Dzięki suwakom to jak wyskakujące okienka lub płatna reklama. Albo nie masz nic przeciwko, ignorujesz ją, albo przeszkadza ci i jej nienawidzisz. Nie ma znaczenia, do której kategorii należysz, w każdym razie pop-up, płatna reklama, a także slidery nie da się całkowicie uniknąć. Nie chodzi tylko o to. Spójrzmy prawdzie w oczy, one po prostu działają do pewnego stopnia. Wyskakujące okienka, slajdy i reklamy mają przyciągnąć naszą uwagę.
https://youtu.be/3_X2v9vMpP0
Slajder to pierwsza rzecz, która przyciąga użytkownika do Twojej witryny. Jego celem jest, oprócz wrażeń wizualnych, kliknięcie przez użytkownika slajdu. Problem polega jednak na tym, że osoby odwiedzające slajdy w większości przypadków ignorują.
Erik Runyon, dyrektor techniczny ds. komunikacji marketingowej na Uniwersytecie Notre Dame, stwierdził w swojej ankiecie , że tylko 1% odwiedzających wchodzi na slajd. Z tego odsetka do 84% i tak klika pierwszy obraz.
Zastanawiać się dlaczego? Możemy pokazać narciarzowi więcej informacji. Odwróćmy sześcian i spójrzmy na sytuację z drugiej strony.
Ekspert i naukowiec Thijs de Valk mówi w jednym ze swoich artykułów: „Po prostu posiadanie suwaka w sieci spowoduje niższą sprzedaż. Suwak zabija rankingi i konwersje!”
Jednym z niejasnych aspektów slajdów jest to, że mają one negatywny wpływ na współczynnik konwersji, ranking w wyszukiwarkach, a także wrażenia użytkownika.
Mogą również spowodować, że Twoja strona będzie ładować się wolniej niż powinna.
Zdarza się też, że slajdy nie działają poprawnie i nie są wystarczająco czułe, co objawia się podczas przeglądania sieci na urządzeniu mobilnym.
Trendem w 2015 roku było zastępowanie slajdów obrazami o pełnej szerokości i pełnostronicowymi.
Ostatnio tzw Układ w stylu siatki. Przykładem tego projektu jest strona internetowa klasy Public.
Klasa publiczna – kreatywny e-sklep z siedzibą w Sztokholmie, Szwecja. Zespół, który stworzył stronę wraz z założycielami e-sklepu zbudował układ w stylu siatki, który oczaruje nas już na stronie głównej. Całość dopełniają imponujące obrazy i różnorodność kolorów. Odwiedzenie tej strony staje się przeżyciem. Całkowicie mnie oczarował 🙂
Zobacz inną alternatywę dla slajdów.
wordpress.com — doskonały przykład na to, jak strona internetowa może używać obrazu dokładnie tak, jak powinna. Obraz wysokiej jakości, wyraźne i wyraźne wezwanie do działania. Obraz dominuje i przyciąga uwagę. Osiągnął dokładnie to, czego od niego oczekiwano.
Ale nie chcę całkowicie przeklinać suwaków. Jest też kilka opcji, które nie są takie złe i warte wypróbowania.
Meta suwak
Z ponad 600 000 pobrań Meta Slider jest jednym z najpopularniejszych modułów. Oferuje 4 slidery jQuery – Nivo Slider, Coin Slider, Flex Slider i Responsive Slides. Każdy slajd ma swoje własne efekty oraz kilka jaśniejszych i ciemniejszych opcji wizualnych. Dodanie go jest bardzo proste. Istnieje nawet samouczek wideo na wordpress.org. Meta Slider oferuje również wersję Pro, z której można korzystać za 19 USD rocznie.
Soliloquy Lite
Soliloquy Lite ma ponad 90 000 pobrań. Jest szczególnie popularny ze względu na prostą konfigurację. Wszystko, co musisz zrobić, to chwycić i przenieść obraz na nowy slajd i dostosować go. Jak chcesz, żeby wyglądała, jakie ma mieć wymiary, przejścia i szybkość. Podobnie jak w przypadku innych modułów, skopiuj i wklej krótki kod na stronę, na której ma się pojawić slajd. Soliloquy Lite oferuje również wersję Pro z kilkoma ulepszonymi funkcjami.
Suwak cyklonu
Cyclone Slider to kolejny łatwy w konfiguracji moduł, który ma ponad 70 000 pobrań. Wyświetla slajd z kilkoma podstawowymi ustawieniami, takimi jak rozmiar lub prędkość. Oprócz wersji darmowej można również pobrać ulepszoną wersję płatną, która umożliwia np. eksport i import pomiędzy szablonami.
Jaka jest twoja opinia na temat slajdów? Wolisz zdjęcia na swojej stronie niż slajdy?
Podziel się z nami swoją opinią w komentarzach 🙂