Wiele już zostało opisanych na temat polubień i ich przydatności lub bezużyteczności. Google jest pełne artykułów o tym, jak polubienia są bezużyteczne i absolutnie bezużyteczne.
Nic nie jest czarne ani białe
Przyjrzyjmy się 50 odcieniom polubień na Facebooku i dajmy im szansę na obronę ich znaczenia.
Zmniejsza się zasięg postów na Facebooku. To jest fakt. I nawet sam Facebook o tym wie. Jakie to zaskakujące. Powód? Czy Facebook to tylko reklama, czy jest to bardziej skomplikowane? Poczekaj chwilę z teoriami spiskowymi. Prawda prawdopodobnie będzie gdzieś pośrodku.
Oczywiste jest, że większość przychodów Facebooka pochodzi z reklam. Możemy więc powiedzieć, jak Facebook chce nas napędzać i zmuszać firmy do płacenia. Ale dlaczego nie jest źle? Wyjaśnię później. Pomyśl o tym.
W wyniku zmian w zasięgu Facebooka, podczas gdy liczba osób, które widziały Twoje posty spada, ci, którzy je widzieli, są bardziej wartościowi. Krótko mówiąc, dzisiaj ludzie zwracają szczególną uwagę na to, co lubią. Jeśli już dają ci swoje lajki, prawdopodobnie masz prawdziwego fana, a nie kolejny numer w statystykach. Chodzi o to, że Facebook stara się wyeliminować zbędnych fanów.
Znajdź swoich fanów
Dzięki odpowiedniemu ukierunkowaniu możesz uzyskać więcej, niż myślisz. Możesz kierować reklamy na każdy ze swoich postów. To targetowanie opiera się na różnych cechach, zgodnie z którymi nie skupiamy się na wszystkich użytkownikach, ale na określonych grupach lub typach.
Możesz użyć kilku kryteriów:
Płeć, status rodzinny, wykształcenie, wiek – skuteczne zwłaszcza w przypadku e-commerce.
Lokalizacja, lokalizacja — ważne kierowanie, zwłaszcza jeśli jest to witryna lokalna, a fani chcą dotrzeć do niej szczególnie z Twojej okolicy.
Język – Mów w języku, który zrozumieją Twoi potencjalni fani.
Zainteresowania – możesz także kierować zainteresowania swoich potencjalnych fanów. Przy tym ustawieniu im lepiej znam swój cel, tym łatwiejsze jest kierowanie.
Oznacza to, że jeśli posiadasz sklep internetowy z odzieżą dziecięcą, możemy założyć, że jeśli komuś spodobał się Twój e-sklep, istnieje duże prawdopodobieństwo, że spodoba mu się Blue Horse, Children’s Bazaar, Coccodrillo, HM kids … . Oznacza to, że kierujemy zainteresowania, a nasza reklama będzie pokazywana również użytkownikom posiadającym wyżej wymienione strony na Facebooku.
Czas to pieniądz
Jak drogi jest twój czas? Teraz mówię o reklamie na Facebooku. Płacenie za reklamę na Facebooku może być tańsze niż czas spędzany na postach, strategiach i treściach. Nie jesteś guru mediów społecznościowych, powinieneś skupić się na swoim biznesie. Dlatego w Twoim przypadku płatna reklama jest prawdopodobnie skutecznym rozwiązaniem, które może dotrzeć do dużej liczby osób.
W filmie jest siła
Facebook już dawno wymyślił przewijane filmy w aktualnościach, a użytkownicy zareagowali pozytywnie. Filmy są w tej chwili bardzo popularne, a jeśli spojrzymy na ogólne zaangażowanie postów, wygląda to mniej więcej tak:
Wideo → zdjęcie → tekst
Staraj się mieć prawdziwych fanów na Facebooku. Nie tylko ktoś, kto cię kiedyś polubił, bo… już nikt nie wie dlaczego. Taka sympatia jest bezużyteczna.
Ale czego chcesz bardziej niż fanów i polubień? E-maile.
Tylko fan i jego e-mail są rzadsze niż fan na Facebooku. Zbierz i stwórz bazę kontaktów. Zrób kampanię. Zaoferuj korzyść, e-booka, który będzie bezpłatny, lub inny bonus. I oczywiście poproś o e-mail. Na przykład poprzez moduł Bloom , o którym więcej przeczytasz w artykule .
Mam nadzieję, że ten artykuł zainspirował Cię dodatkowymi wskazówkami marketingowymi.
Co myślisz? Czy polubienia na Facebooku są bezużyteczne, czy widzisz to tak jak ja?
Podziel się z nami w komentarzach 🙂