Jak do sieci społecznościowej? Przygotuj dobrą strategię.

10 lat temu nie przywiązywaliśmy do sieci społecznościowych takiej wagi i siły jak dzisiaj. Wszyscy już wiedzą, że stały się (prawie) istotną częścią marketingu. Na początku były wątpliwości i nieufność. Czasy się zmieniły i dziś wszystko jest inne. Pytanie nie brzmi, czy tworzyć sieci społecznościowe. Pytanie brzmi, jak sprawić, by sieci społecznościowe były najlepsze.

Chociaż znaczenie sieci społecznościowych stale rośnie, wiele firm wciąż jest zdziwionych, że wysiłek włożony w nie naprawdę się opłaca. Im szybciej zdasz sobie sprawę ze znaczenia sieci społecznościowych i samego marketingu, tym lepiej dla Ciebie. Sieci społecznościowe mogą poprawić Twoją firmę i ogólną świadomość marki. Według statystyk ponad 80% firm ma swoją stronę na Facebooku. Posiadanie strony na Facebooku to jedno, a umiejętność efektywnego i strategicznego korzystania z niej to co innego.

images

Co mogą dla Ciebie zrobić sieci społecznościowe?

1. Zdobądź nowych klientów
2. Poprawić świadomość marki
3. Zwiększ sprzedaż

Wzbudź w ludziach pragnienie swojego produktu. Ustaw dla nich lustro i zaproponuj rozwiązanie.

Będzie chciał systemu!

Określ swoje cele:

1.) Specyfikacja – im lepiej i dokładniej określisz swoje cele, tym łatwiej i wyraźniej zobaczysz, co musisz zrobić.
2.) Mierzalność – dzięki mierzalności zobaczysz swoje postępy
3.) Osiągalność – myśl realistycznie. Czy ten cel jest osiągalny? Czy jest to prawdziwe?
4.) Czas – Ile czasu będę potrzebować, aby osiągnąć ten cel?

Zdefiniuj swoją grupę docelową:

Sieci społecznościowe to świetny sposób na dotarcie do określonej grupy odbiorców. Zanim go zdobędziesz, musisz dokładnie wiedzieć, kim jest Twoja grupa docelowa. Teraz, kiedy już wiesz, wyceluj w nią. Postaraj się określić grupę docelową jak najbardziej konkretną. Pamiętaj, że nigdy nie uda ci się zdobyć wszystkich. Kto chce mieć wszystkich, w końcu nikogo nie dostanie.
Kieruj swój cel na podstawie wielu kryteriów. Może to być wiek, lokalizacja, wynagrodzenie, wykształcenie, kariera, zainteresowania…

Przestrzegaj tych cech nawet podczas tworzenia strategii. Staraj się docierać do właściwych osób we właściwym czasie, we właściwym miejscu i we właściwy sposób.

Wybierz platformę:

Jeśli wiesz, jakich ludzi chcesz pozyskać, wystarczy dowiedzieć się, gdzie ich znaleźć. Nie bój się iść ścieżką wieloplatformową. Ale zanim wybierzesz jedną, zadaj sobie pytanie:

1.) Czy chcesz skupić się na segmencie B2B lub B2C?
2.) Jak często będziesz publikować treści?
3.) Czy będziesz korzystać z mediów społecznościowych również do obsługi klienta?
4.) Czy będziesz także udostępniać treści wysyłane przez Twoich klientów i obserwujących?

Śledź liczby:

Istnieje wiele różnych wskaźników specjalnych, ale nie wszystkie są absolutnie niezbędne.

Snímka obrazovky 2015-10-28 o 19.50.05

Mniej znaczy więcej:

Dotyczy to również mediów społecznościowych. Nie musisz być na wszystkich istniejących platformach. To nie jest konieczne. Jeśli wybierzesz 2 – 3, będzie idealnie. Zacznij od Facebooka, Instagrama. Twitter nie jest u nas zbyt fajny. Ale nie zapominaj, że musimy dbać o wybrane konta na wybranych portalach społecznościowych.
Gdy już będziesz mieć jasne wyobrażenie, z których platform skorzystać, spróbuj trochę bardziej przejąć rolę swojej grupy docelowej. Mówiłem to kilka razy. Ale uwierz mi, to naprawdę ważne.

Zawartość:

Zastanów się również, jakie treści będziesz udostępniać. Jeśli strona wizualna jest częścią Twojej firmy, nie przegap Instagrama.

Odpowiedz na czas. Świetnym przykładem jest CNN. Wiadomości mogą przetrwać tylko wtedy, gdy są aktualne. Stacja rozumie, że reagowanie na czas jest koniecznością.

Kluczem do sukcesu jest dostosowanie treści udostępnianych w sieciach społecznościowych do docelowych odbiorców. Rozważając dostęp do mediów społecznościowych, kieruj się mottem: Jakość jest lepsza niż ilość.

Czy masz własną strategię i czy zastanowisz się dokładnie nad tym, co wcześniej dodałeś do sieci społecznościowych?

WordPress Návod v PDF

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj