Wszystko, co musisz wiedzieć o permalinkach

Konfiguracja stałych linków jest jednym z najbardziej podstawowych ustawień domyślnych na stronie internetowej. Często jednak zapomina się o tym podstawowym ustawieniu.

Należy pamiętać, że łącze nie jest łączem stałym. Kilka dni temu (nieumyślnie) wysłuchałem fragmentu myśli nieznanego dżentelmena. Uważał, że smakołyki muszą być tylko dobre. W końcu są to gadżety wywodzące się od słowa dobry. Ale nie przyjaciele, nie muszą. Są tylko paskudne smakołyki, które źle smakują i wcale nie są dobre. Tak samo jest ze stałymi linkami. Istnieją dobre i złe trwałe linki.

Gdzie wyglądają stałe linki?
Możesz łatwo dowiedzieć się, czym jest stały link, a zatem również gdzie się znajduje. Nie wątpię, że o tym wiesz, ale powtarzanie jest matką mądrości, prawda?

Stałe linki to zatem adresy URL poszczególnych stron i artykułów. Nie zmieniają się i są nadal aktywne. Dzięki nim możesz linkować swoje treści. To znaczy, aby przenieść go dalej wśród innych ludzi.

W tym poście rzucimy trochę światła na stałe linki. Przyjrzymy się, jak działają, jak możesz zmienić ich ustawienia, zoptymalizować je pod kątem SEO i pokażemy bardziej zaawansowane ustawienia, aby strona działała tak, jak jest naprawdę.

Znamy 3 podstawowe wskazówki dotyczące stałych linków – permalinków:
UGLY permalinks: UGLY permalinks wyglądają jak stały link, którego struktura jest wstępnie ustawiona w WordPress . Jest to ciąg znaków, który identyfikuje odpowiedni identyfikator artykułu.
przykład: http: // www.chcempeknypermalink.sk /?p = 138 . Z takiej stałej struktury linków prawdopodobnie trudno będzie nam odgadnąć, co autor chciał nam przekazać w treści artykułu. Brzydkie trwałe linki charakteryzują się szyfrowaniem. Składają się głównie z cyfr i niezrozumiałych przypadkowych układów liter.

Prawie ładne trwałe linki – ALMOST DOŚĆ permalinki: Takie trwałe linki zawierają index.php , który jest umieszczony po nazwie domeny i konkretnych wskaźnikach, które odnoszą się do artykułu.
przykład: http://www.chcempeknypermalink.sk/index.php/rrrr/nn/dd/post-title/

Ładne permalinki: Takie permalinki są już powszechną częścią witryn WordPress . Możesz odróżnić ładne stałe linki od brzydkich, mając wyraźnie zidentyfikowany artykuł z ładnym stałym linkiem.
przykład: http://www.chcempeknypermalink.sk / 2016/01/08 / moj-prvy-prispevok /

Przekształcenie brzydkiego stałego linku w ładny nie jest wcale skomplikowane.
→ Ustawienia → Permalinki. Następnie wystarczy wybrać spośród oferowanych opcji stałej struktury linków i to wszystko!

settings-permalinks

Możesz wybrać jedną z kilku opcji w ustawieniach stałego łącza:

Zwykły / Domyślny: To jest „brzydki” zaszyfrowany trwały link.

Dzień i nazwa: W tym przypadku stałym linkiem będzie /rok/miesiąc/dzień/tytuł artykułu/.

Miesiąc i imię: Jest to opcja podobna do powyższej, tylko bez informacji o konkretnym dniu.

Numeryczny/numer seryjny: ta opcja zawiera tylko identyfikator artykułu z wiersza w tabeli bazy danych wp_clanky .

Nazwa posta: W tej opcji stały link będzie zawierał tylko tytuł artykułu. Ten rodzaj stałego linku jest zalecany dla większości typów stron internetowych.

Niestandardowy link bezpośredni: Ostatnia opcja umożliwia zidentyfikowanie własnej stałej struktury linków za pomocą wielu tagów dostępnych w WordPress .

WordPress udostępnia 10 znaczników struktury. Następujące 7 są najczęściej używane:
create-custom-permalinks

Pamiętaj, że jeśli chcesz skomponować własną, trwałą strukturę linków, musisz dołączyć %post_id% lub %postname% dzięki czemu możesz kierować reklamy na konkretny artykuł.

Jeśli chcesz stworzyć własną stałą strukturę linków opartą wyłącznie na identyfikatorach artykułów, wprowadź następujący tag: /% id / %postname% /

Warto również zauważyć, że możesz stworzyć własną kategorię, która będzie oddzielona od wszystkich innych. Kategoria nosi nazwę „niesklasyfikowana”.

optional

Stałe linki nie powinny mieć ładnej struktury tylko po to, by nas zadowolić. Ich struktura jest również bardzo ważna z punktu widzenia SEO. Co ciekawe, na temat SEO i stałych linków w sieci znajdujemy bardzo dużo linków z poradami i dyskusjami. Wszechwiedzący Google mówi tylko jedno – Spraw, aby adresy URL były tak łatwe i czytelne, jak to tylko możliwe dla ludzi.

Podczas wyszukiwania w Google ta wyszukiwarka dostarczy nam 4 podstawowych informacji:

1.) Imię
2.) Opis
3.) Data
4.) Permalink

Te 4 informacje pomogą użytkownikowi mniej lub bardziej szybko ocenić sytuację, aby dowiedzieć się, czy znalazł to, czego szukał.

Oznacza to, że jeśli np. mamy e-sklep, w którym sprzedajemy kawę, to nasz URL może również wyglądać tak: http://www.najlepšiakava.sk/ ?P=135/lepsiukavusinikdynepiluvdis/ lub
http://www.najlepsiakava.sk/najlepsia-kava-v-Bratyslave/ _
Druga opcja jest wyraźnie łatwiejsza do odczytania, lepiej ustrukturyzowana i lepsza pod względem optymalizacji SEO.

Na koniec dobra rada dotycząca właściwego stałego linku to:
Vytvárajte krátke URL (pod 100 znakov)P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nie ma jednego idealnego szablonu dla prawidłowej trwałej struktury linków. Każda strona jest indywidualna i, w zależności od jej tematu, treści i ogólnego zainteresowania, zależy również od struktury stałego linku. Czy Twoja strona skupia się na nowościach, nowościach ze świata marketingu? Stały link do takiej strony zdecydowanie nie powinien przegapić daty. Generalnie polecam stałe linki z informacją o dacie dla stron, które mają dużo treści (10 lub więcej artykułów tygodniowo) lub gdy data jest bardzo ważna z punktu widzenia aktualności.

Czy masz poprawnie skonfigurowane stałe linki? A może nadal używasz ustawienia domyślnego? Napisz do nas poniżej w komentarzach 🙂

WordPress Návod v PDF

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj