Jak wybrać odpowiednią bramkę płatności?

Jeśli obecnie pracujesz nad ustawieniami sklepu internetowego lub masz zamiar to zrobić, przyjmowanie płatności klientów powinno być częścią tego procesu. Jeśli założymy, że chcesz, aby Twój e-sklep sprzedawał 🙂 Aby ten proces się powiódł, oprócz atrakcyjnej oferty i wyboru będziesz potrzebować bramki płatności. Dzięki bramce płatniczej możesz znacznie ułatwić klientom płacenie za produkty. Wybór tego, który najbardziej Ci odpowiada, może zająć trochę czasu, ale prawidłowe ustawienie kryteriów znacznie ułatwi ten proces wyboru.

Przyjrzyjmy się, jak znaleźć najlepszą bramkę płatności, skupiając się na uruchomieniu nowego e-sklepu. Jeśli przeglądasz w wyszukiwarce informacje o bramkach płatniczych i przechodziłeś przez tę stronę, prawdopodobnie już wiesz, że naprawdę potrzebujesz bramki płatniczej. Pozostaje tylko pytanie, jakie powinien mieć właściwości.

Zacznijmy od wyjaśnienia, czym jest bramka płatności?

„Brama płatności to aplikacja, która umożliwia bezpieczne dokonywanie płatności od klientów. W praktyce oznacza to, że w momencie, gdy klient kliknie „zamów”, bramka płatności przetwarza kolejne kroki. Weryfikuje poprawność informacji, sposób, akceptację wniosków oraz późniejsze generowanie numeru potwierdzenia i kontynuację zamówienia. „Tyle teorii.

Bez bramki płatniczej Twój e-sklep nie jest w stanie przyjmować płatności online.

Sprawdźmy teraz, która bramka płatnicza będzie najlepsza dla Twojego sklepu internetowego. Znacznie ułatwisz podejmowanie decyzji, jeśli będziesz wystarczająco poinformowany o możliwościach bramek płatniczych i ich rodzajach.

Bramki płatnicze mogą być tak zwane poza witryną lub mogą być zintegrowane z Twoim sklepem. Porównamy zalety obu typów.

Bramki płatności poza witryną

Jeśli znasz Pay Pal, będziesz wiedział, o czym mówię. Takie bramki płatności są również nazywane „hosted Payment Gateway”, w słowackim tłumaczeniu coś w znaczeniu „guest Payment Gateway”, co nie jest do końca najbardziej profesjonalnym sposobem tłumaczenia, więc będę się trzymał wersji angielskiej. Bramka płatności poza witryną, np. Zapłać Pal. Przekierowuje klientów do platformy przetwarzania płatności o nazwie Pay Pal, w której wprowadzasz dane dotyczące płatności. Zaletą jest to, że dostawca bramek płatniczych poza witryną jest odpowiedzialny za całą zgodność z PCI i bezpieczeństwo danych. To znaczy – mniej dla Ciebie. A im mniej zmartwień, tym mniej problemów. Wiemy to. Z drugiej strony Pay Pal wiąże się z wyższymi opłatami.

Ale jest kilka zacienionych stron. W niektórych krajach bramy zewnętrzne nie są uważane za godne zaufania, w innych nie są dozwolone. Na Słowacji np. Pay Pal jest stosunkowo mało znany ludziom, co budzi nieufność. Kolejnym minusem jest to, że nie jest dostępny w języku słowackim. Dlatego podążaj za swoimi klientami i słuchaj tego, czego chcą. Dostarcz im rozwiązanie, któremu zaufają lub znają je z innych Twoich istniejących e-sklepów. Jeśli masz e-sklep nastawiony na słowackiego klienta i dokonujesz płatności głównie na terenie kraju, Pay Pal nie jest dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem. Inaczej byłoby, gdybyś działał na rynku międzynarodowym i dokonywał płatności w kilku krajach.

Zaletą jest to, że nie musisz posiadać karty płatniczej, aby zapłacić przez Pay Pal. Choć ta zaleta nie jest aż tak istotna, bo kartę płatniczą posiada już mały uczeń, który radośnie płaci zbliżeniowo za słodycze w szkolnym bufecie. Proces rejestracji i weryfikacji wszystkich danych, który może wydawać się zbyt długi, może zniechęcić klienta. Jednak dzieje się tak ze względów bezpieczeństwa.

Bramki płatnicze off-site są dobrym rozwiązaniem dla nowych firm, ale z drugiej strony mogą potencjalnie zmniejszyć konwersje, jeśli klienci nie są w pełni identyfikowani z systemem.

Płatność kartą

Inną opcją jest skonfigurowanie bramki płatniczej za pośrednictwem płatności kartą. W przypadku wybrania tej opcji konieczne będzie założenie „konta handlowego” – konta handlowego, czyli specjalnego konta bankowego, które umożliwia bezpośrednie przyjmowanie płatności kartą kredytową. Wadą mogą być opłaty związane z transakcją. Każdy bank ma inne.
Aby płatność mogła nastąpić, klient będzie potrzebował numeru swojej karty płatniczej, jej daty ważności oraz kodu CVV na odwrocie.

Innym sposobem jest płatność za pośrednictwem bankowości internetowej, która odbywa się za pomocą polecenia przelewu. Ta usługa jest świadczona przez bank. Ważne jest, aby mieć umowę z kilkoma bankami. Aby płatność mogła zostać przetworzona, musisz obsługiwać system płatności banku, w którym Twój klient ma konto.

Takie bramy oferują bezproblemowy proces zamawiania, ale z drugiej strony oznacza to dla Ciebie trudniejszą i bardziej czasochłonną konfigurację. Właśnie to rozwiązanie jest najczęściej spotykane w słowackich e-sklepach. Zaletą jest możliwość integracji z wybraną przez Ciebie bramą.

Bezpieczeństwo jest ważne. Jeśli bezpieczeństwo nie wystarczy, możesz narazić swoich klientów na ryzyko.

Prawie wszystkie bramki płatnicze pobierają określone opłaty, zwykle za transakcje, różne miesięczne opłaty za użytkowanie…. Wypróbuj szczegółowo proces płatności. Zastanów się, jak każda bramka pojawi się w Twoim e-sklepie, co zaoferuje klientowi. Przejrzyj szczegółowo wszystkie etapy zakupów, ile czasu zajęło Ci umieszczenie zawartości w koszyku, czy łatwo znalazłeś koszyk? Nie prosisz za dużo? Czy ten proces nie jest zbyt długi?
Zintegrowane bramy oferują większą elastyczność niż off-site, ponieważ ustawiasz na nich funkcje.

Przyjmowanie płatności jest niezbędne. Bez tego procesu sklep internetowy nie będzie działał. Pozostaje tylko wybrać odpowiednią bramkę płatniczą i wyruszyć na wzburzone wody sprzedaży. Dobrą wiadomością jest to, że wszystkie te metody można łączyć.

Którą opcję płatności wolisz? Czujesz, że ludzie w naszym regionie nadal nie ufają płatnościom przez Pay Pal? Podziel się z nami swoją opinią w komentarzach. 🙂

WordPress Návod v PDF

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj