Jak wygląda dobry projekt UX w praktyce?

Niedawno pisałem o UX i UI w artykule UX i UI to nie tylko szyfry. Odkryj, co się za nimi kryje. W tym artykule dowiedziałeś się, co oznaczają skróty UX i UI oraz jak one działają. Jednak zastosowanie tych podstaw w praktyce może być trudniejsze. Dziś omówimy UX i UI na konkretnych przykładach z praktyki. Na pierwszy rzut oka może to zabrzmieć dziwnie, ale o UX i UI możemy się wiele dowiedzieć dzięki stronom internetowym biur podróży czy rezerwacji. To świetne zasoby do poszerzania wiedzy na temat projektowania UX.

Wybierając odpowiednią destynację, hotel i ogólne planowanie podróży, ważne będzie obserwowanie, jak pracujesz ze stroną internetową. Czy orientacja na takiej stronie jest dla Ciebie logiczna? Nie denerwujesz się tym i nie chcesz opuszczać strony? Wszystkie Twoje reakcje są cechami charakterystycznymi skuteczności projektowania UX.

W tym artykule nauczysz się 7 lekcji na temat tworzenia lepszego doświadczenia użytkownika lub, jeśli chcesz, lepszego „doświadczenia użytkownika”.

Ale najpierw przejrzyjmy krótko, czego dowiedzieliśmy się z poprzedniego artykułu. Krótko mówiąc, interfejs użytkownika mówi o tym, jak łatwo możesz poruszać się po witrynie, jak szybko możesz znaleźć to, czego potrzebujesz i jak bardzo jesteś zadowolony z ogólnego działania witryny. UI to zestaw różnych elementów wizualnych, takich jak menu, ikony, przyciski…

Wyobraź sobie zupę będącą treścią Twojej witryny. UI to łyżka, którą jesz zupę, a UX to, czy lubisz jedzenie, czy nie. Tak to działa.

UX to wszystko, co wpływa na doświadczenie użytkownika. Czy pozytywne czy negatywne. Pozytywny UX jest kluczem do podjęcia decyzji, czy klient pozostanie na Twojej stronie, czy ją opuści.

Przyjrzyj się konkretnym przykładom dobrego UX i nie bój się czerpać z nich inspiracji.

1. Zaczaruj klienta na początku

Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Jeśli pierwsze kroki nowego użytkownika prowadzą do strony głównej, to, co dzieje się dalej, ma dwa możliwe scenariusze. Albo twoja strona główna nie zainteresuje użytkownika i odchodzi, albo zwraca większą uwagę na twoją witrynę. Bez wątpienia chcesz osiągnąć opcję numer 2. W jaki sposób? Niezbędne jest zaoferowanie użytkownikowi strony głównej o atrakcyjnej treści i formie.

Snímka obrazovky 2015-11-12 o 20.15.05

Jako dobry przykład podam booking.com . Strona dokładnie wie, czego chce użytkownik. Spójrz na to z większej odległości. Odpowie na podstawowe pytanie. Czego klient chce na takiej stronie? Odpowiedź jest jasna. Chce zobaczyć opcje, które oferujesz, łatwo i tak szybko, jak to możliwe. Żółte pola po lewej stronie dają jasną odpowiedź na to pytanie. Zdjęcia po prawej to idealna inspiracja. Idealne połączenie designu i funkcjonalności. Daję 8 punktów UX na 10.

2. Przejrzysta i zrozumiała nawigacja

Jeśli chcesz, aby użytkownicy pozostali w Twojej witrynie dłużej, utwórz dla nich łatwe do zrozumienia menu i intuicyjną nawigację w witrynie.

Snímka obrazovky 2015-11-12 o 20.18.36

Przykładem doskonałej nawigacji jest serwis TimeOut , przewodnik po życiu kulturalnym w miastach na całym świecie. Powód? Idealnie przejrzyste menu, opcje, w których się nie zgubisz oraz maksymalna intuicyjna nawigacja po stronie. Każdy element na stronie zawiera przejrzysty i bardzo dobrze zaprojektowany projekt UX. Dostałam TOP 20, jasne kategorie, ciekawe i niebanalne wskazówki dotyczące zwiedzania… Po prostu zupełnie inny poziom. Daję 9 na 10 punktów UX.

