Przeczytaj tę recenzję o rozwiązaniu e-commerce Upgates i dowiedz się, co ma do zaoferowania i jak stworzyć w nim własny e-sklep.
Obecnie istnieje niesamowita ilość rozwiązań e-commerce dla Twojego przyszłego e-sklepu.
Od serwisów takich jak Shoptet , przez Eshoprychlo , po gigantów pokroju Shopify .
Niezależnie od tego, czy jesteś kompletnym początkującym, czy wręcz przeciwnie, masz duże doświadczenie w tworzeniu e-sklepów, z pewnością szybko zrozumiesz, jak jedna platforma może się różnić od drugiej.
W tym artykule postanowiłam przyjrzeć się bliżej platformie Upgates – profesjonalnej platformie e-commerce, która od lat konkuruje z rozwiązaniami e-sklepów zarówno na Słowacji, jak i w Czechach.
Dlatego w kolejnych wierszach przyjrzymy się bliżej, czym dokładnie są Aktualizacje, dlaczego jest uważane za profesjonalne narzędzie, a także jego cennikowi wraz z dodatkowymi bonusami, które ukrywa.
Na koniec oczywiście pokażę też, jak ta platforma wygląda w praktyce, jaki ma interfejs i co można z nią zrobić.
Spis treści
Co to są aktualizacje?
Upgates to jedna z popularnych platform do tworzenia e-sklepów na Słowacji iw Czechach, która obecnie może pochwalić się ponad 1000 aktywnych e-sklepów (a liczba ta stale rośnie każdego dnia).
Chodzi o tzw „hybrydowy” wśród dostawców e-sklepów, ponieważ oferuje swoim klientom zarówno rozwiązania szyte na miarę, jak i tzw. „rozwiązania pudełkowe”.
W praktyce jest to rozwiązanie e-commerce dla każdego przedsiębiorcy, który nie chce być niczym ograniczony w swoim e-sklepie.
Aktualizacje jako platforma są często określane jako rozwiązanie e-sklepu bez kompromisów, które może zaoferować swoim klientom wszystko, czego potrzebują – od asortymentu szablonów internetowych, przez przyjemny interfejs użytkownika, po wyposażenie techniczne, które możesz ustawić dokładnie według własnych życzeń .
Ponadto Upgates oferuje korzystne taryfy lub pakiety cenowe), które zawierają wszystko, czego potrzebujesz do założenia sklepu internetowego – czy to zarządzanie i obsługa strony, marketing, księgowość i fakturowanie, czy różne dodatki, które możesz zainstalować na swojej stronie w ramach Upgates.
Firma Upgates została założona przez firmę EVici webdesign s.r.o. (z siedzibą w Ostrawie) w 2003 roku, kiedy to firma zaczęła tworzyć strony internetowe.
Od tego czasu jako marka stara się opracować niezawodne rozwiązanie e-commerce, które służyłoby jako platforma głównego nurtu dla e-sklepów w rozsądnej cenie.
Dlaczego warto wypróbować aktualizacje?
Ogólnie rzecz biorąc, Upgates jest odpowiedni dla każdego – niezależnie od tego, czy jest to zupełnie nowy przedsiębiorca, czy doświadczony webmaster e-sklepów.
Jedną z ogromnych zalet tej platformy e-sklepu jest fakt, że nie musisz posiadać wiedzy technicznej lub programistycznej, aby założyć funkcjonalny e-sklep.
Aktualizacje rozwiążą dla Ciebie takie problemy.
Należy jednak zauważyć, że Upgates skupia się bardziej na średnich i większych e-sklepach, ponieważ jego pakiety cenowe mogą nie zawsze być odpowiednie dla początkujących przedsiębiorców internetowych.
Jednak swoje poziomy cen rekompensuje doskonałym systemem, który działa w 100% nawet po zakupie.
Cennik aktualizacji
Upgates oferuje w swoim cenniku 4 pakiety – każdy z nich zawiera wszystkie funkcje platformy bez ograniczeń.
Jedyne, co odróżnia te pakiety cenowe od siebie, to ilość produktów, które możesz mieć w e-sklepie oraz ilość mutacji językowych:
- Brązowy – możesz mieć 100 produktów w e-sklepie wraz z 1 językiem i dla 1 użytkownika, który może zarządzać e-sklepem
- Srebro – 1000 produktów z 2 mutacjami językowymi i dla 5 użytkowników
- Gold – do 5000 produktów, z 5 mutacjami językowymi przy nieograniczonej liczbie użytkowników
- Platyna – aż do niesamowitych 50 000 produktów, z nieograniczoną liczbą języków i użytkowników
Poza pakietami można za dodatkową opłatą wykupić usługi dodatkowe, takie jak:
- Multidomain Multishop – za dodatkową opłatą możesz zarządzać swoim e-sklepem w więcej niż jednej domenie
- Regularny import produktów – to możliwość regularnego importu produktów od Twoich dostawców i osób trzecich
- Zaawansowane wysyłanie e -maili – za opłatą możesz wysłać ponad 10 000 wiadomości
- Wiadomości SMS – jest to aktywacja wysyłania wiadomości SMS z systemu
- Płatne dodatki – dzięki tej usłudze możesz aktywować dodatki, aby połączyć się z innymi usługami
Oprócz usług płatnych Upgates oferuje również różne bonusy we wszystkich taryfach – do 530 EUR.
Są to bonusy dla platform takich jak:
- heureka.sk
- zboží.cz
- glami.cz
- fortepian
- … i wiele więcej
Jedną z dużych zalet jest możliwość wypróbowania Upgates przez 30 dni zupełnie za darmo – wystarczy założyć konto i przez 1 miesiąc możesz bawić się ustawieniami i przekonać się, jak ta platforma wygląda w praktyce.
Co zapewniają aktualizacje?
Ponieważ Upgates jest uważane za hybrydowe rozwiązanie e-commerce, należy pamiętać , że stara się oferować rozwiązania e-sklepowe zarówno na indywidualne potrzeby, jak i jako rozwiązanie pudełkowe, z którego może korzystać więcej niż jedna osoba.
W zasadzie Upgates działa jak puzzle – po prostu składasz e-sklep z jego poszczególnych części o przyjemnym designie, strukturze, produktach itp. – nie będąc programistą
Oczywiście, jeśli znasz CSS, HTML lub JS, możesz przekształcić swój e-sklep w formę odpowiadającą tylko Tobie.
Przyjrzyjmy się teraz niektórym wspaniałym funkcjom, które mają do zaoferowania aktualizacje.
Interfejs użytkownika
Upgates skupia się głównie na funkcjonalności swojej platformy, a nie na wyglądzie i przyjaznym dla użytkownika interfejsie.
Z takim nastawieniem należy również podejść do administracji witryny – samo menu główne to jedna wielka tabela pełna informacji i liczb, które informują o ogólnym stanie Twojego e-sklepu.
Dla mniej doświadczonych zawsze masz do dyspozycji podpowiedź, która wyjaśni, do czego służy dana część interfejsu.
Jednym z dużych plusów jest to, jak Upgates rozwiązało część z produktami – każdy produkt jest zaklasyfikowany do określonej kategorii, którą po prostu rozpakowujesz.
Możesz samodzielnie tworzyć kategorie i łączyć ze sobą produkty zgodnie z własnymi wymaganiami.
Jeśli chodzi o optymalizację pod kątem przeglądarek internetowych (SEO), aktualizacje obejmują oczywiście podstawowe ustawienia, takie jak adresy URL, tagi tytułów, opisy (metaopis) i tak dalej.
Dodatkowo platforma ta może również pomóc w automatycznej optymalizacji SEO , dzięki czemu zaoszczędzisz sporo czasu.
Wygląd i moduł „Projektant”
Designer to moduł, który może pomóc użytkownikowi szybko i łatwo stworzyć projekt graficzny dla danego serwisu.
Dzięki temu możesz stworzyć swój własny, niepowtarzalny wygląd e-sklepu, który będzie wyróżniał się na tle innych.
W ramach modułu Designer możesz skonfigurować praktycznie wszystko – od wyglądu, kolorów, elementów wizualnych itp. – wszystko zależy (i spada) tylko od Twojej wyobraźni.
Aktualizacje zasadniczo oferują 6 szablonów lub wyglądów, które możesz zastosować w swoim e-sklepie.
Chociaż tak mała liczba może wydawać się na pierwszy rzut oka minusem, dzięki tym wariantom możesz stworzyć niezliczoną ilość własnych wersji.
Dzięki temu możesz wyróżnić się na tle konkurencji i stworzyć wygląd i szablon dla swojej strony internetowej dokładnie według własnych wyobrażeń i wyobraźni.
Edycja szablonów dla e-sklepu jest dla użytkownika bardzo prosta – wystarczy wybrać jeden, decydujesz o jego układzie na stronie i możesz zacząć go przekształcać.
Jeśli masz choć odrobinę kreatywnej wyobraźni, nie powinno być dla Ciebie problemem stworzenie pięknego i użytecznego szablonu, który sprawi, że Twój e-sklep będzie wyglądał świetnie.
Jeśli obawiasz się, że Twoje edycje zamienią ładny szablon w niezdarnego potwora, nie martw się – Upgates pomyślało również o wrażeniach użytkownika podczas tworzenia własnego szablonu i nie pozwoli Ci na nadmierne rozłożenie szablonu.
Oczywiście po stworzeniu szablonu zawsze możesz zobaczyć, jak wyglądałby w nim Twój e-sklep na różnych urządzeniach – od smartfonów po komputery.
Uwaga: Jeśli masz większe umiejętności techniczne lub masz już doświadczenie w tworzeniu stron internetowych, możesz edytować szablon w Aktualizacjach, używając własnego kodu, HTML, CSS lub JS.
Należy jednak zauważyć, że ta opcja nie jest automatyczna – przede wszystkim musisz skontaktować się z obsługą aktualizacji, która udostępni ci modyfikacje. Następnie możesz bawić się wyglądem swojego sklepu, jak chcesz.
Łączenie ze stronami trzecimi
Jednak e-sklep jako taki to nie tylko zamknięta strona internetowa na jakiejś platformie – to także połączenie z innymi dodatkami, czynnościami i systemami, które są niezbędne do działania e-sklepu i ułatwiają zarządzanie nim.
Na tej podstawie trzeba też przyjrzeć się, jak Upgates rozwiązuje kompatybilność z innymi narzędziami – można powiedzieć, że doskonale poradził sobie z tym problemem.
Aktualizacje pomogą Ci łatwo połączyć się z praktycznymi usługami związanymi z e-sklepami, takimi jak reklamacje, import towarów (kurier i inne usługi), a nawet połączenie e-sklepu z Twoim bankiem.
Nie trzeba dodawać, że e-sklep jest kompatybilny z bramkami płatniczymi, usługami księgowymi itp.
Jeśli posiadasz własny system księgowy, możesz użyć API do sparowania go z platformą Upgates, a tym samym szybko i wygodnie monitorować swoje produkty i zakupy klientów.
Jeśli chodzi o narzędzia marketingowe i pomiarowe online, Upgates nie zapomina o podstawowych narzędziach, takich jak usługi Google (Google Analytics, GSC itp.), usługi partnerskie, usługi porównawcze itp.
Usługa dropshipping
Jeśli nie wiesz, czym jest dropshipping, możemy najpierw krótko to wyjaśnić:
Dropshipping to sposób na prowadzenie biznesu, dzięki któremu Ty jako przedsiębiorca nie bierzesz pełnej odpowiedzialności za produkty znajdujące się w Twoim e-sklepie.
W dropshippingu w zasadzie wysyłasz dokument lub plik od dostawcy produktu, który zawiera wszystkie niezbędne informacje o towarach, które będziesz sprzedawać w swoim e-sklepie.
Jednak sam towar jest utrzymywany w magazynie przez dostawcę (nie przez Ciebie), który również pakuje i wysyła towar lub zajmuje się reklamacją.
Jeśli klient kupi taki towar za pośrednictwem Twojego e-sklepu, Ty jako pośrednik otrzymasz określoną część sprzedaży (marża) – czyli Twoim jedynym zadaniem jest zadbanie o to, aby potencjalny klient trafił do Twojego e-sklepu i kupił danego produktu.
Aktualizacje obejmują również ten sposób sprzedaży, ponieważ istnieje możliwość importowania plików z produktami do Twojego e-sklepu.
Jednak małym minusem jest to, że możesz za darmo importować pliki z produktami od dostawców tylko raz, regularne importy produktów są już płatną usługą.
Szerokie spektrum transportu
Ponieważ Upgates to rozwiązanie e-commerce, które powstało w Czechach, nie będziesz miał problemu z połączeniem swojego e-sklepu z elektroniczną ewidencją sprzedaży (EET) w języku słowackim i czeskim, a także z różnymi rodzajami transport produktów.
W ramach transportu Upgates obejmuje wszystkich podstawowych przewoźników na Słowacji i w Czechach, takich jak:
- osoba
- GLS
- Słowacka POCZTA
- Poczta Czeska
- DPD
- … i wiele więcej.
Ustawodawstwo i rynek
Upgates nie zapomina o e-sklepach, które mają naprawdę szeroki zasięg i wysyłają swoje towary poza Czechy i Słowację.
W Republice Słowackiej i Czechach Upgates udostępnia moduły do wystawiania paragonów EET, a także rozwiązuje problem RODO na stronach internetowych.
Nie należy również zapominać o Akademii Upgates – to centrum edukacyjne, które stara się pomóc przedsiębiorcom rozwijać się wraz ze swoimi e-sklepami, korzystając z różnych porad i wskazówek z zakresu handlu online, marketingu, a nawet eksportu i przechowywania towarów.
Ponadto Upgates zapewnia również tzw Rynek – serwis reklamowy, w którym możesz zatrudnić specjalistów z różnych branż online – czy to SEO, marketing, projektowanie graficzne czy doradztwo i wsparcie – w tym miejscu znajdziesz osoby, których na pewno będziesz potrzebować do swojego e-sklepu.
obsługa klienta
Upgates zapewnia swoim klientom bardzo dobre wsparcie – czy to bezpośredni kontakt z supportem, centrum pomocy, czy nawet podpowiedzi.
W związku z tym możemy powiedzieć, że Upgates naprawdę dba o swoich klientów.
W przypadku jakichkolwiek problemów lub niejasności możesz skontaktować się z pomocą techniczną za pośrednictwem kilku mediów:
- Czat – możesz pisać bezpośrednio do supportu, który jest dostępny w dni powszednie od 8:00 do 15:30.
- Konsultacja – w niektórych przypadkach możesz umówić się na rozmowę wideo ze specjalistami, którzy przeszkolą Cię i poprowadzą przez ustawienia w e-sklepie
- Pomoc techniczna – w przypadku trudnego problemu możesz skontaktować się z Upgates bezpośrednio w dni powszednie od 8:00 do 16:00
- Kontakt telefoniczny – klasyczne połączenie ze wsparciem
Oprócz tych mediów masz również dostęp do różnych przewodników wideo, wskazówek, a nawet porad dotyczących aktualizacji.
Aktualizacje a konkurencja
Upgates to bardzo silny przeciwnik w porównaniu z konkurencyjnymi platformami i dość trudno ocenić, które z rozwiązań e-commerce jest najlepsze:
- Shoptet – jako popularna platforma e-sklepów oferuje doskonały UX w bardzo zbliżonych cenach do Upgates (dodatkowo Shoptet oferuje kilka szablonów więcej niż Upgates). W tym przypadku ważne jest, aby sprawdzić, czy czujesz się komfortowo z prostszym interfejsem dla początkujących (Shoptet) lub czy potrzebujesz kompleksowego rozwiązania przeznaczonego dla dużego e-sklepu (Upgates)
- Eshop-rychlo – w porównaniu do Upgates mam nieco niższe plany cenowe, co może zniechęcić niektóre osoby do zakupu planu w Upgates. Dodatkowo, jeśli chodzi o wygląd, Eshop szybko oferuje ponad 25 responsywnych szablonów.
Instrukcja jak stworzyć e-sklep poprzez Upgates
Jeśli chcesz wypróbować tę platformę przed zakupem, procedura tworzenia sklepu internetowego jest bardzo prosta – przejdź do strony głównej Aktualizacji i kliknij przycisk „ Utwórz e-sklep ”.
Następnie pojawi się okno, w którym po prostu wpiszesz nazwę swojego e-sklepu i e-mail rejestracyjny:
Po rejestracji przejdziesz do strony, na której będziesz musiał uzupełnić podstawowe dane o Tobie i Twoim e-sklepie (takie jak nazwa e-sklepu, język, hasło, dane kontaktowe itp.):
Po uzupełnieniu danych będziesz mógł po raz pierwszy zalogować się do swojego konta i menu administracyjnego:
W menu administracyjnym będziesz mieć wszystko na temat swojego e-sklepu – od codziennego przeglądu zamówień, sprzedaży itp. aż do menu z produktami, ustawieniami, marketingiem itp.
Przyjrzyjmy się kilku ważnym elementom i ustawieniom, których będziesz potrzebować, rozpoczynając swój pierwszy e-sklep.
1. Ustawienia podstawowe
W przeglądzie administracyjnym kliknij pozycję ” Ustawienia ” w menu po lewej stronie – spowoduje to przejście do podstawowych ustawień Twojego e-sklepu.
W tej sekcji będziesz mógł pobawić się kilkoma ważnymi rzeczami, takimi jak:
- Ciasteczka
- faktura VAT
- Znaki wodne
- Języki
- Waluty
W przypadku zamówień w tej sekcji będziesz mógł zająć się płatnościami i fakturowaniem oraz statusem zamówienia i wysyłką.
Ponadto będziesz mógł ustawić dane o produktach, kategoriach lub niektórych informacjach dla klientów itp.
2. Wygląd i szablon
Wybierając i tworząc projekt dla swojej strony internetowej, przejdź do menu po lewej stronie w oknie administracyjnym i kliknij pozycję ” Grafika ” – stamtąd możesz przejść do sekcji „Projektant”, gdzie ustawisz wygląd swojego sklep internetowy:
Gdy uruchomisz to narzędzie po raz pierwszy, zobaczysz okno powitalne/pomoc z filmem – po jego kliknięciu przejdziesz do gotowej grafiki.
Tutaj możesz wybrać szablon, który najbardziej Ci się podoba i rozpocząć jego edycję:
Edycja szablonu w module Designer jest bardzo prosta i intuicyjna dla użytkownika – wystarczy wybrać dowolny blok z szablonu i edytować go klikając.
Po utworzeniu własnego szablonu po prostu kliknij przycisk „ ZAPISZ ” w lewym dolnym rogu, a szablon będzie gotowy!
3. Ustawienia produktu
Możesz uzyskać dostęp do ustawień produktu w Aktualizacjach w podobny sposób do ustawień szablonu – w menu po lewej stronie kliknij pozycję ” Produkty ” – zobaczysz ogólny przegląd produktów:
Jeśli chcesz dodać nowy produkt, po prostu kliknij przycisk „NOWY” po prawej stronie ekranu.
W nowym oknie możesz następnie uzupełnić wszystkie niezbędne informacje o produkcie (takie jak nazwa, producent, stan, EAN, opis produktu itp.) – na koniec kliknij przycisk „ ZAPISZ ”:
4. Marketing internetowy
W menu głównym na stronie administracyjnej masz również dostęp do pełnego zarządzania marketingiem online.
W ramach Upgates masz możliwość ustalenia różnych aspektów promocji swojego e-sklepu, takich jak:
- Marketing e-mailowy
- Rabaty i kupony
- Ocena i recenzje
- SEO i sieci społecznościowe
- Pies obronny
- … i wiele więcej
W przypadku SEO masz do dyspozycji podstawową optymalizację swoich produktów pod kątem przeglądarek internetowych (np. optymalizację tytułów, opisów, nagłówków, kategorii i adresów URL), ale także techniczne aspekty SEO, takie jak mapa strony czy ustawienia w robots.txt
5. Przejście do wersji ostrej
Jeśli zdecydujesz, że chcesz uruchomić swój e-sklep „na żywo” i faktycznie zacząć z niego korzystać, najpierw musisz uzupełnić dane rozliczeniowe wraz z kilkoma innymi informacjami.
W sekcji „ Moje konto ” w menu administracyjnym przejdź do pozycji „ Portfel i finalizacja ”:
Wypełnij informacje rozliczeniowe w tej sekcji i wybierz odpowiednią taryfę:
Następnie doładuj swój portfel i przejdź do ustawień domeny. Po wykonaniu wszystkich niezbędnych kroków będziesz mógł zacząć korzystać ze swojego e-sklepu na serio.
Wskazówka: Nie zapominaj, że w razie problemów lub niejasności zawsze masz pomoc do dostępnych przedmiotów, gdzie poznasz szczegóły sekcji Ulepszenia.
Przegląd aktualizacji – ocena końcowa
Upgates to w zasadzie najlepsza platforma e-commerce, która będzie pasować w szczególności do średnich i większych sklepów internetowych.
Dzięki unikalnym funkcjom i możliwości dostosowania serwisu w określonych okolicznościach, można go polecić szczególnie profesjonalnym marketerom, czyli w skrócie przedsiębiorcom, którzy poważnie podchodzą do swojego e-sklepu.
Jednocześnie jednak może być nieco trudniejszą platformą dla zupełnie początkujących, ponieważ jej interfejs UX nie jest do końca przyjazny.
Jeśli chodzi o cennik Upgates – w zasadzie może konkurować z innymi rozwiązaniami e-sklepu, takimi jak Shoptet.
Choć Upgates jest kilka euro droższy, swoją cenę rekompensuje profesjonalnym podejściem i akcesoriami.
Być może jedynym drobnym minusem, który, miejmy nadzieję, zostanie rozwiązany w przyszłości, jest sam wygląd interfejsu – w porównaniu do Shoptet czy Shopify wygląda zbyt technicznie, prawie jak statek kosmiczny – czego początkujący przedsiębiorca mógłby się trochę bać: )
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny? Wesprzyj mnie jego udostępnianiem. 👍