Collabim to narzędzie do wyszukiwania i analizy słów kluczowych, budowania linków i SEO na stronie. Przeczytaj recenzję tego narzędzia.
Pozycjonowanie jako takie to złożona branża, która obejmuje niesamowitą ilość działań – od analizy słów kluczowych, przez budowanie linków zewnętrznych, po monitorowanie wydajności Twojej witryny w wyszukiwarce Google.
Na szczęście w dzisiejszych czasach istnieją narzędzia SEO, takie jak Collabim, które pomogą Ci w tych działaniach i zaoszczędzą dosłownie setki godzin czasu.
W kolejnych wierszach przygotowałem więc dla Ciebie recenzję narzędzia Collabim wraz z jego zaletami, wadami, ofertami cenowymi itp.
Spis treści
Co to jest Collabim?
Collabim to narzędzie SEO, które pomaga zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarek internetowych, takich jak Google.
Dzięki niemu możesz mierzyć pozycje wybranych słów kluczowych dla Google, monitorować reklamy PPC, śledzić pozycje konkurencyjnych witryn, a także sprawdzać linki zwrotne na stronach .
Collabim został stworzony w 2011 roku przez specjalistę SEO Jiříego Koutný’ego – powstał jako projekt poboczny obok jego kariery i od tego czasu przekształcił się w kompleksowe narzędzie, które jest popularne w Czechach i Słowacji.
Dlaczego warto korzystać z Collabim?
Collabim – jak każde narzędzie SEO – oszczędza administratorom sieci dużo czasu , ponieważ może automatycznie wyszukiwać i przetwarzać dane, które w innym przypadku musiałbyś robić ręcznie.
Niezależnie od tego, czy chodzi o wyszukiwanie i analizę słów kluczowych, sprawdzanie optymalizacji SEO Twojej witryny, czy szukanie możliwości budowania linków, Collabim może wygenerować ogromną ilość danych, z którymi możesz pracować za pomocą zaledwie kilku kliknięć.
Dzięki temu Collabim może obsłużyć szerokie grono internautów o różnych potrzebach – niezależnie od tego, czy są to osoby zupełnie początkujące w dziedzinie SEO, freelancerzy, sklepy internetowe, małe blogi, ale także duże agencje marketingowe itp.
Jakie funkcje oferuje Collabim?
Collabim skupia się na kilku sektorach z zakresu SEO. Jego ciekawe cechy to m.in.:
- Pomiar pozycji słów kluczowych
- Kontrola reklam PPC
- Analiza elementów on-page na stronach
- Szpiegowanie na konkurencyjnych stronach
- Sprawdzenie linku zwrotnego
- Analizy jednorazowe
- Święty Graal
- Znajdowanie możliwości budowania linków
- Importowanie i eksportowanie danych
- Zachęcanie do pracy zespołowej
- Archiwizacja założonych projektów
- Analiza spersonalizowanych wyników w wyszukiwarce Google
Przyjrzyjmy się teraz najważniejszym funkcjom, jakie oferuje Collabim.
1. Pomiar pozycji wybranych słów kluczowych
Wśród podstawowych funkcji narzędzia Collabim jest sprawdzanie i analizowanie pozycji Twoich stron pod kątem wybranych słów kluczowych.
Pomiar słów kluczowych jest jednym z ważnych aspektów SEO – aby wiedzieć, jak Ty i Twoja witryna radzicie sobie w Google, musisz wiedzieć, gdzie Twoja witryna faktycznie zajmuje pozycję dla tych słów kluczowych.
Collabim szybko i łatwo pomoże Ci w rozwiązaniu tego problemu: oprócz pozycji Twoich adresów URL dla wybranych słów kluczowych, pokaże Ci również miesięczne wyszukiwania na dane słowa kluczowe i porówna Twoje pozycje z pozycjami konkurencji .
Dodatkowo narzędzie to może również wykonać podstawowe wyszukiwanie słów kluczowych, dzięki czemu będziesz mógł znaleźć nowe możliwości tworzenia i optymalizacji treści w sieci.
2. Kontrola reklam PPC
Oprócz SEO Collabim pomoże Ci również dowiedzieć się, kto reklamuje reklamy PPC na wybrane słowa kluczowe.
Jednak kontrola reklam PPC dotyczy nie tylko wyszukiwarki Google, ale także wyszukiwarki Seznam – w jej przypadku można też przyjrzeć się tagom, których używa do nich konkurencja.
3. Analiza strony
Oprócz podstawowej analizy słów kluczowych i reklam PPC, Collabim oferuje również prostą kontrolę elementów HTML – tagów tytułowych, nagłówków H1, opisów meta, a także kontrolę samej treści na stronach .
Chociaż jest to stosunkowo prosta funkcja, dzięki niej możesz szybko i łatwo znaleźć podstawowe błędy SEO na swoich stronach i szybko je naprawić.
Oprócz elementów na stronie Collabim może również sprawdzać szybkość ładowania stron , a także potencjalne błędy podczas przekierowywania stron na inne IRL.
4. Szpiegowanie na konkurencyjnych stronach internetowych
Jedną z ciekawszych funkcji Collabi jest sprawdzanie stron konkurencji w wyszukiwarkach.
Za pomocą kilku kliknięć Collabim może porównać pozycje Twoich stron z pozycjami stron konkurencji , dzięki czemu szybko uzyskasz wgląd w to, czy jesteś lepszy od innych stron, czy też musisz wprowadzić pewne ulepszenia.
5. Poszukiwanie możliwości budowania linków
W Collabim istnieje również automatyczne wyszukiwanie zewnętrznych linków zwrotnych ze stron podobnych do Twojej.
Niezależnie od tego, czy są to linki z blogów, listserv czy grup forów, Sitefinder pomaga znaleźć witryny, za pomocą których można potencjalnie tworzyć linki .
6. Sprawdzanie linków zwrotnych
Ręczna ochrona linków zwrotnych jest dość trudną i niechlujną pracą, zwłaszcza jeśli kupujesz linki i setki zewnętrznych stron internetowych linkują do Twojej witryny.
Collabim może Ci pomóc w rozwiązaniu tego problemu, ponieważ w regularnych odstępach czasu sprawdza aktywność każdego zewnętrznego łącza zwrotnego i jego funkcjonalność.
W przypadku, gdy określony link zwrotny przestanie działać, a zewnętrzna strona internetowa przestanie linkować do Ciebie, Collabim po prostu powiadomi Cię o problemie .
Ta funkcja jest szczególnie przydatna w przypadku zakupionych linków, ponieważ możesz mieć stały podgląd zakupionych linków i ich wartości dla Twojej witryny.
7. Święty Graal
Święty Graal to specjalna funkcja Collabi, która potrafi analizować konkurencyjne strony internetowe i słowa kluczowe, dla których pojawiają się w wyszukiwarce Google.
Dzięki prostemu wstawieniu dowolnej strony internetowej uzyskasz wiele ciekawych danych o słowach kluczowych, dla których wyświetla się dana strona, wraz z jej pozycjami na nich, ale także inne przydatne dane, takie jak m.in. aktywne reklamy PPC danego serwisu.
Magia tej funkcji jest dość jasna – Święty Graal pomoże Ci znaleźć luki w treści na Twojej stronie lub pomoże Ci dowiedzieć się, dla których trafnych słów kluczowych jeszcze się nie wyświetlasz w porównaniu z konkurencją.
Święty Graal jest niejako „perłą” Collabi, ponieważ niesie ze sobą wiele możliwości lepszej optymalizacji witryny.
8. Funkcje bonusowe
Oprócz wyżej wymienionych funkcji SEO Collabim oferuje również kilka przydatnych „małych” bonusów w swoim narzędziu:
- Jednorazowa analityka – dzięki tej funkcji możesz jednym kliknięciem uzyskać przegląd wyszukiwania dowolnej liczby słów kluczowych, wraz z dodatkowymi sugestiami słów kluczowych.
- Raport jednym kliknięciem – po kompleksowej analizie Collabim może stworzyć czytelny raport ze wszystkimi potrzebnymi danymi (np. ruch, pozycje w wyszukiwarce Google, dane o backlinkach itp.)
- Wsparcie dla współpracy zespołowej — Collabim umożliwia udostępnianie konta wielu użytkownikom narzędzia, wraz z ustawieniami dostępu do określonych projektów, lub może zapewnić niektórym członkom tylko tryb „czytania”.
- Importowanie i eksportowanie danych – samo narzędzie można połączyć z innymi narzędziami SEO, takimi jak Google Analytics i Google Search Console, co da Ci większą elastyczność podczas importowania danych do Collabim.
- Archiwizacja projektu – w przypadku rozpoczęcia nowego projektu, nie musisz od razu usuwać starego! Collabim może zarchiwizować dowolny poprzedni projekt i wstrzymać wszystkie wykonane w nim pomiary. W przypadku konieczności powrotu do starego projektu, możesz ponownie aktywować zarchiwizowaną witrynę i jej dane (zwłaszcza w dowolnym momencie).
Cennik narzędzia Collabim
Chociaż Collabim jest profesjonalnym narzędziem SEO, jego pakiety cenowe obejmują wszystkie grupy docelowe SEO ludzi i ich potrzeby – od zupełnie początkujących z małym „budżetem” po duże agencje marketingowe.
Collabim oferuje 8 pakietów cenowych , z których każdy ze swoją ceną i opcjami oferuje korzystne usługi nawet dla najbardziej wymagających:
Najtańszy pakiet FREE jest naprawdę darmowy i oferuje dla początkujących pomiar do 150 słów kluczowych na 1 projekt, wyświetlanie średnich pozycji w sieci dla danych słów kluczowych, rejestrację i kontrolę linków zwrotnych oraz jednorazowe analizy.
Wraz ze wzrostem ceny z każdym dodatkowym pakietem wzrasta również maksymalna liczba mierzonych słów kluczowych, liczba projektów, które możesz posiadać oraz ilość kredytów, które możesz wydać miesięcznie.
Jak korzystać z Collabim
Collabim jest dość prosty w obsłudze z punktu widzenia użytkownika – przed użyciem tego narzędzia oczywiście musisz się zarejestrować.
Niezależnie od tego, czy planujesz przejść bezpośrednio na jeden z płatnych pakietów Collabi, czy też chcesz najpierw wypróbować jego bezpłatną 14-dniową wersję , rejestracja jest bardzo prosta – można ją ukończyć dosłownie w minutę.
Po uzupełnieniu danych i rejestracji, otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem na swój adres e-mail i możesz przejść bezpośrednio do narzędzia.
Pierwszym krokiem po rejestracji, który musisz zrobić, jest wpisanie adresu URL domeny i wybranie języka (wraz z kilkoma innymi szczegółami).
Następnie możesz przejść do wszystkich dostępnych funkcji Collabi:
Podczas nowej rejestracji Collabim zaproponuje Ci słowa kluczowe, które mogą być odpowiednie dla Twojej witryny – jeśli już sam wybrałeś słowa kluczowe, możesz oczywiście pominąć ten krok i ręcznie wprowadzić słowa kluczowe w Collabim .
W początkowym menu masz wszystkie funkcje dostępne za jednym kliknięciem – po kliknięciu na swój projekt możesz lepiej przyjrzeć się przeglądowi słów kluczowych, śledzeniu konkurencji lub linków i link buildingu.
Choć początkowe menu może wydawać się na pierwszy rzut oka zbyt skomplikowane, dość szybko przyzwyczaisz się do jego intuicyjnej nawigacji – praktycznie każda funkcja ma swoją własną zakładkę, która jest już podzielona na poszczególne pozycje.
Szczególną pozycją, która może Cię zainteresować, jest tzw Indeks Collabim — wartość względna, która pokaże wzrost lub spadek miesięcznego ruchu zgodnie z bieżącymi pomiarami słów kluczowych .
Główną zaletą tego małego elementu jest to, że natychmiast otrzymujesz ogólny przegląd tego, jak Twoje strony radzą sobie ze słowami kluczowymi, dla których chcesz wyświetlać się w Google.
Collabim oferuje również własne Wtyczka WordPress – widget , który pomoże Ci wyświetlić ważne dane bezpośrednio w administracji Twojej strony. Jednak wtyczka ta od dawna nie była aktualizowana, więc nie polecam jej instalowania.
Ocena narzędzia Collabim (zalety i wady)
Collabim to bardzo solidne narzędzie, które w niektórych obszarach nie ma problemu z konkurowaniem z gigantami w dziedzinie SEO, takimi jak Ahrefs czy Semrush.
Dzięki swoim funkcjom takim jak Święty Graal czy jednorazowa analiza oferuje również coś, co wyróżnia się na tle innych konkurencyjnych narzędzi.
Jednak jednym małym minusem jest interfejs, który nie jest zbyt „przyjazny” dla każdego – ze względu na dużą ilość funkcje, które są już wyświetlane w początkowym menu, mogą czasem wydawać się nieco chaotyczne i nie każdy może wygodnie poruszać się po tym narzędziu.
Z drugiej strony Collabim tak drobne niedociągnięcia rekompensuje cenami – sam fakt, że oferuje również darmową wersję swoich usług wraz z korzystnymi pakietami w relacji cena/wydajność wskazuje, że jest odpowiedni dla praktycznie każdej grupy docelowej. którzy są zainteresowani SEO, specjalizują się.
Korzyści | Niedogodności |
Okazyjne ceny w pakietach | Niezbyt „przyjazny dla użytkownika” interfejs |
Bezpłatny 14-dniowy pakiet próbny | |
Święty Graal | |
Kompleksowe funkcje SEO | |
Indeks Collabima |