Dość często spotykamy się z wyskakującymi okienkami. Zdarza się, że jeszcze nawet nie rozglądamy się po stronie, nie mamy czasu zobaczyć, co może nas zainteresować i nagle wyskakujące okienko. Przytłoczy nas nieprzygotowanych i nierzadko staje się powodem naszego wyjazdu.
W najlepszym przypadku możemy mieć czas na przyjrzenie się przynajmniej części treści. Wyskakujące okienko pojawi się po kilku sekundach i zmusi naszą uwagę.
Więc czy umieścić wyskakujące okienko na naszej stronie? Nadal nie chcemy przeszkadzać odwiedzającym naszą stronę. Jednak nic nie jest po prostu czarno-białe, a wyskakujące okienka wcale nie muszą być takie złe. Stosowane właściwie mogą być skuteczne i pomocne.
Pokażemy Ci 5 wyskakujących okienek i skupimy się na ich prawidłowym użyciu.
Spis treści
Wyskakujące okienko wpisu
Wyskakujące okienko wpisu jest jednym z najczęstszych typów wyskakujących okienek. Zostanie on wyświetlony odwiedzającemu zaraz po załadowaniu strony. To wyskakujące okienko może być naprawdę denerwujące. W praktyce oznacza to, że odwiedzający nie dostanie się do żadnych treści na stronie, chyba że zareaguje na wyskakujące okienko.
Nawet takie wyskakujące okienko może być używane poprawnie. Jeśli oferujemy ekskluzywność, rabat, promocję, coś wyjątkowego, często ograniczonego w czasie. W takim przypadku może to być sposób na prawidłowe użycie wyskakującego okienka.
Przewiń wyskakujące okienko
Scroll Pop-up to świetny typ wyskakującego okienka, który jest często używany zwłaszcza w przypadku blogów. Działa poprzez pokazanie odwiedzającemu dopiero po przeczytaniu lub „przewinięciu” (około 70% tekstu). Ponieważ odwiedzający przeczytał prawie cały post, możemy być mniej lub bardziej pewni, że treść go zainteresowała. Jeśli wtedy zobaczy wyskakujące okienko, na pewno będzie to miało sens i przyniesie pozytywny efekt. Nie będzie niepokoił gościa, ale zaoferuje mu coś, co doceni.
Kliknij wyskakujące okienko
Ten typ wyskakującego okienka jest aktywowany przez określoną aktywność na stronie, klikając łącze, obraz lub słowo.
Dobrym pomysłem jest umieszczenie go na końcu ebooka o tym samym lub podobnym temacie.
Wyskakujące okienko czasowe
Wyskakujące okienka czasowe należą do tych wyskakujących okienek, które nie szokują od razu odwiedzających witrynę. Czasowe wyskakujące okienka pojawiają się dopiero po spędzeniu przez użytkownika witryny trochę czasu. Ten czas jest najczęściej ustawiany na około 10, 20 lub 30 sekund po kliknięciu przez użytkownika na stronę. W tym czasie odwiedzający ma przestrzeń, aby zapoznać się z treścią strony, która go zainteresowała. Po tym czasie, dzięki wyskakującemu okienku czasowemu, otrzyma możliwość otrzymywania np. regularnego newslettera z nowościami i ciekawymi informacjami.
Zamknij wyskakujące okienko
Przeciwieństwem wyskakującego okienka Wejście jest wyskakujące okienko Wyjście. Zostanie to wyświetlone odwiedzającemu, jeśli chce opuścić witrynę. To znaczy, gdy ma kliknąć „wstecz” lub „wyjdź”. W tym momencie zostanie zgłoszone słowo. Często na przykład pytanie, czy użytkownik jest pewien, że chce opuścić witrynę.
Znowu odwiedzający musi otrzymać okazyjną ofertę, rabat itp. i przekonany, że nie chce opuszczać strony i chce z niej skorzystać.
Możesz skonfigurować wyskakujące okienka za pomocą kilku modułów. Spróbuj na przykład unpop lub Bloom . Wyskakujące okienka to nie tylko zło. Jeśli nauczymy się z nich właściwie korzystać, nie będą przeszkadzać odwiedzającym, ale zaoferują im korzystne możliwości, które ich zadowolą i pomogą zwiększyć sprzedaż i konwersje.
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny? Wesprzyj mnie jego udostępnianiem. 👍