Uaktualnienia – nowoczesny e-sklep do wynajęcia (Przegląd)

Przeczytaj tę recenzję o rozwiązaniu e-commerce Upgates i dowiedz się, co ma do zaoferowania i jak stworzyć w nim własny e-sklep.

Przegląd aktualizacji

Obecnie istnieje niesamowita ilość rozwiązań e-commerce dla Twojego przyszłego e-sklepu.

Od serwisów takich jak Shoptet , przez Eshoprychlo , po gigantów pokroju Shopify .

Niezależnie od tego, czy jesteś kompletnym początkującym, czy wręcz przeciwnie, masz duże doświadczenie w tworzeniu e-sklepów, z pewnością szybko zrozumiesz, jak jedna platforma może się różnić od drugiej.

W tym artykule postanowiłam przyjrzeć się bliżej platformie Upgates – profesjonalnej platformie e-commerce, która od lat konkuruje z rozwiązaniami e-sklepów zarówno na Słowacji, jak i w Czechach.

Dlatego w kolejnych wierszach przyjrzymy się bliżej, czym dokładnie są Aktualizacje, dlaczego jest uważane za profesjonalne narzędzie, a także jego cennikowi wraz z dodatkowymi bonusami, które ukrywa.

Na koniec oczywiście pokażę też, jak ta platforma wygląda w praktyce, jaki ma interfejs i co można z nią zrobić.

Co to są aktualizacje?

Upgates to jedna z popularnych platform do tworzenia e-sklepów na Słowacji iw Czechach, która obecnie może pochwalić się ponad 1000 aktywnych e-sklepów (a liczba ta stale rośnie każdego dnia).

Chodzi o tzw „hybrydowy” wśród dostawców e-sklepów, ponieważ oferuje swoim klientom zarówno rozwiązania szyte na miarę, jak i tzw. „rozwiązania pudełkowe”.

W praktyce jest to rozwiązanie e-commerce dla każdego przedsiębiorcy, który nie chce być niczym ograniczony w swoim e-sklepie.

Aktualizacje jako platforma są często określane jako rozwiązanie e-sklepu bez kompromisów, które może zaoferować swoim klientom wszystko, czego potrzebują – od asortymentu szablonów internetowych, przez przyjemny interfejs użytkownika, po wyposażenie techniczne, które możesz ustawić dokładnie według własnych życzeń .

Ponadto Upgates oferuje korzystne taryfy lub pakiety cenowe), które zawierają wszystko, czego potrzebujesz do założenia sklepu internetowego – czy to zarządzanie i obsługa strony, marketing, księgowość i fakturowanie, czy różne dodatki, które możesz zainstalować na swojej stronie w ramach Upgates.

Firma Upgates została założona przez firmę EVici webdesign s.r.o. (z siedzibą w Ostrawie) w 2003 roku, kiedy to firma zaczęła tworzyć strony internetowe.

Od tego czasu jako marka stara się opracować niezawodne rozwiązanie e-commerce, które służyłoby jako platforma głównego nurtu dla e-sklepów w rozsądnej cenie.

Dlaczego warto wypróbować aktualizacje?

Ogólnie rzecz biorąc, Upgates jest odpowiedni dla każdego – niezależnie od tego, czy jest to zupełnie nowy przedsiębiorca, czy doświadczony webmaster e-sklepów.

Jedną z ogromnych zalet tej platformy e-sklepu jest fakt, że nie musisz posiadać wiedzy technicznej lub programistycznej, aby założyć funkcjonalny e-sklep.

Aktualizacje rozwiążą dla Ciebie takie problemy.

Należy jednak zauważyć, że Upgates skupia się bardziej na średnich i większych e-sklepach, ponieważ jego pakiety cenowe mogą nie zawsze być odpowiednie dla początkujących przedsiębiorców internetowych.

Jednak swoje poziomy cen rekompensuje doskonałym systemem, który działa w 100% nawet po zakupie.

Cennik aktualizacji

Upgates oferuje w swoim cenniku 4 pakiety – każdy z nich zawiera wszystkie funkcje platformy bez ograniczeń.

Jedyne, co odróżnia te pakiety cenowe od siebie, to ilość produktów, które możesz mieć w e-sklepie oraz ilość mutacji językowych:

  • Brązowy – możesz mieć 100 produktów w e-sklepie wraz z 1 językiem i dla 1 użytkownika, który może zarządzać e-sklepem
  • Srebro – 1000 produktów z 2 mutacjami językowymi i dla 5 użytkowników
  • Gold – do 5000 produktów, z 5 mutacjami językowymi przy nieograniczonej liczbie użytkowników
  • Platyna – aż do niesamowitych 50 000 produktów, z nieograniczoną liczbą języków i użytkowników
Cennik aktualizacji
Cennik aktualizacji (aktualny w momencie pisania)

Poza pakietami można za dodatkową opłatą wykupić usługi dodatkowe, takie jak:

  • Multidomain Multishop – za dodatkową opłatą możesz zarządzać swoim e-sklepem w więcej niż jednej domenie
  • Regularny import produktów – to możliwość regularnego importu produktów od Twoich dostawców i osób trzecich
  • Zaawansowane wysyłanie e -maili – za opłatą możesz wysłać ponad 10 000 wiadomości
  • Wiadomości SMS – jest to aktywacja wysyłania wiadomości SMS z systemu
  • Płatne dodatki – dzięki tej usłudze możesz aktywować dodatki, aby połączyć się z innymi usługami

Oprócz usług płatnych Upgates oferuje również różne bonusy we wszystkich taryfach – do 530 EUR.

Są to bonusy dla platform takich jak:

  • heureka.sk
  • zboží.cz
  • glami.cz
  • fortepian
  • … i wiele więcej

Jedną z dużych zalet jest możliwość wypróbowania Upgates przez 30 dni zupełnie za darmo – wystarczy założyć konto i przez 1 miesiąc możesz bawić się ustawieniami i przekonać się, jak ta platforma wygląda w praktyce.

Co zapewniają aktualizacje?

Ponieważ Upgates jest uważane za hybrydowe rozwiązanie e-commerce, należy pamiętać , że stara się oferować rozwiązania e-sklepowe zarówno na indywidualne potrzeby, jak i jako rozwiązanie pudełkowe, z którego może korzystać więcej niż jedna osoba.

W zasadzie Upgates działa jak puzzle – po prostu składasz e-sklep z jego poszczególnych części o przyjemnym designie, strukturze, produktach itp. – nie będąc programistą

Oczywiście, jeśli znasz CSS, HTML lub JS, możesz przekształcić swój e-sklep w formę odpowiadającą tylko Tobie.

Przyjrzyjmy się teraz niektórym wspaniałym funkcjom, które mają do zaoferowania aktualizacje.

Interfejs użytkownika

Upgates skupia się głównie na funkcjonalności swojej platformy, a nie na wyglądzie i przyjaznym dla użytkownika interfejsie.

Z takim nastawieniem należy również podejść do administracji witryny – samo menu główne to jedna wielka tabela pełna informacji i liczb, które informują o ogólnym stanie Twojego e-sklepu.

Dla mniej doświadczonych zawsze masz do dyspozycji podpowiedź, która wyjaśni, do czego służy dana część interfejsu.

Jednym z dużych plusów jest to, jak Upgates rozwiązało część z produktami – każdy produkt jest zaklasyfikowany do określonej kategorii, którą po prostu rozpakowujesz.

Możesz samodzielnie tworzyć kategorie i łączyć ze sobą produkty zgodnie z własnymi wymaganiami.

Jeśli chodzi o optymalizację pod kątem przeglądarek internetowych (SEO), aktualizacje obejmują oczywiście podstawowe ustawienia, takie jak adresy URL, tagi tytułów, opisy (metaopis) i tak dalej.

