Wielu użytkowników WordPress nie ma zaplecza technicznego do rozwiązywania problemów z błędami kodu programistycznego. Jednak po samej instalacji przyszłość serwisu jest całkowicie w ich rękach, ponieważ zapewnia solidny zestaw narzędzi do edycji treści, który obejmuje manipulację tekstem, różnymi mediami, a także ich układem. Dlatego ważne jest również, aby interfejs użytkownika był prosty i przejrzysty, aby zapewnić bezproblemową obsługę (w skrócie UX ). Z mojego doświadczenia wynika, że WordPress jest również liderem w tej dziedzinie, ale niektóre kontrolki są nadal tak niefortunnie umieszczone z powodów historycznych lub innych, że przeciętny użytkownik często ma problem z ich znalezieniem.
To nie jest błąd, to jest funkcja!
W tej nietechnicznej części naszej serii przyjrzymy się tym wadom piękna UX.
Jak sugeruje wstęp, w tym przypadku nie są to błędy systemowe z technicznego punktu widzenia, ale raczej z punktu widzenia projektowania UX. Niektórzy mogą twierdzić, że jest to kwestia opinii, ale doświadczenia z prawdziwymi użytkownikami wskazują na kilka powtarzających się problemów.
Spis treści
Wyłącz komentarze do artykułów i witryn
Pozycja „Komentarze” w menu głównym interfejsu administratora służy do administrowania określonymi komentarzami. Tutaj znajdziesz ich przegląd, usuwanie lub modyfikację. Ponadto wielu użytkowników zna menu Ustawienia – Dyskusja, w którym użytkownicy mogą zarządzać wyglądem komentarzy, a także ich globalnym włączaniem lub wyłączaniem. Ale co, jeśli chcemy tylko zezwolić lub zabronić komentarzy w artykule lub stronie? Opis, który można znaleźć w menu Dyskusja, wyraźnie mówi o takiej możliwości. Jednak wielu użytkowników ma problemy ze znalezieniem tego ustawienia. Trzeba by go poszukać w zaawansowanych ustawieniach poszczególnych artykułów w menu Edytuj post, jest on dostępny tylko w funkcji Szybka edycja na stronie z listą artykułów.
Usuwanie standardowej kategorii „Bez kategorii”
Często może zajść potrzeba sporządzenia listy kategorii w witrynie, zwłaszcza w celu dodatkowej orientacji dla odwiedzających, takiej jak widżet paska bocznego. Ale co z predefiniowaną kategorią „Bez kategorii”, której wiele osób zapomina od razu zmienić nazwę, nawet jeśli w ogóle jej nie używa? Nie można usunąć, czy na zawsze „zepsuję” listę kategorii? Rozwiązanie jest proste – tę kategorię również można usunąć, ale tylko wtedy, gdy ustawiona jest inna domyślna kategoria, do której będą należeć. Jednak tego ustawienia nie znajdziemy w menu artykułów/kategorii tam, gdzie możemy się tego spodziewać, ale w ustawieniach pisania. Po prostu zaznacz inną kategorię jako domyślną i voila, kategoria „Bez kategorii” może zostać natychmiast usunięta.
Przycinaj obrazy i sformatuj je
WordPress to bardzo odpowiednia platforma do łatwej integracji mediów, takich jak obrazy. Po prostu kliknij Media i możesz z radością przesyłać obrazy i wstawiać je prawie wszędzie. Przy odrobinie wysiłku możesz jednocześnie dostosować te obrazy do swoich upodobań, przycinając i zmniejszając. Jednak nie zobaczymy tego menu edycji bezpośrednio podczas wstawiania obrazu do artykułu lub strony, musisz „wstępnie przygotować” obraz w innym menu, do którego masz dostęp tylko za pośrednictwem biblioteki multimediów. Wystarczy wyszukać swój obraz, kliknąć przycisk edycji , na następnym ekranie ponownie edytować obraz i możemy go przyciąć: przeciągnij odpowiedni widok myszą i kliknij przycisk[img] całkiem w lewym górnym rogu tuż nad obrazem , chociaż kilku użytkowników bezskutecznie klika przycisk Zapisz . Jeśli nie podoba ci się nowy rzutnia, możesz cofnąć swoją akcję, klikając przycisk Anuluj , w przeciwnym razie możesz zapisać rzutnię. Wszystkie inne zastosowania tego medium będą działać z tym nowym widokiem. Jeśli potrzebujesz innej rzutni, tę czynność można również cofnąć — w tym samym menu, klikając opcję Przywróć oryginalny obraz .
Podobnie, użytkownik może być zdezorientowany formatowaniem obrazów i ich rozmiarem w menu podczas wklejania do tekstu. To menu jest dostępne po wstawieniu obrazu do edytora poprzez kliknięcie przycisku w lewym górnym rogu obrazu. [img] Zapewnia między innymi możliwość zmniejszenia obrazu np. do 60% jego rozmiaru. Jednak po zapisaniu zmian, a następnie zmianie rozmiaru w ten sposób, skala nie jest zachowana, ale obraz zaktualizowany w ten sposób ponownie ma wyimaginowane 100 procent. Niektórym może się spodobać ta procedura, podczas gdy inni wolą przywrócić obraz do jego oryginalnego rozmiaru przed edycją — ta opcja jest dostępna w zaawansowanych ustawieniach edycji obrazu.
Czy zauważyłeś, że WordPress zapewnia do trzech różnych poziomów edycji obrazu?
– Pierwszy poziom jest bezpośrednio podczas przesyłania i importowania obrazu, kiedy WordPress generuje oddzielne pliki zgodnie z ustawionymi rozmiarami (konfigurowalne w menu Ustawienia / Media).
Drugi poziom to zmniejszanie, obracanie lub kadrowanie w bibliotece multimediów i
– trzeci poziom to menu już załadowanych mediów.
Każdy z tych poziomów pozwala na inny rodzaj regulacji – 1. Globalne edycje wszystkich importowanych obrazów 2. edycja nośnika (obrazu) do wszystkich jego zastosowań i wreszcie 3. edycje dla konkretnego wystąpienia – na przykład pojawienie się obrazu w artykule. Kiedy użytkownik jest świadomy tej logiki, ma w ręku naprawdę potężne narzędzie do manipulacji mediami, które pozwala mu dokonywać masowych i ogólnych, a także konkretnych i konkretnych korekt.
Jednocześnie jednak system ten jest nieco zaśmiecony kilkoma edytorami graficznymi, które nie są do końca intuicyjnie dostępne (np. konieczność ponownego otwarcia obrazu przez menu/media, mimo że inne menu wyświetli się zaraz po zaimportowaniu )
Niechciane spacje między akapitami w tekstach
Być może już Ci się to przytrafiło: starannie przygotowujesz artykuł (na przykład w dokumencie MS Word lub bezpośrednio w edytorze artykułów WordPress ), upewniając się, że każdy akapit znajduje się w logicznej odległości zgodnie ze strukturą artykułu. Jednak po (skopiowaniu i) zapisaniu artykułu wynik w ogóle nie odpowiada twoim pomysłom: wiersze są dziwnie zdecydowane, gdzieś nie ma separacji akapitów, gdzieś są puste wiersze. Wynika to z faktu, że edytor WordPress posiada automatyczne formatowanie zwane wpautop, który konwertuje podwójne wcięcia wierszy („enters”) na akapity html (< P> …< / P> ). Rezultat tego automatycznego formatowania jest czasami niezauważalny, ale w zależności od motywu (i związanego z nim stylu) może powodować powyższe problemy. Ten problem nie jest łatwy do rozwiązania za pomocą jakichkolwiek ustawień w jądrze WordPress , ale można go ominąć za pomocą niektórych modułów, które bezpośrednio go dotyczą. Należą do nich na przykład PS Wyłącz automatyczne formatowanie lub No WPautop .
Podobne problemy, jakie mogą mieć użytkownicy WordPress , są zrozumiałą konsekwencją ciągłego rozwoju w duchu Open-Source. Żaden programista nie jest w stanie całkowicie zaprojektować podobnie złożonego systemu od podstaw, więc niektóre funkcje mogą na chwilę „wystać” z ogólnej filozofii projektowania, tylko po to, by lepiej zintegrować je z następną, nowszą wersją WordPress .
Samo wystąpienie podobnych problemów z interfejsem użytkownika (interfejsem użytkownika) nie jest więc błędem w prawdziwym tego słowa znaczeniu – ale musimy postarać się wymyślić sugestie, które mogą jeszcze przesunąć ten stan w kierunku lepszej integracji. Jednocześnie programiści systemów mogą uznać za wygodne przestrzeganie pewnych jasno określonych zasad projektowania, które mogą pomóc odróżnić rzeczywiste problemy UX od subiektywnych preferencji.
Wniosek
Jako użytkownik CMS WordPress masz podobne lub zupełnie inne problemy, gdy funkcje systemu nie są ułożone tak, jak byś chciał?
Czy kiedykolwiek znalazłeś proste rozwiązanie swoich długotrwałych problemów bezpośrednio w ustawieniach WordPress ?
Napisz do nas o swoim doświadczeniu.
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny? Wesprzyj mnie jego udostępnianiem. 👍