyznaj się, ostatnio szukałeś czegoś w Google.
Zobaczmy, jak możesz z niego korzystać.
Google ma własny algorytm do oceny trafności Twojego artykułu dla wyszukiwanych haseł. Możesz myśleć o tym jako o kryterium, którego używasz do podejmowania ważnych decyzji. Im więcej kryteriów spełnia alternatywa, tym większe prawdopodobieństwo, że ją wybierzesz.
Google „myśli” podobnie. Śledzi kryteria, które spełnia Twój artykuł, wagę tych kryteriów i decyduje, które witryny mają priorytet.
Jeśli znasz te kryteria, będziesz miał większą szansę na zajęcie pierwszego miejsca. A to oznacza również zwiększenie ruchu w Twojej witrynie.
Chodźmy.
Spis treści
Krok nr. 1 – Wybierz odpowiednie słowo kluczowe (słowa kluczowe) dla artykułu
Trudno w to uwierzyć, ale to prawda. Jeśli widzisz wyszukiwania słów kluczowych w Planerze słów kluczowych, niewielkie zmiany w kolejności słów lub odmianach mogą się zmieniać podczas wyszukiwania.
Na przykład słowo „tworzenie stron internetowych” miało średnio 260 miesięcznych wyszukiwań od grudnia 2015 r. do listopada 2016 r., „tworzenie stron internetowych” 480 ”i” tworzenie stron internetowych” do 2400.
Tak więc, gdybyś miał podstronę w tekście tworzenie słów zamiast tworzenia, możesz stracić dużo ruchu. Dlatego Atomer, który dominuje w czołówce Google, posiada podstrony dla obu słów kluczowych. Nie tylko jeden.
Wybór właściwych słów kluczowych to podstawowy krok, gdy chcesz wiedzieć, jak zwiększyć ruch w witrynie.
Krok nr. 2 – Uwzględnij słowo kluczowe w głównych czynnikach SEO, które Google bierze pod uwagę
Tytuł
Wraz z tytułem Twojego artykułu są 2 silne czynniki, które pomogą Ci dostać się na szczyt wyszukiwania. Pojawia się w wyszukiwarce z niebieskim tekstem.
Jeśli to możliwe, umieść słowo kluczowe na początku. Na przykład, jeśli zoptymalizowałeś artykuł pod kątem słowa kluczowego „jak prawidłowo trenować”, to tytuł Jak prawidłowo ćwiczyć: Wskazówki dotyczące X, o których należy pamiętać, są lepsze niż wskazówki dotyczące X, o których należy pamiętać, jeśli chcesz ćwiczyć prawidłowo .
Meta opis
Pojawia się w wyszukiwaniu jako krótki opis pod tytułem i adresem URL. Etykieta powinna mieć maksymalnie 150-160 znaków.
Posiadanie słowa kluczowego w opisie nie jest już czynnikiem, jak kiedyś, ale możesz go użyć do zwiększenia współczynnika klikalności w wyszukiwarce i to jest czynnik. Jeśli nikt nie kliknie w Twoje wyniki, Google oceni je jako nietrafne, a następnie przesunie je niżej w wynikach wyszukiwania.
Ponadto Google zawsze podświetli Twoje słowa kluczowe, więc zdecydowanie lepiej mieć je w swoim meta opisie. Pozostaje tylko pytanie, jak to napisać w sposób, który wzbudzi zainteresowanie.
Najłatwiej jest sformułować problem – rozwiązanie.
Na przykład: Nie możesz obsłużyć s (słowo kluczowe)? W tym artykule znajdziesz szczegółowy opis, jak osiągnąć (pożądany rezultat) w 3 krokach.
I nie zapomnij o 160 znakach, aby upewnić się, że widzisz je poprawnie w wynikach wyszukiwania.
URL
Podobnie jak opis meta, adres URL nie ma tak dużej wagi, jak kiedyś, ale zawarte w nim słowa kluczowe nadal dodają mniej mocy do zwiększenia pozycji.
Jeśli korzystasz z WordPress , adres URL jest automatycznie pobierany z tytułu podstrony lub artykułu. Ale możesz to łatwo zmienić bezpośrednio w ustawieniach.
Jak to zaprojektować? Jaka powinna być jego długość? A co z deklinacją?
Algorytm Google nie ma problemu z odczytaniem dłuższych adresów URL, ale jest to niepotrzebne, ponieważ i tak zostałyby obcięte w wynikach wyszukiwania.
Kieruję się zasadą ± 6 słów, ponieważ są one zwykle wyświetlane poprawnie, a według Matta Cuttsa, byłego szefa nadzoru nad spamem internetowym w Google, większą wagę przywiązuje się do słów z pierwszej piątki, które znajdują się w pierwszej piątce.
Według Matta Cuttsa z Google pierwsze 3-5 słów w adresie URL ma większą wagę. # wskazówki #seoforbusiness #smallbusiness
– WeeAre (@weeare_online) 29 kwietnia 2016
Tytuł artykułu na H1
Tytuły Twoich artykułów powinny mieć tag h1. Jeśli korzystasz z WordPress , robi to automatycznie. Ważne jest, aby zawierał słowo kluczowe wybrane w 1. krok. Bez tego nie będziesz w stanie znacznie zwiększyć ruchu na stronie. Chociaż Google jest wystarczająco mądry, aby rozpoznawać kontekst i synonimy, nie każdy wynik wyszukiwania
Zalecana literatura: Czego bulwar może Cię nauczyć o pisaniu nieodpartych nagłówków
Podtytuły h2
Duże skupiska tekstu są odpychające i wymagające. Jeśli podzielisz tekst na mniejsze części, będą one łatwiejsze do strawienia. Podtytuły w artykule świetnie się do tego nadają. Możesz je łatwo skonfigurować za pomocą WordPress w następujący sposób:
Pamiętaj, aby podać słowo kluczowe. Nie musisz podawać każdego podtytułu, ale jeśli to możliwe, użyj go przynajmniej raz.
Oprócz nagłówków z poziomem h2 możesz użyć nagłówków z poziomem h3, jeśli chcesz bardziej podzielić tekst. Chociaż podtytuł h3 nie ma większego znaczenia z punktu widzenia SEO, jeśli możesz tam umieścić słowo kluczowe, na pewno nie zaszkodzi.
Słowo kluczowe na początku artykułu
Wiele osób zaczyna od długiego wstępu i używa słowa kluczowego w dalszej części tekstu. Ale aby pomóc Google lepiej zrozumieć, o czym jest Twój artykuł, użyj słowa kluczowego tak szybko, jak to możliwe. Idealny gdzieś w pierwszych stu słowach.
Gęstość słów kluczowych w tekście
Dawno, dawno temu wystarczyło „przetłumaczyć” tekst własnym słowem i zadbać o dobre pozycje na pierwszej stronie. To nie działa dzisiaj. I nie tylko to nie działa, ale może również zaszkodzić.
Jak to działa dzisiaj? Nie wiem. Naprawdę nie wiem i nie sądzę, żeby ktokolwiek znał dokładną odpowiedź.
Jeśli szukasz „idealnego zagęszczenia słów dla SEO” lub czegoś podobnego, otrzymasz wiele wyników, ale nic konkretnego.
Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że lepiej trzy razy umieścić słowo kluczowe na stronie zawierającej 150 słów, niż mieć je tylko raz na początku.
Jeśli piszesz dłuższy artykuł, nie wystarczy, aby słowo kluczowe zostało użyte tylko raz. Użyj go na początku, na końcu i kilka razy w treści tekstu. Nie ma dokładnej liczby. Każdy temat i słowo kluczowe są inne. I nie zawsze możesz to zrobić naturalnie włączyć do tekstu.
Łączenie wewnętrzne
Nie uwierzysz, jak niestety niewielu blogerów na Słowacji korzysta z wewnętrznych linków do innych artykułów. Ludzie nie tylko nie będą mogli przeczytać innych istotnych informacji w Twojej witrynie, ale także stracisz możliwość wzmocnienia pozycji w wyszukiwarkach dla danego słowa kluczowego.
Gdy tylko napiszesz nowy artykuł, spójrz na swoje starsze, które są powiązane tematycznie i zawierają przynajmniej jedno słowo kluczowe, pod kątem którego nowy artykuł jest zoptymalizowany. Gdy je znajdziesz, umieść w tych słowach link do nowego artykułu.
Jeśli znajdziesz taki artykuł, ale nie zawiera słowa kluczowego, zastanów się, jak możesz edytować oryginalny tekst słowa kluczowego.
Obraz / wideo
Posiadanie samego tekstu w sieci jest jak posiadanie witryny z 2000 roku. Dzisiaj czytelnicy są nieco bardziej wymagający, a treść powinna być bardziej interaktywna.
Jeśli to możliwe, użyj obrazków ilustracyjnych, aby zilustrować swoje pomysły, lub umieść ciekawy film z YouTube bezpośrednio w artykule. Nie musisz nawet tworzyć wideo, na YouTube są ich miliony.
Jeśli używasz obrazów, pamiętaj o umieszczeniu słowa kluczowego w tagu alt. Ale uważaj, aby nie mieć tego samego tagu alt na każdym obrazie. Użyj różnych odmian tego samego słowa kluczowego.
Na przykład dla słowa kluczowego „wakacje letnie włochy” tagi alt dla wielu obrazów mogą wyglądać następująco:
- letnie wakacje Włochy
- letnie wakacje we Włoszech
- letnie wakacje Włochy 2017
- letnie wakacje Włochy destynacja X
A gdzie jest ustawiony znacznik alt?
Jeśli korzystasz z WordPress , możesz edytować tag alt bezpośrednio podczas wstawiania obrazu za pomocą alternatywnego pola tekstowego .
Rekomendowane lektury: SEO dotyczy również obrazów. Zoptymalizuj je i uzyskaj większy ruch
Pisz dłuższe artykuły
Dłuższe artykuły mają dwie główne zalety.
Możesz wejść głębiej, pisać bardziej szczegółowo i przedstawiać się w oczach czytelników jak prawdziwy ekspert. Jeśli nic o tym nie wiedziałeś, to i tak nie mogłeś tak dużo o tym napisać.
Po drugie, możesz użyć słowa kluczowego wiele razy w tekście lub podzielić temat z wielu perspektyw i połączyć go z wieloma artykułami.
A ile powinno to być słów? 1200 i więcej. Jeśli powiesz, kto to przeczyta, to masz rację, że nikt. Zwłaszcza jeśli dasz im powód, by nie czytać dalej. Ludzie nie zostawiają dłuższych artykułów, bo byłyby długie, ale z zupełnie innych powodów. Dwa najczęstsze to:
- Artykuł jest nudny
- Czytelnicy od dawna znają informacje zawarte w artykule
Dlaczego ludzie oglądają dwugodzinny film? Bo to nie jest nudne i nie wiedzą, jak to wyjdzie. Dlatego trzymają swoją uwagę i czuwają do końca.
Ale to nie wszystko. Istnieje trzeci powód, dla którego dłuższe artykuły się opłacają.
Wiedza o tym, jak zwiększyć ruch na stronie, to tylko jeden element układanki. Drugim jest utrzymanie ludzi na stronie, ponieważ daje to Google sygnał, że Twoja witryna jest odpowiednia i zapewnia dokładnie to, czego szukali ludzie. Można to zrobić, udzielając ludziom dłuższych i bardziej szczegółowych odpowiedzi.
Z drugiej strony, jeśli klikniesz wynik, ale opuścisz go po kilku sekundach, oznaczałoby to, że wyszukiwarka nie podaje odpowiednich informacji dla tego słowa kluczowego. W tłumaczeniu oznacza to niższe pozycje.
Jednak przy krótszych artykułach ludzie również wychodzą wcześniej. Dlatego opłaca się mieć dłuższe artykuły. Choć będziesz ich zabijał godzinami, ich pisanie pomoże ci na dłuższą metę.
Pisz artykuły o wysokiej wartości dodanej
W Internecie codziennie powstaje wiele treści. Większość z nich to kompletny balast. Google dąży do tego, aby być najlepszą wyszukiwarką na świecie, z której mogą korzystać ludzie. Dlaczego więc miałby podawać ludziom balast, mimo że zawiera te słowa kluczowe?
Dlatego nie wystarczy po prostu pisać artykuły i umieszczać w nich słowa kluczowe. Musisz pójść znacznie dalej i podać informacje, których nikt inny nie napisał. Idealnie jest zaprezentować je w taki sposób, aby nikt nie został na nim przyłapany przez bardzo długi czas.
Przykłady dla Ciebie inspiracji:
Jak zażywać magnez, kiedy i ile dziennie? (informacje zweryfikowane)
Jaki jest najlepszy kolagen na rynku? (obiektywne porównanie)
Słowo na koniec
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest od wielu lat jedną z najważniejszych strategii marketingu internetowego. Chociaż krążą plotki, że SEO jest martwe lub stopniowo zanika, tak nie jest. Jeśli blogujesz lub tysiące osób wyszukuje słowa kluczowe związane z Twoimi usługami lub produktami, opłaca się być na pierwszym miejscu, ponieważ w ten sposób możesz uzyskać duży ruch.
Dzięki WordPress optymalizacja artykułów nie jest tak trudna , jak mogłoby się wydawać, więc możesz łatwo zwiększyć ruch w witrynie bez znajomości programowania.
Uważam, że artykuł pomógł Ci odpowiedzieć na pytanie, jak zwiększyć ruch w witrynie. Został tylko jeden. Skorzystaj z tych zaleceń, aby zwiększyć ruch w sieci Google w akcji.
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny? Wesprzyj mnie jego udostępnianiem. 👍