Dodatkowo platforma ta może również pomóc w automatycznej optymalizacji SEO , dzięki czemu zaoszczędzisz sporo czasu.

Wygląd i moduł „Projektant”

Designer to moduł, który może pomóc użytkownikowi szybko i łatwo stworzyć projekt graficzny dla danego serwisu.

Dzięki temu możesz stworzyć swój własny, niepowtarzalny wygląd e-sklepu, który będzie wyróżniał się na tle innych.

W ramach modułu Designer możesz skonfigurować praktycznie wszystko – od wyglądu, kolorów, elementów wizualnych itp. – wszystko zależy (i spada) tylko od Twojej wyobraźni.

Aktualizacje zasadniczo oferują 6 szablonów lub wyglądów, które możesz zastosować w swoim e-sklepie.

Chociaż tak mała liczba może wydawać się na pierwszy rzut oka minusem, dzięki tym wariantom możesz stworzyć niezliczoną ilość własnych wersji.

Dzięki temu możesz wyróżnić się na tle konkurencji i stworzyć wygląd i szablon dla swojej strony internetowej dokładnie według własnych wyobrażeń i wyobraźni.

Aktualizuje wygląd i szablony

Edycja szablonów dla e-sklepu jest dla użytkownika bardzo prosta – wystarczy wybrać jeden, decydujesz o jego układzie na stronie i możesz zacząć go przekształcać.

Jeśli masz choć odrobinę kreatywnej wyobraźni, nie powinno być dla Ciebie problemem stworzenie pięknego i użytecznego szablonu, który sprawi, że Twój e-sklep będzie wyglądał świetnie.

Jeśli obawiasz się, że Twoje edycje zamienią ładny szablon w niezdarnego potwora, nie martw się – Upgates pomyślało również o wrażeniach użytkownika podczas tworzenia własnego szablonu i nie pozwoli Ci na nadmierne rozłożenie szablonu.

Oczywiście po stworzeniu szablonu zawsze możesz zobaczyć, jak wyglądałby w nim Twój e-sklep na różnych urządzeniach – od smartfonów po komputery.

Uwaga: Jeśli masz większe umiejętności techniczne lub masz już doświadczenie w tworzeniu stron internetowych, możesz edytować szablon w Aktualizacjach, używając własnego kodu, HTML, CSS lub JS.

Należy jednak zauważyć, że ta opcja nie jest automatyczna – przede wszystkim musisz skontaktować się z obsługą aktualizacji, która udostępni ci modyfikacje. Następnie możesz bawić się wyglądem swojego sklepu, jak chcesz.

Łączenie ze stronami trzecimi

Jednak e-sklep jako taki to nie tylko zamknięta strona internetowa na jakiejś platformie – to także połączenie z innymi dodatkami, czynnościami i systemami, które są niezbędne do działania e-sklepu i ułatwiają zarządzanie nim.

Na tej podstawie trzeba też przyjrzeć się, jak Upgates rozwiązuje kompatybilność z innymi narzędziami – można powiedzieć, że doskonale poradził sobie z tym problemem.

Aktualizacje pomogą Ci łatwo połączyć się z praktycznymi usługami związanymi z e-sklepami, takimi jak reklamacje, import towarów (kurier i inne usługi), a nawet połączenie e-sklepu z Twoim bankiem.

Nie trzeba dodawać, że e-sklep jest kompatybilny z bramkami płatniczymi, usługami księgowymi itp.

Jeśli posiadasz własny system księgowy, możesz użyć API do sparowania go z platformą Upgates, a tym samym szybko i wygodnie monitorować swoje produkty i zakupy klientów.

Jeśli chodzi o narzędzia marketingowe i pomiarowe online, Upgates nie zapomina o podstawowych narzędziach, takich jak usługi Google (Google Analytics, GSC itp.), usługi partnerskie, usługi porównawcze itp.

Usługa dropshipping

Jeśli nie wiesz, czym jest dropshipping, możemy najpierw krótko to wyjaśnić:

Dropshipping to sposób na prowadzenie biznesu, dzięki któremu Ty jako przedsiębiorca nie bierzesz pełnej odpowiedzialności za produkty znajdujące się w Twoim e-sklepie.

W dropshippingu w zasadzie wysyłasz dokument lub plik od dostawcy produktu, który zawiera wszystkie niezbędne informacje o towarach, które będziesz sprzedawać w swoim e-sklepie.

Jednak sam towar jest utrzymywany w magazynie przez dostawcę (nie przez Ciebie), który również pakuje i wysyła towar lub zajmuje się reklamacją.

Jeśli klient kupi taki towar za pośrednictwem Twojego e-sklepu, Ty jako pośrednik otrzymasz określoną część sprzedaży (marża) – czyli Twoim jedynym zadaniem jest zadbanie o to, aby potencjalny klient trafił do Twojego e-sklepu i kupił danego produktu.

Aktualizacje obejmują również ten sposób sprzedaży, ponieważ istnieje możliwość importowania plików z produktami do Twojego e-sklepu.

Jednak małym minusem jest to, że możesz za darmo importować pliki z produktami od dostawców tylko raz, regularne importy produktów są już płatną usługą.

Szerokie spektrum transportu

Ponieważ Upgates to rozwiązanie e-commerce, które powstało w Czechach, nie będziesz miał problemu z połączeniem swojego e-sklepu z elektroniczną ewidencją sprzedaży (EET) w języku słowackim i czeskim, a także z różnymi rodzajami transport produktów.

W ramach transportu Upgates obejmuje wszystkich podstawowych przewoźników na Słowacji i w Czechach, takich jak:

  • osoba
  • GLS
  • Słowacka POCZTA
  • Poczta Czeska
  • DPD
  • … i wiele więcej.

Ustawodawstwo i rynek

Upgates nie zapomina o e-sklepach, które mają naprawdę szeroki zasięg i wysyłają swoje towary poza Czechy i Słowację.

W Republice Słowackiej i Czechach Upgates udostępnia moduły do wystawiania paragonów EET, a także rozwiązuje problem RODO na stronach internetowych.

Nie należy również zapominać o Akademii Upgates – to centrum edukacyjne, które stara się pomóc przedsiębiorcom rozwijać się wraz ze swoimi e-sklepami, korzystając z różnych porad i wskazówek z zakresu handlu online, marketingu, a nawet eksportu i przechowywania towarów.

Ponadto Upgates zapewnia również tzw Rynek – serwis reklamowy, w którym możesz zatrudnić specjalistów z różnych branż online – czy to SEO, marketing, projektowanie graficzne czy doradztwo i wsparcie – w tym miejscu znajdziesz osoby, których na pewno będziesz potrzebować do swojego e-sklepu.

obsługa klienta

Upgates zapewnia swoim klientom bardzo dobre wsparcie – czy to bezpośredni kontakt z supportem, centrum pomocy, czy nawet podpowiedzi.

W związku z tym możemy powiedzieć, że Upgates naprawdę dba o swoich klientów.

W przypadku jakichkolwiek problemów lub niejasności możesz skontaktować się z pomocą techniczną za pośrednictwem kilku mediów:

  • Czat – możesz pisać bezpośrednio do supportu, który jest dostępny w dni powszednie od 8:00 do 15:30.
  • Konsultacja – w niektórych przypadkach możesz umówić się na rozmowę wideo ze specjalistami, którzy przeszkolą Cię i poprowadzą przez ustawienia w e-sklepie
  • Pomoc techniczna – w przypadku trudnego problemu możesz skontaktować się z Upgates bezpośrednio w dni powszednie od 8:00 do 16:00
  • Kontakt telefoniczny – klasyczne połączenie ze wsparciem

Oprócz tych mediów masz również dostęp do różnych przewodników wideo, wskazówek, a nawet porad dotyczących aktualizacji.

Aktualizacje a konkurencja

Upgates to bardzo silny przeciwnik w porównaniu z konkurencyjnymi platformami i dość trudno ocenić, które z rozwiązań e-commerce jest najlepsze:

  • Shoptet – jako popularna platforma e-sklepów oferuje doskonały UX w bardzo zbliżonych cenach do Upgates (dodatkowo Shoptet oferuje kilka szablonów więcej niż Upgates). W tym przypadku ważne jest, aby sprawdzić, czy czujesz się komfortowo z prostszym interfejsem dla początkujących (Shoptet) lub czy potrzebujesz kompleksowego rozwiązania przeznaczonego dla dużego e-sklepu (Upgates)
  • Eshop-rychlo – w porównaniu do Upgates mam nieco niższe plany cenowe, co może zniechęcić niektóre osoby do zakupu planu w Upgates. Dodatkowo, jeśli chodzi o wygląd, Eshop szybko oferuje ponad 25 responsywnych szablonów.

Instrukcja jak stworzyć e-sklep poprzez Upgates

Jeśli chcesz wypróbować tę platformę przed zakupem, procedura tworzenia sklepu internetowego jest bardzo prosta – przejdź do strony głównej Aktualizacji i kliknij przycisk „ Utwórz e-sklep ”.

Następnie pojawi się okno, w którym po prostu wpiszesz nazwę swojego e-sklepu i e-mail rejestracyjny:

rejestracja aktualizacji

Po rejestracji przejdziesz do strony, na której będziesz musiał uzupełnić podstawowe dane o Tobie i Twoim e-sklepie (takie jak nazwa e-sklepu, język, hasło, dane kontaktowe itp.):

aktualizuje dane rejestracyjne

Po uzupełnieniu danych będziesz mógł po raz pierwszy zalogować się do swojego konta i menu administracyjnego:

aktualizuje początkowe okno po rejestracji

W menu administracyjnym będziesz mieć wszystko na temat swojego e-sklepu – od codziennego przeglądu zamówień, sprzedaży itp. aż do menu z produktami, ustawieniami, marketingiem itp.

aktualizuje menu administracyjne

Przyjrzyjmy się kilku ważnym elementom i ustawieniom, których będziesz potrzebować, rozpoczynając swój pierwszy e-sklep.

1. Ustawienia podstawowe

W przeglądzie administracyjnym kliknij pozycję ” Ustawienia ” w menu po lewej stronie – spowoduje to przejście do podstawowych ustawień Twojego e-sklepu.

W tej sekcji będziesz mógł pobawić się kilkoma ważnymi rzeczami, takimi jak:

  • Ciasteczka
  • faktura VAT
  • Znaki wodne
  • Języki
  • Waluty

W przypadku zamówień w tej sekcji będziesz mógł zająć się płatnościami i fakturowaniem oraz statusem zamówienia i wysyłką.

Ponadto będziesz mógł ustawić dane o produktach, kategoriach lub niektórych informacjach dla klientów itp.

aktualizuje menu ustawień

2. Wygląd i szablon

Wybierając i tworząc projekt dla swojej strony internetowej, przejdź do menu po lewej stronie w oknie administracyjnym i kliknij pozycję ” Grafika ” – stamtąd możesz przejść do sekcji „Projektant”, gdzie ustawisz wygląd swojego sklep internetowy:

aktualizacje szablonów

Gdy uruchomisz to narzędzie po raz pierwszy, zobaczysz okno powitalne/pomoc z filmem – po jego kliknięciu przejdziesz do gotowej grafiki.

Tutaj możesz wybrać szablon, który najbardziej Ci się podoba i rozpocząć jego edycję:

aktualizuje moduł Designer

Edycja szablonu w module Designer jest bardzo prosta i intuicyjna dla użytkownika – wystarczy wybrać dowolny blok z szablonu i edytować go klikając.

Po utworzeniu własnego szablonu po prostu kliknij przycisk „ ZAPISZ ” w lewym dolnym rogu, a szablon będzie gotowy!

3. Ustawienia produktu

Możesz uzyskać dostęp do ustawień produktu w Aktualizacjach w podobny sposób do ustawień szablonu – w menu po lewej stronie kliknij pozycję ” Produkty ” – zobaczysz ogólny przegląd produktów:

aktualizuje produkty

Jeśli chcesz dodać nowy produkt, po prostu kliknij przycisk „NOWY” po prawej stronie ekranu.

W nowym oknie możesz następnie uzupełnić wszystkie niezbędne informacje o produkcie (takie jak nazwa, producent, stan, EAN, opis produktu itp.) – na koniec kliknij przycisk „ ZAPISZ ”:

aktualizacje ustawień produktu

4. Marketing internetowy

W menu głównym na stronie administracyjnej masz również dostęp do pełnego zarządzania marketingiem online.

W ramach Upgates masz możliwość ustalenia różnych aspektów promocji swojego e-sklepu, takich jak:

  • Marketing e-mailowy
  • Rabaty i kupony
  • Ocena i recenzje
  • SEO i sieci społecznościowe
  • Pies obronny
  • … i wiele więcej

W przypadku SEO masz do dyspozycji podstawową optymalizację swoich produktów pod kątem przeglądarek internetowych (np. optymalizację tytułów, opisów, nagłówków, kategorii i adresów URL), ale także techniczne aspekty SEO, takie jak mapa strony czy ustawienia w robots.txt

ulepsza marketing i seo

5. Przejście do wersji ostrej

Jeśli zdecydujesz, że chcesz uruchomić swój e-sklep „na żywo” i faktycznie zacząć z niego korzystać, najpierw musisz uzupełnić dane rozliczeniowe wraz z kilkoma innymi informacjami.

W sekcji „ Moje konto ” w menu administracyjnym przejdź do pozycji „ Portfel i finalizacja ”:

aktualizuje portfel menu

Wypełnij informacje rozliczeniowe w tej sekcji i wybierz odpowiednią taryfę:

aktualizuje informacje rozliczeniowe

Następnie doładuj swój portfel i przejdź do ustawień domeny. Po wykonaniu wszystkich niezbędnych kroków będziesz mógł zacząć korzystać ze swojego e-sklepu na serio.

Wskazówka: Nie zapominaj, że w razie problemów lub niejasności zawsze masz pomoc do dostępnych przedmiotów, gdzie poznasz szczegóły sekcji Ulepszenia.

aktualizacje pomocy

Przegląd aktualizacji – ocena końcowa

Upgates to w zasadzie najlepsza platforma e-commerce, która będzie pasować w szczególności do średnich i większych sklepów internetowych.

Dzięki unikalnym funkcjom i możliwości dostosowania serwisu w określonych okolicznościach, można go polecić szczególnie profesjonalnym marketerom, czyli w skrócie przedsiębiorcom, którzy poważnie podchodzą do swojego e-sklepu.

Jednocześnie jednak może być nieco trudniejszą platformą dla zupełnie początkujących, ponieważ jej interfejs UX nie jest do końca przyjazny.

Jeśli chodzi o cennik Upgates – w zasadzie może konkurować z innymi rozwiązaniami e-sklepu, takimi jak Shoptet.

Choć Upgates jest kilka euro droższy, swoją cenę rekompensuje profesjonalnym podejściem i akcesoriami.

Być może jedynym drobnym minusem, który, miejmy nadzieję, zostanie rozwiązany w przyszłości, jest sam wygląd interfejsu – w porównaniu do Shoptet czy Shopify wygląda zbyt technicznie, prawie jak statek kosmiczny – czego początkujący przedsiębiorca mógłby się trochę bać: )

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny? Wesprzyj mnie jego udostępnianiem. 👍
WordPress Návod v PDF

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj