Mamy tu nowy rok i z tej okazji postanowiłam napisać artykuł, w którym podsumuję najważniejsze wskazówki dotyczące dobrego i skutecznego SEO.
Najpierw krótko wyjaśnimy, o czym będziemy rozmawiać w tym poście. SEO, Search Engine Optimization lub Search Engine Optimization, to jedna z najskuteczniejszych form reklamy w dziedzinie marketingu internetowego. Jeśli zastanowimy się przez chwilę nad definicjami, możemy również stwierdzić, że SEO „ to zestaw technik, których używamy do poprawy automatycznego indeksowania witryny w wyszukiwarkach internetowych”. Ma na celu poprawę rankingów w wyszukiwarkach. W naszym przypadku w wynikach wyszukiwania Google. Ta wyszukiwarka jest najczęściej używana w naszych szerokościach geograficznych. Zostawmy lekcje w ten sposób i przejdźmy do prostszego sformułowania. Pozycjonowanie to zestaw działań, które pomogą nam umieścić naszą witrynę na szczycie wyszukiwarek. W skrócie.
Pozycjonowanie to jedna z form marketingu, za którą nie musisz płacić. Teoretycznie. Tylko jeśli wiesz, jak to zrobić. Jeśli ktoś powie Ci, że może zagwarantować Ci pierwsze miejsce w poszukiwaniu „dobrej ceny”, prawdopodobnie obiecał to oprócz Ciebie 20 innym osobom. Nikt nie zna dokładnie algorytmów Google, które określają, która strona znajdzie się na górze. Możemy tylko próbować założyć, że. Google regularnie aktualizuje swój algorytm filtrowania spamu w celu poprawy ogólnej jakości wyszukiwania i zapewnienia wysokiej jakości i trafnej zawartości naszej witryny.
Od 2011 roku Google poczynił ogromne postępy w sprawdzaniu witryn internetowych i zwiększaniu poziomu wyszukiwania wyszukiwanych haseł. Zaczął karać witryny o słabej treści i wysokim współczynniku treści reklam. W 2012 r. rzucił światło na nieistotne linki zwrotne. Rok 2015 to aktualizacja wyszukiwarki mobilnej i wyszukiwania lokalnego.
Przyjrzyjmy się konkretnym miarom SEO
1.) Szybkość strony
Szybkość ładowania strony jest bardzo ważnym czynnikiem SEO. Twoja strona powinna załadować się średnio w ciągu 2-3 sekund. W przeciwnym razie może to spowodować niedogodności związane z negatywnym doświadczeniem użytkownika. Oznacza to, że użytkownik zamknie Twoją stronę, zanim jeszcze się załaduje. Możesz przyspieszyć ładowanie strony m.in. usuwając moduły, których nie używasz lub kompresując obrazy. Dużo może Ci też pomóc moduł pamięci podręcznej , który stworzy kopię strony, na której ładowane są tylko najpotrzebniejsze części, skracając w ten sposób czas ładowania.
2.) Słowa kluczowe
Używaj słów kluczowych naturalnie i swobodnie. Algorytm Google jest bardzo inteligentny. Rozumie nie tylko słowa kluczowe, ale i całe frazy. Dlatego staraj się używać słów kluczowych w taki sposób, aby cała treść wyglądała ciekawie i użytecznie. Nikt nie chce czytać pustych słów.
3.) Odpowiednia treść
Zapewnij odwiedzającym wartościowe i interesujące treści. Ponieważ treść jest powodem, dla którego ludzie szukają Twojej witryny. Z treściami wysokiej jakości idzie w parze wyższy ruch, a co za tym idzie wyższe pozycje w wyszukiwarkach. Trzymaj się obrazu i odpowiadaj na aktualne tematy.
4.) Sieci społecznościowe
Aktywna prezentacja i udział w sieciach społecznościowych pomogą Ci połączyć się z odbiorcami i utrzymać z nimi regularną komunikację.
5.) Linki zwrotne
Linkbuilding jest ściśle związany z backlinkami, które należą do tzw SEO poza witryną. Tworząc linki zwrotne, pamiętaj, że powinny one być trafne. Nie próbuj nakłaniać Google do tworzenia linków zwrotnych, które nie odnoszą się do treści i tematu.
6.) Ustaw swoje permalines
Permalink może przybierać różne formy. Na przykład: http://mojawitryna/efksfnsfne6768Hjjj lub http://mojawitryna/wprowadzenie. Prawdopodobnie zgodzimy się, że druga opcja jest bardziej atrakcyjna wizualnie. Ustawiasz perma w następujący sposób:
dashboard → ustawienia → permalinki / permalinki
Pamiętaj, że nie powinieneś zmieniać permaline. Gdy link jest aktywny w witrynie lub sieci społecznościowej, jeśli go zmienisz, nie będzie działać i możesz stracić ruch.
7.) Rozmiar obrazu
Obrazy, które są zbyt duże, mogą być jedną z przyczyn powolnego wczytywania strony. Idealny rozmiar to około 30 – 90 kB. Oczywiście po zmianie rozmiaru obrazu sprawdź, jak wygląda i czy jego jakość zbytnio nie spadła.
8.) Tytuł obrazu
Spróbuj nazwać swoje zdjęcia. Użyj w opisie słów kluczowych, które przechwytują to, co znajduje się na obrazie. Dzięki temu opisowi Twoje obrazy pojawią się również w wyszukiwarce grafiki Google.
9.) Wyróżnij się
W końcu myślę, że najważniejsza rzecz. Jak głosi motto jednej z kampanii Apple, „myśl inaczej” lub myśl inaczej. Spójrz na to pod innym kątem. Pamiętaj, że dobrze jest mieć zarówno wielbicieli, jak i krytyków. Jeśli spróbujesz zadowolić wszystkich, w końcu nikogo nie zadowolisz 🙂
Nie chcę mówić, że SEO jest najważniejszą czynnością marketingową, ale nie chcę też kwestionować jej wagi. Przede wszystkim ważne jest, aby dać odbiorcom docelowym to, czego chcą i chcą. Sukces zależy nie tylko od dobrego SEO, ale także od wrażeń wizualnych. Samo SEO musi być stale rozwijane. To nie jest jednorazowa sprawa. Jest to długotrwały proces, który, jeśli zostanie dobrze wykonany, ostatecznie przyniesie zbiory ze wszystkich plonów. A w końcu przekonasz się, że wysiłek i uczciwa praca przyniosły owoce, czyli upragnione wysokie szczeble.
Mam nadzieję, że dzisiejszy artykuł Cię zainspirował i zmotywował 🙂
A co z Tobą i SEO? Znasz to, czy czujesz, że nadal jest to dla Ciebie wielka niewiadoma? Podziel się swoimi spostrzeżeniami w komentarzach poniżej 🙂
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny? Wesprzyj mnie jego udostępnianiem. 👍