3. Zdjęcia wysokiej jakości

Zdjęcia niskiej jakości lub zdjęcia z banku zdjęć, które widziałeś już na co najmniej 10 innych stronach internetowych Nie bardzo polecam. Używaj obrazów, które wywołują w użytkownikach emocje. Podoba mi się sposób, w jaki podszedł do tego serwis TripAdvisor .

Snímka obrazovky 2015-11-12 o 20.22.43

Na przykład publikują na swojej stronie internetowej zdjęcia z restauracji, które są im przesyłane przez samych klientów. Te zdjęcia są naprawdę ciekawe, bardzo ładne i wyjątkowo wyjątkowe. Często są lepsze od profesjonalnych zdjęć robionych przez fotografa, który płaci za restaurację. Oczywiście nie chcę powiedzieć, że profesjonalne zdjęcia to nic. Z drugiej strony nie musi być źle spróbować czegoś innego. TripAdvisor postawiło na dobrą kartę. W tym przypadku daję 7 punktów UX na 10.

4. Ujawniona tożsamość komentujących

Zatrzymaj anonimowy komentarz! Zezwalaj użytkownikom na tworzenie własnej tożsamości w Twojej witrynie. Zobacz, jak działa wspomniana wyżej witryna TripAdvisor . Wykorzystuje siłę osobistych historii i doświadczeń użytkowników, którzy podpisują swoją recenzję. Zaletą jest to, że możliwe jest również wyświetlenie wszystkich komentarzy lub recenzji jednego użytkownika. Czujesz więc, że opinia pochodzi od prawdziwej osoby, a nie od anonimowej, a nawet z jakiegoś fałszywego, fikcyjnego konta. 7 punktów UX na 10.

5. Postępuj zgodnie z hasłem KISS – zachowaj prostotę, głupio

Jeśli nie słyszałeś jeszcze o metodzie KISS, oznacza to „utrzymaj wszystko proste”. KISS mówi, że system działa lepiej, jeśli nie komplikujesz go niepotrzebnie. Dlatego skup się głównie na istotnych informacjach i trzymaj się hasła, mniej czasem znaczy więcej. Tę zasadę doskonale oddaje serwis Lonely Planet .

Snímka obrazovky 2015-11-12 o 20.25.01

Najważniejsze tematy masz przed oczami w postaci bardzo atrakcyjnych zapowiedzi. Ponadto miniatury służą również jako nawigacja na stronie. Strona jest oczywiście responsywna, a miniatury wyglądają jak ikony aplikacji na Twoim urządzeniu mobilnym. Świetny! Daję 9 punktów UX na 10.

6. Prawdziwe historie

Prawdziwe historie zwiększają szansę, że użytkownicy będą bardziej identyfikować się z Twoją witryną i czuć się jej częścią. Historia, która naprawdę się wydarzyła, jest ciekawsza niż niektóre fikcyjne teksty bez sensu. Użytkownicy nie chcą czytać w kółko z powtarzającymi się frazesami. Zdecydowanie pomyśl o publikowaniu osobistych historii, referencji, różnych postów na blogu bezpośrednio od swoich klientów i użytkowników. Twoja strona będzie o wiele bardziej wartościowa.

Snímka obrazovky 2015-11-12 o 20.27.26

Zainspiruj się GoBackpacking.com . Oprócz niego historiami prawdziwych ludzi dzieli się także wspomniany już TripAdvisor. Daję 8 punktów UX na 10.

7. Produkty powiązane

Oprócz wybranej opcji pokaż użytkownikowi inne podobne opcje. Jeśli nie jesteś w 100% pewien pierwszego, zaproponuj mu kilka alternatyw. Zainspiruj się HotelTravel.com , który dodatkowo podzielił te alternatywy według czterech kryteriów. Według najlepszej oceny usługi, najlepszej oceny pokoju, lokalizacji i ogólnej wartości. Dla mnie 8 punktów UX na 10.

Snímka obrazovky 2015-11-12 o 20.29.08

Co powiesz na te wskazówki UX? Można by napisać długą serię artykułów o UX i UI. To bardzo ciekawy i zarazem wymagający temat. Zdecydowanie nie uważam się za eksperta od UX i UI. Niemniej jednak wierzę, że te praktyczne przykłady Cię zainspirowały i że ponownie dowiesz się trochę więcej o UX. A jeśli nie, to może wybrałeś przynajmniej jedno z wielu pięknych miejsc, które oferują wspomniane strony 🙂

WordPress Návod v PDF

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj